آشپزی

راز خوشمزگی مربای انجیر + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی مربای انجیر را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز مربای خوشمزه انجیر

راز مربای خوشمزه انجیر و نکاتی برای تهیه مربای انجیر خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

مربای انجیر یکی از خوش طعم ترین و پرطرفدارترین مرباهای ایرانی است. این مربا و همچنین مرباهای دیگر را به عنوان یک انتخاب عالی برای صبحانه یا شام دوست خواهید داشت. این ترکیب لذیذ با طعم بی نظیر انجیر باعث می شود که آن را با خامه برای صبحانه، روی کیک گرم یا هر پنکیک برای صبحانه میل کنید.

با مواد موجود در این دستور می توانید به راحتی یک شیشه از این مربای خوشمزه درست کنید. این ترکیب عالی از انجیر با سایر مواد ترش و شیرین صبحانه ای شگفت انگیز و خاص را برای شما فراهم می کند.

عناصر

2 لیوان آب

شکر 750 گرم

انجیر 1 کیلوگرم

گلاب 1 قاشق غذاخوری

1 قاشق غذاخوری آب لیمو

طرز تهیه مربای انجیر

برای تهیه مربای انجیر ابتدا ساقه ها را از انجیر جدا می کنیم و دقیقا می شوییم و در آبکش می گذاریم تا خشک شوند. در قابلمه ای دو پیمانه آب را گرم کنید و شکر را کم کم به آب اضافه کنید و همزمان با قاشق هم بزنید تا خوب حل شود. صبر می کنیم تا آب بجوشد و سپس انجیر را با دقت به شربت اضافه می کنیم. اجازه دهید انجیرها نرم شوند و به مدت نیم ساعت در شربت بپزند.

سپس گلاب و آبلیمو را به شربت اضافه کنید و بعد از 5 دقیقه مربا را از روی حرارت بردارید و بگذارید کاملا در دمای محیط خنک شود. مربای تمام شده را در شیشه های مناسب ریخته و در یخچال نگهداری می کنیم. می توانید این مربای انجیر را برای صبحانه خود خوب درست کنید. برای نتیجه بهتر، انجیرهایی را انتخاب کنید که اندازه آنها یکنواخت باشد و خیلی بزرگ نباشد.

راز مربای خوشمزه انجیر

برای جلوگیری از تیره شدن مربا و حفظ طعم آن، درب قابلمه را هنگام پخت باز نگذارید.

برای جلوگیری از له شدن و ریزش انجیر، دم انجیر را از انتهای آن کوتاه کنید.

از انجیر با پوست زرد یا سبز استفاده کنید تا رنگ مربای جذاب تری داشته باشید.

اگرچه برخی افراد ترجیح می دهند پوست انجیر را کنده و مربا درست کنند، اما این کار می تواند ظاهر مربا را خراب کند. بهتر است انجیر را با پوست بپزید تا مربا قوت مناسبی داشته باشد.

برای دادن عطر مطبوع به مربا از وانیل، هل یا زعفران استفاده کنید.

توجه داشته باشید که استفاده از انجیرهای یکدست، نه خیلی سفت و نه خیلی شل به نتیجه نهایی کمک زیادی می کند.

اگر انجیرهایتان یکدست نیست ابتدا انجیرهای سفت را در آب آن بریزید و بجوشانید سپس انجیر رسیده را بیشتر کنید.

برای جلوگیری از چسبیدن مربا، حرارت را روی متوسط ​​تا کم نگه دارید و محتویات را در فواصل زمانی مناسب هم بزنید.

میزان شکر مورد نیاز مربای انجیر نسبت به سایر مرباها کمتر است پس در افزودن شکر دقت کنید.

برای پرهیز از دانه های انجیر در مربا، به محض سرد شدن مربا، انجیرها را جدا کرده و آب آن را از صافی صاف کنید، سپس انجیرها را به آب برگردانید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا