آشپزی

راز خوشمزگی شربت خاکشیر + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی شربت خاکشیر را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز طعم شربت خاکشیر

راز طعم شربت ککشیر و هنر شربت ککشیر خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله برای شما عزیزان جالب باشد.

در عین حال با گرم شدن هوا و شروع فصل تابستان میل به مصرف آب میوه ها، شربت ها و نوشیدنی های سرد برای استفاده برای تغذیه و افزایش انرژی بدن افزایش می یابد. از آنجایی که دوست داریم نوشیدنی های خود را سریع آماده کنیم و با لذت بنوشیم، تهیه شربت های خانگی انتخاب خوبی است.

شربت خاکشیر یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی ها در روزهای گرم تابستان است و در ایران و کشورهای اطراف شهرت زیادی دارد. این شربت که یکی از معروف ترین و پرطرفدارترین نوشیدنی های خانگی است، علاوه بر ایجاد حس خنکی و طراوت در فصل گرما، فواید زیادی برای سلامتی دارد.

شربت خاکشیر را می توان با طیف وسیعی از مواد تهیه کرد و به همین دلیل گزینه ای عالی برای پذیرایی از مهمانان به حساب می آید. برای مثال می توانید با افزودن مقداری گلاب و عسل شربتی خنک و دلپذیر برای مهمانی های تابستانی خود تهیه کنید و یا با افزودن عناصر گیاهی مانند کاسنی، بیدمشک یا بهارنارنج به آن تنوع دهید.

مواد لازم برای تهیه شربت خاکشیر

6 فنجان آب سرد

نصف پیمانه خامه ترش

شکر 1 لیوان

گلاب 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه شربت خاکشیر

برای تهیه شربت سنتی سورگوم در منزل ابتدا روی دانه های سورگوم را با آب بپوشانید و بگذارید 5 تا 10 دقیقه خیس بخورد سپس از صافی صاف کنید و با آب بشویید و در کوزه انتقال دهید. آی تی.

شکر را کم کم اضافه کنید و با قاشق هم بزنید تا شکر کاملا در آب حل شود سپس گلاب را اضافه کنید و دوباره شربت را خوب هم بزنید و داخل لیوان ها بریزید و چند تکه یخ اضافه کنید تا نوشیدنی درست شود. برای نوشیدن

برای تهیه یک نوع رسمی تر از شربت حکشیر، حدود ۲ تا ۳ پیمانه آب در قابلمه ای بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید، شکر را به تدریج اضافه کنید و با قاشق خوب هم بزنید تا شکر کاملا حل شود.

بعد از حل شدن شکر صبر کنید تا محلول بجوشد و شربت غلیظ شود. وقتی شربت کمی غلیظ شد گلاب را اضافه کرده و بعد از 5 دقیقه هارک شسته شده را اضافه کنید.

در صورت تمایل یک قاشق غذاخوری زعفران پخته شده را برای زیبایی بیشتر به شربت اضافه کنید سپس حرارت را خاموش کرده و اجازه دهید شربت خوب خنک شود. سپس شربت را در یک بطری بریزید و آن را آماده برای استفاده در آینده نگهداری کنید.

هنگام سرو دو قاشق غذاخوری از شربت را در لیوان بریزید و آب سرد بریزید و برای سردتر چند تکه یخ اضافه کنید و یک قاشق داخل لیوان بگذارید تا مهمان شربت را به دلخواه هم بزند.

راز طعم شربت خاکشیر

برای تهیه شربت حکشیر دم کرده زعفران کافیست یک قاشق غذاخوری زعفران پخته شده را به مقدار مواد اصلی اضافه کنید و در لحظه خاموش کردن حرارت زیر قابلمه این کار را انجام دهید. این افزودنی نه تنها عطر و طعم نوشیدنی شما را غنی می کند، بلکه به شما امکان می دهد از خواص بی نظیر زعفران بهره مند شوید.

اگر می خواهید شربتی با ظاهر جذاب و مناسب تری داشته باشید، توصیه می شود از تخم مرغ شربتی استفاده کنید. تخم شربتی را قبل از استفاده خیس کنید تا ژله ای شود و هنگام سرو کمی از آن را به نوشیدنی اضافه کنید. این عمل نه تنها فواید شربت تخم مرغ را به شربت اضافه می کند، بلکه جلوه زیبایی نیز به آن می بخشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا