آشپزی

راز خوشمزگی مرغ سوخاری کره ای + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی مرغ سوخاری کره ای را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز خوشمزه مرغ سوخاری کره ای

راز طعم مرغ سوخاری کره ای و هنر مرغ سوخاری کره ای خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله برای شما عزیزان جالب باشد.

وقتی صحبت از مرغ می شود، تجربه ناب مرغ سرخ شده آبدار و ترد بی نظیر است. انواع مختلفی از دستور العمل های مرغ سوخاری خوشمزه وجود دارد، اما مرغ کره ای با تردی خاص و طعم آبدارش قطعا یکی از محبوب ترین هاست. مرغ سرخ شده با کره چاشنی شده معمولاً در فر پخته می شود که تمیزتر، سالم تر و راحت تر است. این مرغ آغشته به آرد مخلوط با ادویه جات خوب پخته شده و بعد از یک ساعت آماده سرو است.

احتمالا کره عامل اصلی طعم فوق العاده ای است که این مرغ در فر ارائه می دهد. وقتی در ظرف پخت ذوب می شود و مرغ به آن اضافه می شود، پوسته ای با طعم خوب و بافتی ترد ایجاد می کند. ممکن است فکر کنید که روغن سطح مرغ را می سوزاند، اما اینطور نیست. همچنین به تردی و طعم لذیذ مرغ می افزاید. بدون شک تنها لذت بردن از طعم بی نظیر و دلنشین این غذای لذیذ باقی می ماند.

مواد لازم برای تهیه مرغ سوخاری کره ای

مرغ 1 عدد

آرد همه منظوره

3/4 قاشق چایخوری نمک دریا

1/2 قاشق چایخوری فلفل تازه آسیاب شده

1 فنجان آرد نان

2 قاشق غذاخوری پارمزان ریز رنده شده

1 قاشق چایخوری پونه کوهی خشک

1/2 قاشق چایخوری ریحان خشک

1/8 قاشق چایخوری فلفل هندی

4 عدد تخم مرغ بزرگ

2 عدد کره

شیر به میزان لازم

3 عدد موسیر، چرخ کرده

3 قاشق غذاخوری کیپر، آبکش شده

1 عدد لیمو، نازک برش داده شده

طرز تهیه مرغ سوخاری کره ای

برای تهیه مرغ سوخاری ابتدا از مرغ تازه استفاده کنید که برای برشته کردن بهتر است. مرغ را به قطعات مناسب برش دهید، نه خیلی کوچک و نه خیلی بزرگ.

از استفاده از نوک بال مرغ حاوی هورمون های ناخواسته خودداری کنید و آنها را دور بریزید. برای جدا کردن بال ها از محل اتصالات برش بزنید تا به راحتی جدا شوند. همچنین فمورها را به بیرون از مفصل فشار دهید تا جدا شوند و سپس برش دهید. ران و ران را از مفصل جدا کنید.

توصیه می شود پشت و بدن مرغ را از چاقوی یا چاقوی آشپزخانه جدا کنید و سینه مرغ را از وسط نصف کنید. این روش تکه های کاملی را برای مرغ سرخ شده فراهم می کند. پس از برش و شستن مرغ، تمام قطعات را به ظرفی منتقل کنید.

آرد، نمک و فلفل را در ظرفی کم عمق مخلوط کرده و مرغ را با این مخلوط بپوشانید.

در یک ظرف پخت دیگر، آرد سوخاری، پونه کوهی و سبزیجات خشک را مخلوط کنید. تخم مرغ ها را در یک کاسه متوسط ​​بشکنید و خوب مخلوط کنید. برای افزودن طعم و بافت، چند قاشق غذاخوری پنیر پارمزان رنده شده را به مخلوط آرد اضافه کنید.

مقداری پودر سیر یا پیاز را به آرد طعم دار اضافه کنید.

حالا جوجه ها آماده پختن هستند. فر را با دمای 425 درجه فارنهایت گرم کنید و مرغ را به سینی فر منتقل کنید.

در یک تابه بزرگ چدنی، کره را روی حرارت متوسط ​​آب کنید و تکه های مرغ را اضافه کنید و به مدت 6 تا 8 دقیقه تفت دهید تا طلایی و پخته شوند. سینه ها را به بشقاب بریزید و نمک بزنید. همین کار را با مرغ باقی مانده نیز تکرار کنید.

موسیر و کیپر را به تابه اضافه کنید و 30 ثانیه تفت دهید. تکه های لیمو را روی مرغ قرار دهید و با باقی مانده سس سرو کنید.

برای خشک نشدن مرغ چه کنیم؟

برای اطمینان از خشک نشدن مرغ، یکی از بهترین راه ها این است که پس از هم زدن ادویه ها و خوب هم زدن، شیر کامل را به مرغ اضافه کنید. پس از اضافه کردن شیر، مرغ باید بین 6 ساعت تا یک شب در یخچال بماند تا ادویه و شیر خوب جذب مرغ شود. این فرآیند به مرطوب ماندن و خوش طعم شدن مرغ کمک می کند و در نتیجه مرغی آبدار و خوشمزه به دست می آید.

آیا نشاسته ذرت می تواند جایگزین آرد شود؟

ثابت شده است که نشاسته ذرت یک افزودنی محبوب به دستور العمل های مرغ سرخ شده است، به خصوص در دستور العمل های آسیایی که به دنبال بافتی ترد هستند. این ماده با آرد ترکیب می شود و به مرغ یک بافت منحصر به فرد و فوق العاده ترد می دهد. به جای استفاده از آرد همه منظوره، می توانید تمام یا بخشی از آن را با نشاسته ذرت جایگزین کنید یا از ترکیب نشاسته ذرت و آرد همه منظوره استفاده کنید تا به نتیجه ترد دلخواه خود برسید.

بهترین روش برای سرخ کردن مرغ سوخاری کره ای

روش های مختلفی برای سرخ کردن مرغ وجود دارد، اما یکی از بهترین روش ها، سرخ کردن آزاد یا سرخ کردن در روغن است. در این روش باید روغن زیادی را در یک قابلمه بزرگ گرم کنید و پس از رسیدن به دمای ایده آل، تمام تکه های مرغ را با احتیاط داخل روغن قرار دهید. تکه های مرغ را باید در روغنی که دمای آن حدود 175 درجه سانتیگراد است به مدت 10 دقیقه سرخ کنید. سپس جوجه ها را کمی دور بچرخانید تا اگر چسبیده بودند خرد شوند و سپس 10-15 دقیقه دیگر به آنها فرصت دهید تا سرخ شوند. معمولا 20 تا 25 دقیقه طول می کشد تا مرغ کاملا سرخ شود.

برخی از افراد ترجیح می دهند مرغ ها را به صورت جداگانه و به روش سنتی در تابه ای کم عمق سرخ کنند، اما سرخ کردن عمیق در روغن باعث می شود تا تمام تکه های مرغ به طور یکنواخت و در زمان کمتری سرخ شوند.

بعد از تمام شدن سرخ کردن، تکه های مرغ را در سینی یا ظرف توری می چینیم تا چربی اضافی آن گرفته شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا