آشپزی

راز خوشمزگی شیرینی ناپلئونی + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی شیرینی ناپلئونی را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز ذوق ناپلئون

راز شیرینی های ناپلئونی خوشمزه و نکاتی برای تهیه کلوچه های ناپلئونی خوشمزه سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

کیک ناپلئونی یکی از کیک های خامه ای پرطرفدار است که در قفسه های شیرینی با ظاهری متنوع قرار می گیرد. این شیرینی فرانسوی از ترکیب چند لایه خمیر پف دار و خامه یا کاسترد مخصوص تهیه می شود. هر اسفنج این شیرینی را با خامه و تکه های خمیر یا شکلات رنده شده پر کرده و روی آن پودر کاکائو، پودر قند و پسته می پاشند.

شیرینی ناپلئونی که اصالتاً از فرانسه آمده است از محبوب ترین شیرینی های ایرانیان است. ماده اصلی این شیرینی خمیر هزله است که به مارشمالوهای ترد و شکننده اضافه می شود و با خامه پر می شود. شاید تهیه این دسر سخت به نظر برسد اما با رعایت یک دستور پخت ساده و رعایت چند نکته اساسی می توانید به راحتی آن را در منزل تهیه کرده و از مهمانان خود سرو کنید.

عناصر

رب هزارلا: 1 بسته

خامه قنادی: 200 گرم

پودر قند: به میزان لازم

پودر پسته: به مقدار لازم

طرز تهیه شیرینی ناپلئونی

برای تهیه این نوع شیرینی ابتدا پفک را از یخچال بیرون بیاورید تا کمی گرم شود اما باید بگذارید کاملا یخ بزند. سپس خمیر را از بسته بردارید و باز کنید و روی میز پهن کنید. برای درست کردن کلوچه های ناپلئونی، نیازی نیست خمیر را پهن کنید. فقط با چاقو خمیر را برش دهید تا یکدست و یکدست شود.

سپس خمیر خزریان را از وسط نصف کرده و دو نیمه را در سینی که کاغذ روغنی انداخته اید قرار دهید. برش های نازکی که از خمیر جدا کردید را در سینی فر قرار دهید.

حالا سینی فر را در فر قرار دهید. برای اینکه سطح خمیر طلایی شود، آنها را به مدت 20 دقیقه در فر با دمای 180 درجه سانتیگراد قرار دهید.

پس از پخت خمیر هازلار و تهیه آن، اجازه دهید کاملا خنک شود. باید مراقب باشید که خمیر بسیار شکننده باشد و از اشکال آسیب پذیر آن بهره ببرید.

در این مرحله از طرز تهیه شیرینی ناپلئونی، لایه های خمیر را جدا کنید. برای اطمینان از چسبندگی بهتر لایه ها به یکدیگر، سطح کمی متورم خمیر هازلار را با چاقو صاف کنید.

حالا به مقدار دلخواه خامه را به کراست ها اضافه کنید و آنها را کنار هم در تابه بچینید. تعداد لایه ها بستگی به ذائقه شما دارد، اما خوب است که بیشتر از سه لایه نگذارید تا راحت غذا بخورد. سپس مواد اضافه شده را از خمیر از قبل پخته شده برش دهید و با پودر قند مخلوط کنید سپس این مخلوط را به طور یکنواخت روی سطح کلوچه ها بپاشید. برای جلوگیری از پخش شدن گرد و غبار، بهتر است یک لایه خامه روی سطح کلوچه ها قرار دهید.

در مرحله آخر شیرینی ها را در ظرف مورد نظر بریزید و روی آنها را با خاک پسته تزئین کنید. آنها را در یخچال قرار دهید تا رطوبت کرم موجود در مارشمالو خارج شود.

راز ذوق ناپلئون

هنگام تهیه کلوچه ناپلئونی خانگی برای تهیه یک کلوچه خوش طعم و لذیذ باید به نکات زیر توجه کنید:

بعد از پخت ابتدا دو طرف خمیر را گردگیری کنید و سپس روی سطح کیک بپاشید.

بین مارشمالو به جای خامه هم می توانید مارمالاد یا مربا بریزید.

از آنجایی که این شیرینی بسیار ترد و شکننده است، هنگام برش حتما از یک چاقوی دندانه دار بسیار تیز استفاده کنید تا از خرد شدن کوکی ها جلوگیری شود.

فراموش نکنید که قبل از گذاشتن پفک در فر، آن را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا