آشپزی

راز خوشمزگی لوکوم + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی لوکوم را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز لذیذ ترکی

راز طعم لذیذ و پای و طرفدار دمنوش خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله برای شما عزیزان جالب باشد.

این مقاله شما را با مراحل تهیه لعاب ترکی در چند طعم مختلف آشنا می کند و نکات مهمی را برای تهیه موفقیت آمیز این شیرینی محبوب ترکی به شما ارائه می دهد. شما می توانید با روش های مختلف تهیه و پخت شیرینی ترکی آشنا شوید و در نهایت از این شیرینی خوشمزه لذت ببرید و همچنین گزینه ای عالی برای سرو در مهمانی ها و تعطیلات خواهید داشت.

اگرچه تهیه شیرینی ترکی با استفاده از این روش ها ساده به نظر می رسد و دستورالعمل های آن را می توان در بسیاری از منابع یافت، اما واقعیت این است که برای دستیابی به بافت یکنواخت مناسب به مهارت زیادی نیاز دارد.

بیایید با دانستن نام لذیذ ترکی شروع کنیم و قبل از ورود به تاریخچه آن، دلیل طعم این شیرینی ترکی را بفهمیم.

نام لذیذ ترکی که در زبان عربی به «رحات الحلقوم» معروف است، از واژه ای به معنای «تسکین گلو» گرفته شده است و نام آن را از واژه هایی مانند «لوکمه» و «لوکما» گرفته اند. “یک لقمه” این همان غذایی است که در دهان می ریزند.

محبوبیت لوکوم در آناتولی از قرن پانزدهم آغاز شد. در قرن هفدهم به اوج محبوبیت خود رسید. در قرن هجدهم مسافران این مربا را به اروپا آوردند و آن را به عنوان مربای ترکی معرفی کردند که در آنجا نیز رواج یافت. تولید انبوه شیرینی ترکی در امپراتوری عثمانی در سال 1777 آغاز شد.

در ابتدا با ترکیب عسل، شربت میوه و آرد تولید می شد و با اختراع نشاسته تصفیه شده و شکر، تغییراتی در طرز تهیه لوکوم ایجاد شد.

طرز تهیه شیرینی انار

مواد لازم شربت

آب: 3 لیوان

شکر: ۲ پیمانه

1 قاشق چایخوری آب لیمو

مواد لازم برای تهیه دمنوش انار

آب انار فشرده: 1 پیمانه

آب: 1 فنجان

پودر قند: نصف قاشق چایخوری

نشاسته گندم: 1 فنجان

نشاسته ذرت: 2 قاشق غذاخوری

فندق به مقدار لازم

وانیل به میزان لازم

پودر نارگیل به میزان لازم

ابتدا آب را در قابلمه بریزید و با شکر شربت کنید. وقتی جوش آمد، آب لیمو را اضافه کنید. همزمان آب انار، آب، نشاسته و پودر قند را مخلوط کرده و صاف کنید. سپس این مخلوط را به شربت اضافه کنید و نیم ساعت هم بزنید و بگذارید غلیظ شود. بعد از آن ژله تمام شده را در تابه چرب شده پخش می کنیم و فندق ها را اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم.

حالا ژله را در یخچال بگذارید تا خنک شود. بعد از خنک شدن، آن را خرد کرده و با وانیل، نارگیل و نشاسته مخلوط می کنیم.

طرز تهیه لذیذ هویج

8-7 هویج بزرگ

نشاسته: 5 قاشق غذاخوری

شکر: 1 پیمانه

وانیل: به مقدار لازم

پودر نارگیل: به مقدار لازم

پودر پسته: به مقدار لازم

ابتدا هویج ها را پوست بگیرید و به دو یا سه قسمت تقسیم کنید. آن ها را در قابلمه ای بریزید و به اندازه ای آب اضافه کنید که روی هویج ها را بپوشاند. هویج را بپزید تا کاملا نرم شود. یک فنجان آب جوش را کنار بگذارید.

سپس هویج های نرم شده را در یک کاسه بزرگ بریزید و آب جوشی را که جدا کردید اضافه کنید و با مخلوط کن خوب هم بزنید. مخلوط هویج را در یک تابه یا قابلمه مناسب بریزید. نشاسته، پودر قند و وانیل را اضافه کنید و بگذارید مخلوط بجوشد و غلیظ شود. پس از غلیظ شدن مخلوط، آن را در یک تابه یا فویل روغنی ریخته و اجازه دهید خنک شود.

حتی می توانید آن را یک شب در یخچال بگذارید تا صبح سفت شود. پس از سفت شدن به راحتی بریده می شود. هر برش را حلقه حلقه کنید و کاملا در پودر نارگیل بغلتانید. رویه ها را می توان با پودر پسته و بدون دانه تزیین کرد.

صرف نظر از اینکه در یخچال نگهداری شوند یا بلافاصله سرو شوند، لذیذ ترکی مانند شیرینی های خوشمزه ترکی آماده خواهند بود.

طرز تهیه شیرینی ترکی صورتی

پودر قند: 4 پیمانه

آب: 4 فنجان (برای باز کردن یک فنجان نشاسته استفاده می شود)

آب لیمو: 1 قاشق چایخوری

نشاسته: 1 فنجان

کبوتر: نصف فنجان

رنگ خوراکی: نوک یک قاشق چایخوری

پودر قند را با 3 پیمانه آب و آبلیمو در قابلمه ای بریزید و روی اجاق بگذارید. به محض اینکه متوجه شدید که شربت شروع به جوشیدن کرده است، 1 فنجان نشاسته را با 1 لیوان آب مخلوط کرده و به شربت در حال جوش اضافه کنید. مهم است که به مدت 35 تا 40 دقیقه به طور مداوم هم بزنید تا غلیظ و یکنواخت شود.

این فرآیند پخت طولانی است و باید مدام هم بزنید. اگر خوب پخته نشود و نیم پز باشد شبیه پودینگ می شود. بعد از 35 تا 40 دقیقه از پخت آن را از روی حرارت بردارید. نصف فنجان گلاب و کمی رنگ خوراکی را با نوک قاشق چایخوری اضافه کنید و 3 تا 4 دقیقه دیگر هم بزنید. مخلوط را روی تابه ای که از قبل کره زده اید بریزید. اجازه دهید 10 دقیقه بماند و سپس با پودر نشاسته پاشیده و پس از خنک شدن به مدت 3 ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند.

بعد از 3 ساعت ابتدا نوارها و سپس به مکعب های کوچک برش دهید.

طرز تهیه لذیذ شکوفه پرتقال

آب پرتقال: 3 فنجان

پودر قند: 1 قاشق چایخوری

نشاسته: 1 قاشق چایخوری

این یکی از ساده ترین، کاربردی ترین و خوشمزه ترین شیرینی های ترکی با پرتقال معطر است. بعد از گرفتن آب پرتقال آن را از صافی صاف کنید تا رسوبی باقی نماند. سپس آب پرتقال، نشاسته و شکر را در قابلمه بریزید و خوب مخلوط کنید. مخلوط را روی اجاق بگذارید و مدام هم بزنید تا بجوشد. بعد از جوش آمدن چند دقیقه دیگر ادامه دهید و سپس از روی حرارت بردارید و در ظرفی که از قبل چرب کرده اید بریزید.

وقتی به دمای محیط رسید آن را در یخچال بگذارید و چند ساعت صبر کنید تا کاملا خنک شود. بعد از سرد شدن برش می زنند و در نارگیل می غلتانند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا