آشپزی

راز خوشمزگی قلیه میگو + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی قلیه میگو را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز خوشمزه قلیه میگو

راز طعم قلیه میگو و رفع تلخی و جایگزینی تمر هندی در قلیه میگو سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

اگر از علاقه مندان به غذاهای دریایی به خصوص میگو هستید و به سلامتی خود اهمیت می دهید، پیشنهاد می کنم دستور خاویار میگوی بندرعباسی را حداقل یک بار با استفاده از میگو به جای ماهی امتحان کنید. این غذا شباهت زیادی به قلیه ماهی دارد و از نظر طعم و ظاهر تفاوت چشمگیری دارد. میگوی بندرعباسی با طعم خاص و متفاوتی که دارد می تواند تجربه ای لذیذ برای شما باشد.

عناصر

میگوی تازه (خرید اینترنتی) نیم کیلو
سیر 1 بوته
گشنیز 250 گرم
شنبلیله 50 گرم
1 عدد پیاز بزرگ
تمبر هند (خرید آنلاین) نیم بسته
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
2 قاشق غذاخوری آرد سفید
نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و قرمز به میزان لازم

طرز تهیه خاویار میگو

در مرحله اول میگوهای مورد نیاز برای تخم ریزی میگو را تمیز می کنیم. برای این کار ابتدا پوست میگو را جدا می کنیم و سر و دم میگو را نگه می داریم. سپس رگ سیاه میگو را کاملا جدا می کنیم و میگوها را با آب سرد می شوییم و در آبکش می گذاریم تا آب اضافی آنها گرفته شود.

نکته: می توانید میگو را از قبل با مقداری پودر سیر، نمک، زردچوبه و چاشنی مخصوص میگو طعم دار کنید. سپس در تابه سرخ کنید و در آخر به خورش قلیه اضافه کنید.

در مرحله دوم سبزیجات مخصوص خاویار میگو را آماده می کنیم. گشنیز و شنبلیله را که از قبل آماده کرده ایم خوب بشویید و سپس خرد کنید. می توانیم آنها را در چاقوی خرد کن یا روی تخته خرد کنیم.

حالا نوبت پیاز و سیر است. یک پیاز و یک حبه سیر کامل را بشویید و خرد کنید. در صورت تمایل می توانید سیر و پیاز را رنده کنید تا در غذا دیده نشوند و بهتر با مواد مخلوط شوند.

سپس روغن را در تابه بریزید و پیاز خرد شده را بعد از داغ شدن به آن اضافه کنید. پیاز را تفت دهید تا کمی طلایی شود. سپس سیر خرد شده را به پیاز اضافه کنید.

مقدار کمی زردچوبه به پیاز و سیر اضافه کنید و دوباره تفت دهید تا بوی سیر بلند شود.

سپس گشنیز و شنبلیله خرد شده را به قابلمه اضافه می کنیم و سبزیجات را با مخلوط پیاز و سیر روی حرارت ملایم تفت می دهیم.

وقتی سبزیجات سرخ شدند یک لیوان آب در قابلمه بریزید و صبر کنید تا بجوشد.

حالا فلفل سیاه، زردچوبه و پاپریکا را به مواد اضافه کنید.

در همین حین برای تهیه عصاره چاپ هندی، نصف بسته پرینت هندی را در یک لیوان آب گرم حل کنید و با دست له کنید و ماساژ دهید تا نرم شوند. سپس محتویات فنجان را از صافی رد کنید تا هسته و مواد اضافی جدا شوند.

نکته: از آنجایی که تمبر هندی خودش کمی نمک دارد و طعم شوری به غذا می دهد، بهتر است بعد از اضافه کردن تمبر هندی به مواد نمک اضافه کنید و مراقب باشید خورش خاویار خیلی شور نشود.

سپس عصاره پرس هندی را با آرد مخلوط می کنیم و به مواد داخل قابلمه اضافه می کنیم و می گذاریم خورش قلیه میگو جا بیفتد.

در 10 دقیقه آخر پخت خورش قلیه، میگو را در قابلمه بریزید و یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را به خورش اضافه کنید.

توجه داشته باشید که میگوها نباید بیشتر از 10 دقیقه بپزند زیرا سفت می شوند.

غذای شما آماده است! می توانید قلیه میگو را با برنج سرو کنید و از ترشی های مختلف مانند ترشی انبه استفاده کنید.

راز خوشمزه قلیه میگو

برای اطمینان از تازه بودن و باکیفیت بودن میگوی خریداری شده، بهتر است از فروشگاه ها یا مراکزی که مستقیماً میگو می فروشند خرید کنید. همچنین می توانید برای تهیه میگوی تازه تری به سراغ ماهیگیران محلی بروید.

قبل از پختن میگو، آنها را تمیز کرده و پوسته و خارهایشان را جدا کنید. سپس میگوها را با آب بشویید و خشک کنید.

برای تهیه سس خاویار، پیاز را خرد کرده و در تابه ای با روغن تفت دهید تا روشن و طلایی شود. سپس سیر را خرد کرده و به همراه پیاز به قابلمه اضافه کنید و چند دقیقه تفت دهید تا بوی مطبوعی از آن گرفته شود.

سپس مقداری پوره گوجه فرنگی را به تابه اضافه کنید و به همراه پیاز و سیر چند دقیقه تفت دهید. سپس آب را به قابلمه اضافه کنید و صبر کنید تا بجوشد.

حالا فلفل قرمز خشک شده را به قابلمه اضافه کنید. اگر خاویار خود را تند دوست دارید، می توانید از فلفل قرمز بیشتری استفاده کنید. به تدریج می توانید فلفل قرمز را اضافه کنید و طعم خورش را مطابق با سلیقه خود تنظیم کنید.

سپس میگو را به قابلمه اضافه کنید و مواد را با هم مخلوط کنید. بعد از حدود 10-15 دقیقه، میگو آماده خواهد بود. حتما به درجه بلوغ میگو دقت کنید چون اگر زیاد بپزد خیلی سفت و کشمشی می شود.

قلیه میگوی بوشهری حاصل تلاش و صبر است. پخت خاویار نیز ممکن است کمی طول بکشد. اما با انجام مراحل ذکر شده و توجه به جزئیات به راحتی می توانید خاویار میگوی خوشمزه را درست کنید و لذت ببرید.

تلخی قلیه میگو را بردارید

برای جلوگیری از تلخی قلیه میگوی جنوبی و دادن طعم مطبوع به آن می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

مقدار شنبلیله را کم کنید: اگر قلیه میگو تلخ باشد، به احتمال زیاد از شنبلیله زیاد استفاده شده است. برای رفع این مشکل می توانید مقدار شنبلیله را کم کرده و به تدریج اضافه کنید تا به مقدار دلخواه برسید.

سرخ کردن کافی سبزیجات: سبزی های استفاده شده در قلیه میگو نیز می تواند باعث تلخ شدن آن شود. حتماً سبزیجات را آنقدر سرخ و تفت دهید که طعم ملایم و لذیذی به خاویار بدهد.

رفع تلخی خاویار میگو جایگزینی تمر هندی در خاویار میگو طرز تهیه خاویار میگو بندرعباسی طرز تهیه خاویار میگوی آبادانی نواب ابراهیمی خاویار میگو طرز تهیه خاویار میگوی خوزستانی راز خوشمزه خاویار ماهی، خاویار میگو

استفاده از گشنیز: افزودن مقداری گشنیز تفت داده شده به قلیه میگو می تواند طعم و عطر طبیعی و مطلوبی به غذا بدهد و تلخی آن را کاهش دهد. می توانید گشنیز را به همراه پیاز و سیر تفت دهید و به قابلمه اضافه کنید.

استفاده از رب انار، رب گوجه فرنگی یا آب پرتقال: از این مواد می توان به عنوان تنظیم کننده طعم در قلیه میگو استفاده کرد. اضافه کردن یک قاشق رب انار، پوره گوجه فرنگی یا آب پرتقال به همراه یک تکه سیب زمینی به قلیه میگو طعم خوبی به غذا می بخشد.

بسته به علاقه خود می توانید از یکی یا ترکیبی از روش های فوق استفاده کنید تا میگوی جنوبی شما طعمی لذیذ و منحصر به فرد داشته باشد.

نکاتی برای تهیه خاویار میگو

میگو را می توان با برنج سفید ایرانی در پلو سرو کرد. این ترکیب غذا برای ناهار و شام و حتی افطار ماه رمضان مناسب است. برای طعم دادن و تکمیل قلیه میگو می توانید از انواع ترشی های خوشمزه جنوبی استفاده کنید.

بهتر است خاویار را به اندازه مناسب سرخ کنید تا خوش رنگ شود و تلخ نشود. همچنین برای جلوگیری از سفت شدن میگو می توانید بعد از سفت شدن خورش میگو را به آن اضافه کنید.

میزان رب گوجه فرنگی نیز روی رنگ قلیه میگو تاثیر می گذارد. رنگ میگوهای بدون رب گوجه سبز است و وقتی کمی رب گوجه فرنگی به آنها اضافه شود قرمز می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا