آشپزی

راز خوشمزگی شیرینی ساوارین + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی شیرینی ساوارین را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز خوشمزه شیرینی ساوارین

راز خوشمزه شیرینی ساوارین و هنر شیرینی خوشمزه و خانگی ساوارین سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله برای شما عزیزان جالب باشد.

ساوارین یک شیرینی گرد فرانسوی است که با استفاده از مخمر پخته می شود. خمیر شبیه به خمیر بریوش است، یک نان فرانسوی غنی شده با کره و تخم مرغ، اما مرطوب و چسبنده تر. این ویژگی ها باعث می شود خمیر به راحتی با استفاده از کیسه شیرینی در قالب های کوچک ریخته شود بدون اینکه خمیر مانند خمیر نان سنتی ضخیم یا فنری باشد. ساوارین را می توان با خامه، تکه های میوه، کارامل و شکلات تزئین کرد. در این قسمت طرز تهیه ساوارین خوشمزه مرحله به مرحله توضیح داده شده است.

مواد لازم برای تهیه شیرینی ساوارین

10 گرم مخمر تازه له شده (یا کمی کمتر از 3.5 گرم / 1 قاشق چایخوری مخمر خشک)

50 گرم / سه قاشق غذاخوری و یک قاشق چایخوری شیر کامل تازه در دمای اتاق

240 گرم / 2 فنجان آرد کیک یا آرد ساده / همه منظوره

2 گرم / 1 قاشق چایخوری نمک

10 گرم / 1 قاشق غذاخوری عسل

180 گرم تخم مرغ زده شده (3 تخم مرغ بزرگ یا 3.5 تخم مرغ متوسط) در دمای اتاق نگهداری شود.

65 گرم / 4.5 قاشق غذاخوری کره نرم شده

اولین قدم در تهیه شیرینی ساوارین

برای تهیه خمیر ساوارین ابتدا مایه را در شیر تازه (که در صورت لزوم می توانید کمی گرم کنید چون نباید خیلی سرد یا داغ باشد تا به مایه آسیبی نرسد) بریزید و هم بزنید تا کاملا حل شود.

آرد را با دقت الک کرده و در ظرفی بریزید. نمک و عسل را به آن اضافه کنید و همه مواد را چند ثانیه با هم مخلوط کنید.

تخم مرغ های زده شده را به مرور زمان به مخلوط اضافه کنید و به آرامی با هم مخلوط کنید.

سپس سرعت همزن را به متوسط ​​کاهش دهید و حدود پنج دقیقه به هم زدن ادامه دهید تا مواد خوب مخلوط شده و حجم بگیرند.

شیر و مخمر را به آرامی به خمیر اضافه کنید و با هر بار اضافه کردن مخلوط را هم بزنید و این کار را برای پنج دقیقه دیگر ادامه دهید.

وقتی خمیر از کناره های کاسه جدا شد، کره نرم شده را به تدریج اضافه کنید و با هر اضافه کردن به مدت پنج دقیقه مخلوط کنید.

مقدار آرد مورد نیاز برای خمیر بستگی به دما و رطوبت محیط دارد. خمیر باید نرمتر و مایعتر از نان معمولی باشد تا بتوان آن را به صورت حلقه ای ریخت اما نباید شل و نازک باشد. اگر خمیر خیلی نازک بود، کمی آرد اضافه کنید و دوباره مخلوط کنید. اگر خمیر خیلی خشک شد کمی شیر به آن اضافه کنید.

در صورت تمایل می توانید خمیر را روی سطح صافی پهن کنید و سپس آن را بردارید تا بهتر ورزیده شود، البته این کار باعث چسبندگی خمیر می شود. خمیر پس از ورز دادن انعطاف پذیرتر شده و به راحتی از سطح جدا می شود. فقط در مواقع لزوم و اگر خمیر خیلی نازک بود آرد را اضافه کنید چون بدون اضافه کردن آرد، بافت سبک تری خواهد داشت. یا می توانید 5 تا 10 دقیقه دیگر خمیر را با همزن ورز دهید.

خمیر را در یک کاسه بزرگ و تمیز قرار دهید و در جای گرمی با دمای حدود 30 درجه سانتیگراد قرار دهید تا به مدت 30 دقیقه استراحت کند و ور بیاید.

مرحله دوم درست کردن شیرینی ساوارین

خمیر را روی یک سطح صاف و تمیز قرار دهید و آن را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید. نیمی از خمیر را در یک کیسه شیرینی یکبار مصرف با نوک متوسط ​​قرار دهید و با استفاده از نوک آن، خمیر را درون هشت تابه کم عمق قرار دهید و هر ظرف را فقط یک سوم پر کنید.

نصف دیگر خمیر را با احتیاط و به آرامی در فرم بزرگتری قرار دهید و به طور یکنواخت روی تمام سطح آن پخش کنید تا حدود یک چهارم یا یک پنجم حجم قالب را اشغال کند.

سپس دو نوع ساوارین را در جای گرم (با دمای حدود 30-25 درجه سانتیگراد) قرار دهید تا حجم آنها دو برابر شود. این فرآیند برای ساوارین ها بین 30 دقیقه تا یک ساعت طول می کشد. در آخرین مرحله از این فرآیند، فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد برای ساوارینی های کوچک و برای ساوارینی های بزرگتر روی 160 درجه سانتیگراد تنظیم کنید.

مرحله سوم تهیه شیرینی ساوارین

ساوارین های کوچک را به مدت 15 تا 20 دقیقه بپزید تا طلایی شوند یا تا زمانی که خلال دندانی که در مرکز فرو کرده اید تمیز بیرون بیاید. ساوارین بزرگتر به زمان بیشتری نیاز دارد و باید حدود 30 تا 40 دقیقه در فر بماند تا بپزد.

بعد از پخت ساوارینی ها را روی توری خنک کننده قرار دهید و صبر کنید تا کاملا خنک شوند.

برای تزیین ساوارین ها می توانید از انواع میوه ها مانند توت فرنگی، تمشک، کیوی، انگور یا هر میوه دیگری که دوست دارید استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا