آشپزی

راز خوشمزگی مربای کیوی + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی مربای کیوی را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز خوشمزه مربای کیوی

راز طعم مربای کیوی و نکاتی برای تهیه مربای کیوی خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

مربای کیوی یکی از مرباهای شیرینی است که به دلیل طعم متفاوتش طرفداران زیادی دارد. مربای کیوی نسبتاً آسان و سریع درست می شود و معمولاً در پاییز درست می شود. در این مطلب طرز تهیه مربای کیوی را به شما آموزش می دهیم. در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه این مربای شیرین و خوشمزه را یاد بگیرید.

مربای کیوی یکی از متنوع ترین طعم های دنیای مربا را دارد و برای صبحانه بسیار مناسب است. طعم ملایم آن بدون نیاز به افزودن کره یا خامه آن را خوشمزه می کند و برای افرادی که در حال کاهش وزن هستند مناسب است. برای تهیه مربای کیوی بهتر است از کیوی های سفت استفاده کنید تا در هنگام پخت خراب نشوند. اگر قصد دارید مربای کیوی را ورز دهید و صاف کنید، کیوی های نرم تر مناسب ترند.

عناصر

کیوی 1 کیلوگرم

شکر 1 کیلوگرم

آب ½ لیتر

1 قاشق چایخوری آب لیمو

طرز تهیه مربای کیوی

برای تهیه مربای کیوی حتما از کیوی های رسیده و سفت استفاده کنید. ابتدا کیوی ها را پوست بگیرید و به دلخواه برش دهید و کنار بگذارید. سپس در قابلمه ای مناسب شکر و آب را مخلوط کرده و روی آتش بگذارید.

حالا باید صبر کنیم تا شربت به غلظت برسد و شکر کاملا حل شود. برای اینکه بدانیم شربت به غلظت مناسب رسیده است، مقدار کمی از شربت را با قاشق خشک و تمیز برداشته و صبر می کنیم تا کاملا خنک شود.

بعد از سرد شدن شربت آن را بین دو انگشت خود قرار دهید. اگر شربت آبکی نبود و کمی بین دو انگشت فشار دادم شربت به قوام رسیده است. سپس وقتی شربت غلیظ شد، کیوی های خلال شده را به قابلمه اضافه می کنیم.

حالا حرارت را زیاد می کنیم تا شربت بجوشد و روی آن حباب بزند. حتما ته مربا را بردارید تا در پایان پخت مربای شما شفاف شود. بعد از جمع شدن کف روی مربا، حرارت را کم کنید تا کیوی ها بپزند.

پخت کیوی حدود 30 دقیقه طول می کشد. پس از پخت کامل کیوی، آبلیمو را اضافه کنید و حرارت زیر قابلمه را خاموش کنید. برای طعم بهتر مربا می توانید مقداری وانیل اضافه کنید.

مربا را به همین ترتیب به مدت 12 ساعت در دمای محیط قرار می دهیم تا کاملا خنک شود و بعد در ظرف شیشه ای ریخته و در یخچال نگهداری می کنیم. اگر مقدار مربا زیاد بود می توانید تا یک سال در فریزر نگهداری کنید.

برای جلوگیری از شیرین شدن مربای کیوی چه کنیم؟

برای جلوگیری از مربای شکر باید به چند نکته مهم توجه کرد. ابتدا باید میزان شکر مصرفی خود را با دقت انتخاب کنید. استفاده زیاد از شکر می تواند منجر به دیابت شود. دوم اینکه باید دمای پخت را طوری تنظیم کنید که کیوی به تدریج و بدون فشار بپزد. این کار با کاهش شعله گاز انجام می شود.

سوم، استفاده از آب لیمو در طول فرآیند پخت می تواند به حفظ ترشی مربا و جلوگیری از شکرک زدن کمک کند. با رعایت این موارد می توانید مربای بدون شکر و با رنگ شفاف و مرغوب تهیه کنید.

تهیه مربای کیوی بدون آب

برای تهیه مربای کیوی بدون آب ابتدا کیوی را پوست گرفته و کاملا له کنید. سپس شکر را اضافه کنید و چند ساعت در یخچال بگذارید تا آب کیوی خارج شود. بعد از این مدت آبلیمو را اضافه کنید و در قابلمه را با درب باز روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا مربا شروع به جوشیدن کند.

پس از رسیدن به غلظت مناسب (شهد مربا باید بین دو انگشت جا شود) حرارت را کم کرده و مربا را 30 دقیقه دیگر بپزید. در نهایت برای جلوگیری از کپک زدن شیشه ای که قصد دارید مربا را در آن نگهداری کنید با آب جوش استریل کنید و مربا را داخل آن بریزید.

راز خوشمزه مربای کیوی

کیوی بعد از پخت تغییر رنگ می دهد، برای خوشرنگ شدن آن می توانید رنگ خوراکی سبز به آن اضافه کنید.

برای عطر بهتر می توانید وانیل، هل یا کمی گلاب به مربا اضافه کنید.

اگر قصد اضافه کردن هر یک از این مواد را دارید، 10 دقیقه قبل از خاموش کردن حرارت، آنها را روی مربا بریزید.

مربا را زیاد نپزید، زیرا کیوی به سرعت پخته می شود و نرم می شود.

اگر مربا را به شکل مارمالاد ترجیح می دهید، پس از تکمیل دستور مربای کیوی، کیوی را با همزن برقی یا همزن پوره کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا