آشپزی

راز خوشمزگی مربای شاتوت + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی مربای شاتوت را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز طعم چتوت شیرین

راز طعم مربای شاتو و هنر مربای خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

مربای شاه توت یکی از مرباهای خوش رنگ و خوش طعم شاه توت است. شاه توت در آسیا و آمریکای شمالی رشد می کند و برگ های آن به خاطر شیرینی خود به ویژه از کرم ابریشم معروف است. برای اینکه شکر داخل مربا نریزید باید دقت کنید که مربا کاملا غلیظ شود. برای جلوگیری از افزودن شکر اضافی می توانید مربا و ترشیجات را خودتان در خانه درست کنید. با توجه به تنوع توت، مربای شاه توت می تواند خیلی شیرین باشد، بنابراین اضافه کردن کمی آبلیمو در زمان سرو بسیار موثر است. شاه توت سرشار از فواید سلامتی است، از جمله منبع عالی ویتامین C و آهن و همچنین ویتامین K است که برای لخته شدن خون مهم است.

عناصر

شاه توت 1 کیلوگرم

شکر 1 کیلوگرم

طرز تهیه مربای شاه توت

ابتدا دم ​​شاه توت ها را با دقت جدا کرده و در یک ظرف آب قرار دهید و چندین بار آبکشی کنید. این مراحل را به آرامی انجام دهید تا شاه توت زیاد له نشود. برای گرفتن دم شاه توت می توانید از قیچی آشپزخانه استفاده کنید.

سپس شاه توت ها را در قابلمه بریزید و لایه لایه شکر بپاشید. سپس قابلمه را به مدت 24 ساعت در یخچال قرار دهید تا آب توت ها گرفته شود.

بعد از استراحت به مواد و اندازه گیری آب از شاه توت روی حرارت ملایم قرار می دهیم و صبر می کنیم تا بجوشد. مدتی کف را به طور مداوم روی مربا نگه دارید تا مربای خوب و یکدستی به دست آید. وقتی مربا غلیظ شد از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا خنک شود. سپس مربا را در شیشه های تمیز بریزید و در یخچال نگهداری کنید. این مربا را می توانید با صبحانه یا نان تازه میل کنید.

راز طعم چتوت شیرین

معمولا 35 تا 45 دقیقه طول می کشد تا قوام شربت مربا به دست آید.

این مربا به خودی خود نیازی به اضافه کردن آب ندارد زیرا فقط به خود آب اضافه می کند.

اگر می خواهید شربت شاه توت بخورید، می توانید در ابتدای کار 1/2 پیمانه آب به قابلمه اضافه کنید و در آخر شربت و مربا را جدا کنید.

برای داشتن بهترین طعم و تعادل طعم، وقتی مربا غلیظ شد، یک قاشق غذاخوری آب لیموی تازه اضافه کنید.

اگر مربای شاه توت را باز نکنید، می توانید 1 تا 2 سال در یخچال نگهداری کنید.

در حین پخت در صورت تمایل می توانید کمی ژلاتین اضافه کنید تا زمان پخت کمتر شود و مربا خوشمزه تر شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا