آشپزی

راز خوشمزگی مربای گل + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی مربای گل را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز مربای گل خوشمزه

راز طعم مربای گل و نکاتی برای تهیه مربای گل خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

مربای گل محمدی یکی از خوراکی های معطری است که از گل های تازه یا خشک تهیه می شود. این مربای خوشمزه اغلب از گل های محمدی از نقاط مختلف کشور تهیه می شود. به عنوان مثال گل های مناطق آذربایجان و شهرهای مختلف آن به عنوان بهترین نوع گل رز برای تهیه این مربا شناخته می شوند. زیرا این گل ها رگ تلخی ندارند و نیازی به جوشاندن ندارند.

تهیه مربای گلاب نیاز به جزئیات زیادی دارد که در این آموزش به تفصیل توضیح داده ایم. بنابراین توصیه می شود ابتدا دستورالعمل را با تمام نکات و توضیحات آن مطالعه کنید و سپس مربا را تهیه کنید. همچنین برای تنوع در این مربا می توانید از مغزهای مختلف مانند گردو یا پسته استفاده کنید.

عناصر

گلبرگ های گل محمدی فشرده شده است

شش فنجان شکر سفید ساده

آبسه پینا

1/4 قاشق چایخوری آب لیمو

طرز تهیه مربای گل

مربای رزماری یک صبحانه مقوی و خوشمزه است که انرژی لازم برای شروع یک روز پرمشغله یا مطالعه را به بدن می دهد. طرز تهیه مربای رزماری نیز مانند سایر دستورات ما یک دستور ساده و خوشمزه است. برای شروع در قابلمه ای آب بریزید و روی اجاق بگذارید تا بجوشد. سپس یک چهارم قاشق چایخوری آب لیمو را به آب اضافه کنید و شکر را به آب اضافه کنید. حاصل این ترکیب را بجوشانید و سپس حرارت را کم کنید تا شکر کاملا حل شده و به قوام برسد.

وقتی آب داخل قابلمه به غلظت دلخواه رسید، گلبرگ های خرد شده را در تابه بریزید و روی حرارت ملایم تفت دهید تا حجم آنها کم شود. سپس یک فنجان آب جوش به تابه اضافه کنید و حدود بیست دقیقه صبر کنید تا گلبرگ ها در تابه باقی بمانند. حتماً در این مرحله ظرف را بپوشانید. اگر گلبرگ ها تغییر رنگ دادند نگران نباشید زیرا با اضافه شدن به آب میوه به رنگ اصلی خود باز می گردند.

وقتی شیره به غلظت دلخواه رسید، گلبرگ ها را به شیره اضافه کنید و حدود شش دقیقه صبر کنید تا روی آتش بماند. در این مرحله وقت بگذارید و از تلخی مربا جلوگیری کنید. بعد از شش دقیقه حرارت را خاموش کنید و درب قابلمه را بگذارید و درب قابلمه را بگذارید. ظرف را با آب یخ پر کنید و شیشه مربا را داخل این ظرف قرار دهید تا گلبرگ ها شوکه شوند و رنگ بیشتری بگیرند. بعد از سرد شدن مربا، آن را در ظرف شیشه ای قرار دهید و در یخچال نگهداری کنید.

راز مربای گل خوشمزه

سعی کنید به جای آب لیمو از آبلیمو استفاده نکنید. زیرا جوهر لیمو علاوه بر اینکه مربا را از شکرک زدن محافظت می کند، رنگ زیبایی به آن می بخشد.

اگر در حین پخت آب به دو طرف قابلمه پاشید، حتما با برس آغشته به آب لیمو آن را تمیز کنید. زیرا ذرات شکر می تواند مربای شما را شیرین کند.

تلخی مربا به دو عامل بستگی دارد: اول اینکه خود گلبرگ ها تلخ باشند و دوم اینکه بگذارید گلبرگ ها روی حرارت زیاد بجوشد.

برای تهیه این مربا از گلبرگ های مناطق خشک و کویری استفاده نکنید زیرا تلخ هستند و باید چندین بار جوشانده شوند تا تلخی آنها کم شود. این می تواند منجر به از بین رفتن طعم شیرین شود.

استفاده از دمکن باعث حفظ عطر مربا و جلوگیری از تعریق و ریختن آب داخل مربا می شود.

استفاده از شوکر حرارتی و گذاشتن مربا در آب یخ باعث می شود رنگ مربای شما زیباتر و تیره نشود و رنگ گلبرگ ها به خوبی بیرون بیاید و روی مربا را تزئین کنید.

برای رنگ دادن به مربا می توانید از گلبرگ های کامل یا خرد شده استفاده کنید. اگر از گلبرگ های کامل استفاده می کنید، انتهای سفید را با قیچی ببرید. و اگر می خواهید از گلبرگ های برش خورده استفاده کنید، قسمت صورتی گلبرگ ها را با قیچی ببرید. اما به خاطر داشته باشید که گلبرگ های بزرگتر بیشتر زیر دندان احساس می شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا