آشپزی

راز خوشمزگی لوبیا پلو + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی لوبیا پلو را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز طعم رب لوبیا

راز طعم لوبیا پلو و ادویه و کرک و طرفدار باقالی پلو خوشمزه نذری سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین غذاهای ایرانی، رب لوبیا با سالاد شیرازی یا ماست است. این غذا از لوبیا سبز، گوشت چرخ کرده و پوره گوجه فرنگی درست می شود. همچنین بسیاری از مردم این غذا را با نام استانبولی می شناسند اما باید توجه داشت که این غذا با لوبیا پلو شیرازی کاملا متفاوت است.

گوشت خوب

معمولا از تکه های گوشت برای پختن لوبیا و برنج استفاده می شود. برای چرخ کردن گوشت باید آن را به قطعات کوچکتر برش دهید. البته برخی برای تهیه لوبیا پلو از گوشت چرخ کرده یا قیمه نیز استفاده می کنند. مهم این است که گوشت مورد استفاده برای لوبیا پلو نه خیلی چرب باشد و نه خیلی خشک.

پیاز در لوبیا پلو

برای تهیه لوبیا پلو نیازی به رنده یا خلال کردن پیاز نیست. راز باقالی خوشمزه پلو در خرد کردن پیاز است. پیاز را ریز خرد می کنیم تا به طور یکنواخت در غذا پخش شود و طعم و طراوت بی نظیری به رب حبوبات بدهد.

راز طعم رب لوبیا

برای تهیه پلو لذیذ و خوش طعم با حبوبات، استفاده از لوبیا تازه و ترد توصیه می شود. هرچه لوبیا برای تهیه این غذا تازه تر و بهتر باشد، غذای شما خوشمزه تر خواهد بود. قبل از بریدن لوبیا سبز، نخ های کناری را جدا کنید. این کار به شما کمک می کند در حین پخت لوبیا پلو با حبوبات تازه و بدون رشته کنار بیایید و طعم بهتری داشته باشید.

نکات قبل از انجماد

اگر قصد دارید لوبیا سبز را برای استفاده های بعدی در فریزر نگهداری کنید و برای پلو لوبیا درست کنید، می توانید این روش را انجام دهید:

لوبیا سبز را خرد کنید: لوبیا سبز را قبل از گذاشتن در فریزر خرد کنید. می توانید آن را به اندازه های مورد نیاز برش دهید یا خرد کنید تا استفاده از آن راحت باشد.

آب جوش: آب را بجوشانید و حبوبات خرد شده را داخل آن بریزید.

جوشاندن لوبیا سبز: بعد از اینکه لوبیاها را به آب در حال جوش اضافه کردید، آنها را یک یا دو دقیقه بجوشانید. این به حفظ رنگ، بافت و طعم لوبیا سبز در هنگام یخ زدن کمک می کند.

آبکش کنید و خنک کنید: لوبیاها را از آب خارج کنید و در یخ یا آب سرد قرار دهید تا خنک شوند. این کار از یخ زدن حبوبات بعدا در فریزر جلوگیری می کند.

گذاشتن در فریزر: دانه های خنک شده را در بسته بندی مناسبی قرار داده و در فریزر نگهداری کنید. برای حفظ تازگی و جلوگیری از تشکیل یخ روی حبوبات می توانید از کیسه های پلاستیکی یا ظروف مناسب استفاده کنید.

هنگام استفاده از حبوبات می توانید مقدار لازم را از فریزر خارج کرده و در پخت حبوبات استفاده کنید.

چاشنی لوبیا و مرغ

مهم ترین عامل در خوشمزه شدن لوبیا پلو استفاده از ادویه و چاشنی مناسب است. هنگام تهیه لوبیا پلو با گوشت چرخ کرده می توانید از ادویه های زیر استفاده کنید:

دارچین
زیره
پودر کاری
پودر سیر
فلفل
زردچوبه
پودر هل
زنجبیل
دانه گشنیز خرد شده
همچنین افزودن مقداری پودر لیمو عمانی و پودر گل رز نیز می تواند طعم و عطر بهتری به لوبیا پلو بدهد. همچنین افزودن گلاب به لوبیا پلو می تواند آن را یک نذری خوش طعم و دلچسب به نظر برساند.

می توانید این ادویه ها و چاشنی ها را به میزان مناسب با توجه به طعم دلخواه اضافه کنید و در نهایت یک لوبیا پلو خوش طعم و لذیذ تهیه کنید.

نکاتی در مورد پاستا

بسیاری از افراد هنگام تهیه رب لوبیا از ماکارونی زیادی استفاده می کنند. این می تواند باعث شود که طعم ماکارونی بر طعم های دیگر غذا غلبه کند. بهتر است هنگام تهیه رب حبوبات از مقدار کمتری رب استفاده کنید و با زعفران ترکیب کنید. این می تواند طعم و عطر خمیر لوبیا شما را افزایش دهد.

راز گوجه فرنگی رنده شده

آشپزهای ماهر همیشه هنگام تهیه لوبیا پلو از کمی رب گوجه فرنگی رنده شده استفاده می کنند. این افزودن رب گوجه فرنگی می تواند طعم غذا را بهبود بخشد. علاوه بر این، این عمل می تواند ویتامین های موجود در گوجه فرنگی را افزایش داده و لذت غذا را افزایش دهد.

بنابراین افزودن رب گوجه فرنگی رنده شده به دانه پلو می تواند علاوه بر بهبود طعم غذا، ارزش غذایی آن را با افزودن ویتامین های لازم افزایش دهد.

دانش برنج

خیساندن برنج یکی از مراحل اصلی در تهیه برنج بلند است. اگر می خواهید دانه های پلوتان به هم بچسبد و برنجتان بلند باشد، بهتر است برنج را چند ساعت قبل از پخت در آب با کمی روغن خیس کنید. سپس برنج را طبق معمول آبکش کنید. این روش اولیه برای جلوگیری از پوسیدگی نخود و به دست آوردن ارتفاع برنج مناسب است.

هنر لوبیا پلو

برای تهیه لوبیا پلو لازم نیست پیاز را کاملا تفت دهید تا طلایی شود و سپس گوشت را به آن اضافه کنید. همچنین می توانید پیاز را نگینی خرد کرده و در کمی روغن تفت دهید تا شفاف شود. سپس گوشت را به پیاز اضافه کنید تا این دو با هم سرخ شوند.

پاستا را سرخ کنید

به یاد داشته باشید که می توانید آن را در روغن سرخ کنید تا طعم و رنگ لذیذی برای پاستا ایجاد شود. می توانید پیاز و روغن گوشت را بیشتر کنید و پاستا را در همان روغن تفت دهید تا طعم و رنگ بهتری به غذا بدهد. همچنین اگر می خواهید روغن کمتری مصرف کنید، می توانید پاستا را در تابه دیگری در روغن سرخ کنید.

ته دیگ حرفه ای

ته دیگ یکی از خوشمزه ترین قسمت های این غذاست. برای ته دیگ می توانید از نان پیتا یا سیب زمینی خلال شده استفاده کنید. برای این کار در تابه ای روغن بریزید و بگذارید داغ شود. سپس نان یا سیب زمینی را در قابلمه بریزید و برنج را به آنها اضافه کنید.

راز باقالی پلو خوشمزه سایت نی نی طرز تهیه لوبیا پلو خوشمزه چاشنی لوبیا پلو پای و فن لوبیا پلو طرز پخت باقالی پلو نذری طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت چرخ کرده دونفره طرز تهیه برای تهیه لوبیا پلو چشم بلبل گلاب در لوبیا پلو.

نکات لوبیا پلو طلایی

همیشه به یاد داشته باشید که افزودن نمک به لوبیا پلو برای داشتن طعمی لذیذ بسیار مهم است. با افزودن ادویه های مناسب به همراه نمک می توانید طعم بیشتری به غذای خود بدهید. حواستان باشد که نمک را به مقدار مناسب مصرف کنید.

عطر و طعم دارچین در لوبیا پلو بسیار مهم است، اما توجه داشته باشید که استفاده زیاد از دارچین باعث تیره شدن رنگ غذا می شود. برای جلوگیری از این مشکل، پس از پخت، چند عدد چوب دارچین را در قابلمه بریزید تا طعم خوبی به غذا بدهد.

هنگام تهیه لوبیا و گوشت چرخ کرده به عطر و طعم آن توجه کنید تا گوشت به مخلوطی خوش طعم و لذیذ در غذا تبدیل شود. اگر از گوشت چرخ کرده استفاده می کنید، می توانید با افزودن مقداری هویج رنده شده به ظرف، بهترین نتیجه را بگیرید. این کار طعم و رنگ بهتری به دانه های پلو می دهد.

اگر می خواهید لوبیا پلو بدون گوشت تهیه کنید، می توانید آن را با مرغ جایگزین کنید. برای این کار مرغ را تکه تکه کرده و با پیاز تفت دهید. همچنین در صورت تمایل می توانید از دانه های سویا و سیب زمینی شیرین استفاده کنید.

اگر بعد از اضافه کردن لوبیا سبز، آب زیادی به غذا اضافه کنید، ممکن است لازم باشد آب را از غذا خارج کنید. این باعث می شود طعم غذا از بین برود. همچنین اگر آب اضافه نکنید، ممکن است حبوبات نپزند. بنابراین بهتر است به اندازه کافی آب اضافه کنید تا فقط حبوبات کمی نیم پز شوند.

استفاده از کمی برنج دودی در دستور تهیه لوبیا پلو می تواند طعم غذای شما را دو چندان کند. بوی برنج دودی با ترکیب ادویه های به کار رفته در لوبیا پلو عطر مطبوعی به آن می دهد.

تقریباً در پایان خورش دانه های پلو، می توانید روی برنج کمی کره یا چربی حیوانی بریزید. این کار طعم غذای شما را بسیار بهتر می کند.

ترکیب عطر سیر با ادویه های به کار رفته در رب لوبیا عطر بسیار مطبوعی به غذا می دهد. اگر می خواهید طعم پلو با لوبیا همه را شگفت زده کند، بهتر است کمی سیر رنده شده به مواد اضافه کنید.

همچنین اگر بعد از ترکیب برنج با مواد لوبیا پلو مقداری پیازچه و پیاز طلایی به آن اضافه کنید ظاهر زیباتری به غذایتان می دهد و طعم دلپذیر چیلی را بیشتر می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا