آشپزی

راز خوشمزگی مارمالاد سیب + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی مارمالاد سیب را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز خوشمزه مارمالاد سیب

راز طعم مارمالاد سیب و پای و طرفدار مارمالاد سیب خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله برای شما عزیزان جالب باشد.

مارمالاد که شیرینی صاف و بدون تکه های میوه است از جوشاندن میوه به دست می آید. اغلب هنگام تهیه مارمالاد، میوه را با آب، شکر و پودر ژلاتین مخلوط می کنند. به دلیل پخت کمتر میوه ها در مارمالاد، عطر و طعم آنها مدت بیشتری حفظ می شود. مارمالاد سیب یکی از رایج ترین انواع مارمالاد در جهان است. از این مارمالاد می توان به عنوان صبحانه با نان و کره استفاده کرد، می توان از آن برای درست کردن انواع مربا، کیک پر کردن و تزیین دسر استفاده کرد. در این مقاله طرز تهیه مارمالاد سیب به همراه نکات کلیدی و ترفندهای خاص معرفی می شود.

مواد لازم برای تهیه مارمالاد سیب

سیب: 500 گرم

شکر: 400 گرم

پودر ژلاتین: 1 قاشق غذاخوری

آب لیمو: 1 قاشق غذاخوری آب لیمو

زعفران آب پز: به مقدار لازم

طرز تهیه مارمالاد سیب

ابتدا سیب ها را پوست گرفته و برش دهید و در قابلمه ای مناسب بچینید. یک فنجان آب به قابلمه اضافه کنید و روی اجاق بگذارید تا سیب ها دم بکشد.

پس از پختن سیب ها، آن ها را با استفاده از مخلوط کن برقی یا غذاساز پوره کنید. سپس شکر و آبلیمو را به مخلوط اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت متوسط ​​روی اجاق گاز قرار دهید. قبل از اینکه سس سیب شروع به جوشیدن کند، آنقدر هم بزنید تا شکر کاملا حل شود. وقتی مواد شروع به جوشیدن کرد، حرارت را کم کنید و درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید سیب ها به مدت بیست دقیقه بپزند.

پودر ژلاتین را در دو قاشق آب سرد حل کنید و روی بخار کتری یا سماور در حال جوش قرار دهید تا کاملا حل شود و شفاف شود. سپس به همراه زعفران پخته غلیظ به قابلمه اضافه کنید. درب قابلمه را ببندید و ده دقیقه دیگر روی حرارت ملایم بگذارید مواد بجوشد.

در نهایت حرارت را خاموش کرده و مارمالاد را در شیشه های تمیز و خشک بریزید و درب آن را محکم ببندید. توصیه می شود مارمالاد را در یخچال نگهداری کنید تا یک سال ماندگاری داشته باشد.

راز خوشمزه مارمالاد سیب

هنگام جوشاندن مارمالاد، قاشق را به کناره های قابلمه نکشید و هنگام ریختن آن در شیشه، لبه های آن را تمیز نکنید. زیرا می تواند مارمالاد را شیرین کند.

مارمالاد سیب به خودی خود رنگ چندانی ندارد، بنابراین توصیه می شود از رنگ خوراکی یا زعفرانی برای افزایش رنگ آن استفاده کنید.

مارمالاد را می توان تا یک سال در فریزر نگهداری کرد.

برای طعم دادن به مارمالاد می توانید دو یا سه چوب دارچین را در حین پخت سیب با آب اضافه کنید و بعد از پخت آن ها را بردارید. استفاده از دارچین می تواند رنگ مارمالاد را کدر کند.

از آنجایی که سیب به طور طبیعی حاوی پکتین است، استفاده از ورقه ژلاتین هنگام تهیه مارمالاد اختیاری است.

به جای پودر ژلاتین از ورقه های ژلاتین استفاده نکنید زیرا باعث کدر شدن مارمالاد می شود.

مرحله پختن سیب با آب بسیار مهم است زیرا افزودن شکر باعث سفت شدن سیب ها می شود و سپس پختن کامل سیب ها سخت می شود.

هرگز مارمالاد را داغ داخل شیشه نریزید. بهتر است بگذارید کاملا خنک شود و سپس در ظرف مورد نظر بریزید.

مارمالاد سیب برای استفاده در مربا مناسب است. بعد از استفاده از مارمالاد روی کیک، آن را در ظرف در بسته قرار دهید و بگذارید یک شب بماند تا رطوبت مارمالاد جذب کیک شود.

استفاده از قابلمه مسی می تواند به بهبود رنگ مارمالاد کمک کند. اگر قابلمه مسی ندارید می توانید از قابلمه لعابی استفاده کنید.

برای بهتر شدن رنگ و طعم مارمالاد سیب می توانید آن را با میوه ها یا سبزیجات دیگری مانند هویج، پرتقال یا توت فرنگی تهیه کنید که طعم و رنگ متفاوتی به مارمالاد می دهد.

اگر برای اولین بار است که می خواهید مارمالاد سیب درست کنید، می توانید با نیمی از مواد اولیه شروع کنید تا مطمئن تر درست کنید.

هرگز مارمالاد را در ظرف خیس یا مرطوب نریزید یا از قاشق خیس استفاده نکنید زیرا باعث کپک زدن مارمالاد می شود.

توجه داشته باشید که مارمالاد پس از سرد شدن غلیظ می شود، بنابراین از نگه داشتن آن برای مدت طولانی روی حرارت اجتناب کنید تا مارمالاد حالت کشدار پیدا نکند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا