آشپزی

راز خوشمزگی شیرینی دانمارکی + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی شیرینی دانمارکی را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز یک شیرینی خوشمزه دانمارکی

راز خوشمزه شیرینی دانمارکی و نکات پخت شیرینی دانمارکی و شیرینی پای کوزه گری دانمارکی سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

آب نبات دانمارکی یکی از شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار است که به دلیل طعم لذیذ و لطیفی که دارد توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. این شیرینی که به شیرینی گل محمدی نیز معروف است یکی از شیرینی های پرطرفدار در ایران است که معمولا برای سرو در مجالس و مهمانی ها استفاده می شود. شیرینی های دانمارکی با سهولت مصرف و طعم دلپذیری که دارند گزینه مناسبی برای لذت بردن از هر نوع جشن و مجالس هستند.

مواد مورد نیاز

برای تهیه این دسر خوشمزه به مواد اولیه ای نیاز دارید. این مواد شامل آرد کیک، شیر، تخم مرغ، کره مایع، شکر، زعفران پخته، مخمر و وانیل است. برای تهیه عسلی که برای شیرینی جات استفاده می کنید به شکر، زعفران، آب و گلاب نیاز دارید. برای تهیه خامه استفاده شده در این کیک به نشاسته، شیر و شکر نیز نیاز دارید. با استفاده از این مواد می توانید شیرینی های خوشمزه ای تهیه کنید.

دلیل نامگذاری شیرینی دانمارکی چیست؟

دلیل نامیدن این شیرینی «دانمارکی» به این دلیل است که در واقع نوعی نان شیرین است که اولین بار توسط اتریشی ها در دانمارک درست شد. با گذشت زمان، تغییراتی در میزان تخم مرغ و کره مورد استفاده در این شیرینی ایجاد شد که نتیجه آن شیرینی دانمارکی امروزی است. این تغییرات در ترکیب مواد اولیه به کار رفته در تهیه شیرینی دانمارکی طعم و بافت منحصر به فردی به آن بخشیده است و این شیرینی به دانمارکی معروف است.

شیرینی دانمارکی چقدر کالری دارد؟

هر 5 تا 7 عدد از این شیرینی ها تقریباً 100 کالری دارند و خوردن بیش از حد می تواند منجر به افزایش وزن شود. با توجه به کالری قابل توجه این شیرینی، مصرف بیش از حد آن می تواند منجر به افزایش وزن شود. بنابراین اگر می خواهید وزن خود را کنترل کنید، مصرف معقول این شیرینی را رعایت کنید.

علت پف نکردن و سفت شدن

اگر مایع، روغن، آرد و مایه و سایر مواد را به کیک زیاد اضافه کنید، کیک سفت و پف نمی کند. همچنین، اگر بیش از حد مواد را مخلوط یا مخلوط کنید، همین اتفاق می افتد. بنابراین برای به دست آوردن کیک هایی با بافت دلخواه و پف دار باید مقدار مواد را با دقت و نسبت مناسب مشخص کنید و مواد را به مقدار مناسب مخلوط کنید تا نتیجه بهتر و دلخواه بگیرید.

مواد دقیق مورد نیاز

تخم مرغ: دو عدد

مخمر: 1 قاشق غذاخوری

شیر: نصف فنجان

اسانس: نصف فنجان

زعفران: به مقدار لازم

وانیل: 1 قاشق چایخوری

آرد سفید: سه پیمانه

شکر: سه چهارم فنجان به اضافه یک قاشق غذاخوری

آب: نصف لیوان

دارچین: یک قاشق چایخوری

دستور پخت شیرینی دانمارکی

برای تهیه شیرینی ابتدا یک کاسه تمیز برداشته و شیر و مخمر را داخل آن ریخته و خوب هم می زنیم. سپس اجازه دهید مواد به مدت بیست دقیقه در ظرف بمانند و مخلوط کنید. در این مدت یک تخم مرغ به مخلوط روغن مایع اضافه کنید تا خمیر خوشرنگ تر شود.

در محلول دم کرده، یک چهارم پیمانه شکر را با دو قاشق غذاخوری زعفران و نصف وانیل مخلوط کنید. سپس دو و نیم پیمانه آرد را به محلول اضافه کنید و خوب هم بزنید تا به شکل یک گلوله درآیند.

خمیر نرم به دست آمده را به مدت یک ساعت بگذارید. برای تهیه خامه، یک چهارم پیمانه آرد سفید را با نصف پیمانه شکر، آب، دارچین و کمی وانیل مخلوط کنید. سپس آن را روی اجاق بگذارید و هم بزنید تا قهوه ای رنگ شود. خمیر تمام شده را به ضخامت نیم سانتی متر باز کنید.

خامه را به ابتدای خمیر بزنید و خمیر را پهن کنید و برش های عرضی روی خمیر بزنید و به شکل مربع در آورید. خمیر را در سینی فر قرار دهید و روی آن را با فویل بپوشانید تا ظرف نیم ساعت حجم آن دو برابر شود. خمیر را می توانید در یخچال بگذارید.

از مخلوط نصف زرده تخم مرغ و زعفران برای دستمال شیرینی پزی استفاده کنید. فر را روی 170 درجه سانتیگراد تنظیم کنید و خمیر را به مدت یک ربع در فر بپزید. سپس خمیر را از یخچال خارج کرده و با قلم مو روی آن را بپوشانید.

برای درست کردن شهد، 2 قاشق غذاخوری شکر را با 4 قاشق غذاخوری آب، چند قطره آبلیمو و کمی زعفران گرم کنید و شهد را آماده کنید. بعد از بیرون آمدن شیرینی ها روی آن ها شهد بریزید و نوش جان کنید.

شیرینی دانمارکی اصل، طرز تهیه شیرینی دانمارکی با پیمانه، شیرینی دانمارکی، طرز تهیه شیرینی دانمارکی با خامه در خانه، شیرینی دانمارکی، کارگاه آموزشی، طرز تهیه شیرینی دانمارکی با آرد گندم، طرز تهیه شیرینی دانمارکی با لیوان فرانسوی

نکات طلایی برای تهیه شیرینی دانمارکی

برای افزایش شیرینی آن می توانید مقداری پودر هل به رب یا خامه اضافه کنید تا طعم و عطر بیشتری به آن ببخشد.

همچنین اگر آرد را سه بار الک کنید، دانمارکی های شما کیفیت بهتری پیدا می کنند و بافت بهتری خواهند داشت.

سپس می توانید به جای آب از گلاب استفاده کنید. اما بهتر است تمام آب را حذف نکنید بلکه مقداری گلاب اضافه کنید. این تغییر می تواند طعم خاصی به شیرینی دانمارکی شما بدهد.

درست کردن شیرینی دانمارکی در توستر

اگر می خواهید این کیک را در توستر درست کنید، ابتدا توستر را روشن کنید و آن را با دمای 200 درجه سانتی گراد گرم کنید. در مرحله بعد یک کاسه فلزی را تا نیمه از آب پر کنید و داخل توستر قرار دهید تا رطوبت تشکیل شود و کیک ها خشک نشوند.

همچنین برای جلوگیری از خشک شدن کوکی ها، یک تکه فویل آلومینیومی را جلوی عنصر بالایی توستر قرار دهید. این کار از خشک شدن آن روی کوکی ها جلوگیری می کند. زمان پخت حدود 30 دقیقه است، در پایان پخت فویل آلومینیومی را بردارید تا روی کیک ها طلایی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا