آشپزی

راز خوشمزگی مارمالاد هلو + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی مارمالاد هلو را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز خوشمزه مارمالاد هلو

راز طعم مارمالاد هلو و کرک و طرفدار مارمالاد هلو خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله برای شما عزیزان جالب باشد.

مارمالادها برای استفاده در شیرینی ها، کیک ها و چیزکیک ها بسیار محبوب هستند و به دلیل بافت پوره آن طرفداران زیادی دارند. این مارمالاد خوشمزه را می توان در فصل تابستان که هلو در اوج خود قرار دارد، تهیه و در یخچال نگهداری کرد.

برای تهیه مارمالاد در برخی دستورها از ژلاتین استفاده می شود اما با روش زیر می توانید بدون نیاز به ژلاتین مارمالاد شفاف و غلیظ درست کنید. برای جلوگیری از شیرین شدن مارمالاد، توصیه می شود آب لیمو یا آبلیموی تازه اضافه کنید. هلو همچنین فواید زیادی دارد، از جمله کمک به کنترل فشار خون، بهبود سلامت قلب، پیشگیری از سرطان، درمان دیابت و کمک به هضم بهتر.

مواد لازم برای تهیه مارمالاد هلو

هلو 1 کیلوگرم

شکر 700 گرم

اسانس نوک چای لیمو

طرز تهیه مارمالاد هلو

اولین قدم در تهیه مارمالاد هلو، پوست کندن هلو است. برای این کار ابتدا برش پلاس (+) روی پوست هلو بزنید. سپس یک قابلمه پر از آب را روی آتش بگذارید و صبر کنید تا آب به نقطه جوش برسد. وقتی آب به جوش آمد هلوها را به مدت 3 دقیقه در آب جوش قرار دهید و بلافاصله آنها را به مدت 3 دقیقه در ظرف پر از یخ قرار دهید تا خنک شوند. با این روش پوست هلو به راحتی جدا می شود.

بعد از پوست کندن هلوها را خرد کرده و هسته آن را جدا کنید. سپس با مخلوط کن یا غذاساز هلوها را پوره کرده و مخلوط به دست آمده را در قابلمه ای با اندازه مناسب بریزید.

شکر و آب لیمو را به پوره هلو اضافه کنید و روی حرارت ملایم هم بزنید تا شکر کاملا در پوره حل شود و مخلوط شروع به جوشیدن کند. در طول پخت مارمالاد، ته آن را مدام جدا کنید تا مارمالاد شفاف و بدون کدر شدن به دست آید. به هم زدن ادامه دهید تا مارمالاد به قوام دلخواه برسد و شفاف شود، سپس از روی حرارت بردارید و بگذارید تا دمای اتاق خنک شود. در نهایت مارمالاد را در شیشه های تمیز ریخته و برای نگهداری طولانی مدت در یخچال قرار دهید.

راز خوشمزه مارمالاد هلو

برای افزایش رنگ مارمالاد هلو می توانید به اندازه دلخواه از زعفران آسیاب شده استفاده کنید.

اگر در حین پخت ته مارمالاد را جدا نکنید ممکن است مارمالاد کدر و تیره شود.

برای نگهداری طولانی‌تر مارمالاد هلو، خوب است آن را در ظرفی مناسب برای انجماد نگهداری کنید.

زمان لازم برای پوست کندن هلو در آب جوش متفاوت است و بسته به نرمی یا سفت بودن هلو می تواند متفاوت باشد.

اگر به مارمالاد با بافت ژله ای علاقه دارید، یک قاشق غذاخوری پودر ژلاتین را در نصف لیوان آب جوش حل کرده و در پایان مرحله پخت به مارمالاد اضافه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا