آشپزی

راز خوشمزگی مرغ مجلسی + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی مرغ مجلسی را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز مرغ خوشمزه

راز طعم مرغ مجلسی و هنر خوشمزه کردن مرغ رستورانی سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

راز طعم چلو مرغ : یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین غذاهای مهمانی های ایرانی زرشک پلو با مرغ است. این غذا به عنوان یکی از غذاهای اصلی در اکثر مهمانی ها سرو می شود و در رستوران ها نیز بسیار محبوب است. شاید شما هم این غذا را در رستورانی سفارش داده باشید و از طعم شگفت انگیز پیلاو برشک شگفت زده شده باشید. به همین دلیل می خواهید این غذا را در منزل با کیفیتی مشابه رستوران تهیه کنید.

راز مرغ خوشمزه

وقتی می خواهید برشک پیلو را با مرغ درست کنید بهتر است از مرغ تازه استفاده کنید زیرا طعم مرغ تازه بهتر از مرغ منجمد یا منجمد است. اگر می خواهید مرغ رستورانی داشته باشید، پوست مرغ را جدا نکنید و از ترکیب پاها و کناره ها استفاده کنید. یکی از نکات مهم در تهیه برشک پیلو با مرغ این است که باید پیازهای خلال شده را روی مرغ بچینید و آب کمتری اضافه کنید تا مرغ با آب پیاز و خودش بپزد. هر چه پیاز بیشتر باشد غذا خوشمزه تر است. حتما از آب جوش استفاده کنید زیرا آب سرد باعث کدر شدن سس می شود. برای بهبود طعم غذا می توانید از ترکیب هویج، سیر، دارچین و ساقه های کرفس نیز استفاده کنید.

توصیه می شود برای سرخ کردن مرغ از ترکیب روغن و کره استفاده کنید تا طعم روغن به خوبی به مرغ منتقل شود. همچنین توصیه می شود برای غلیظ شدن سس، پیاز را رنده کنید. برای پاشیدن زرشک روی پلو می توانید از ترکیب پسته، خلال پرتقال و زرشک استفاده کنید. در صورت امکان بهتر است مرغ را از شب قبل با کمی زعفران و ادویه های مورد علاقه خود مزه دار کرده و سپس سرخ کنید.

چگونه مدفوع مرغ را بو کنیم

برای تهیه این غذا توجه به بوی آب مرغ بسیار مهم است. برای جلوگیری از بوی نامطبوع مرغ می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

افزودن 2 عدد برگ بو به مواد لازم برای پخت مرغ می تواند بوی نامطبوع آن را کاملا از بین ببرد. این ورق ها را می توانید از فروشگاه های عطاری تهیه کنید.

استفاده از چوب دارچین یا میخک نیز می تواند به کاهش بوی مدفوع مرغ کمک کند. می توانید چوب دارچین را هنگام پختن مرغ اضافه کنید و بعد از پخت آن را بردارید.

افزودن سرکه به مواد پخت مرغ یا خیساندن مرغ در سرکه یا آب میوه می تواند حداقل تا حدی بوی آن را کاهش دهد. می توانید به مرغ در حال پخت سرکه اضافه کنید یا مرغ را قبل از پخت در سرکه یا آبلیمو خیس کنید و سپس بپزید.

هنگام سرخ کردن مرغ می توانید مقداری پودر زنجبیل یا پودر سیر روی مرغ بپاشید تا بوی نامطبوع آن کاهش یابد. این افزودنی ها می توانند بو را از بین ببرند و طعم و عطر مرغ را بهبود بخشند.

استفاده از هویج و کرفس نیز می تواند به جذب بوی نامطبوع مرغ کمک کند. می توانید این مواد را به پخت مرغ اضافه کنید تا بوی مرغ تا حدودی کاهش یابد.

با رعایت این روش ها می توانید از بوی نامطبوع مرغ در هنگام پخت برشک پلو لذت ببرید

چاشنی های مناسب برای مرغ

ادویه و زعفران نقش مهمی در تهیه این غذا دارد تا یک زرشک پلو خوشمزه با مرغ تهیه شود. به نکات زیر توجه کنید:

استفاده از فلفل سیاه، پودر سیر، فلفل قرمز و زردچوبه یکی از ادویه های اصلی در تهیه زرشک پلو با مرغ است. این ادویه ها طعم خاصی به غذا می دهند. مقدار مصرف باید به اندازه ای باشد که طعم غذا تغییر نکند.

با افزودن مقداری پودر گوجه فرنگی می توانید لعاب بیشتری در مرغ بدست آورید. این ادویه به غذا شیرینی و رنگ زیبایی می بخشد.

در صورت وجود می توانید از نعناع استفاده کنید. این ادویه رنگ می بخشد و طعم غذا را بهتر می کند.

استفاده از چوب دارچین علاوه بر گرفتن بوی مرغ، غذا را خوشمزه تر می کند. بعد از پخت، چوب دارچین را از مرغ جدا نکنید، بلکه از پودر آن استفاده کنید.

برای تهیه زعفران آن را با کمی یخ بجوشانید تا رنگ زرشک پلو زیبا و خوشمزه شود. زعفران یکی از ادویه های مهم این غذاست و رنگ و عطر خاصی ایجاد می کند.

سس چلو مرغ

تموم کردن سس زرشک با مرغ یکی از مهم ترین قسمت های تهیه این غذا است که برای داشتن یک غذای خوش طعم و لذیذ باید به خوبی آماده شود. در این قسمت نکاتی را که باید در مورد سس زرشک با مرغ بدانید تا بهترین نتیجه را بگیرید توضیح می دهیم:

بهتر است پوره گوجه فرنگی را در ظرفی جداگانه تفت دهید و پس از پخت مرغ به آن اضافه کنید. با این کار رنگ و طعم پوره گوجه فرنگی حفظ می شود و سس بهتری به دست می آید. همچنین برای روشن شدن رنگ رب گوجه فرنگی، پس از پخت کمی آب جوش به آن اضافه کنید.

برای تغییر طعم و تنوع دادن به سس زرشک می توانید از ترکیب پوره گوجه فرنگی و رب انار استفاده کنید. این ترکیب طعم متفاوتی در سس ایجاد می کند.

برای افزایش طعم و طعم سس می توانید مقداری فلفل سیاه به آن اضافه کنید. این ادویه سس را متنوع کرده و طعم آن را تحریک می کند.

در حین پخت پاستا می توانید مقداری زعفران، زردچوبه، نمک و فلفل اضافه کنید و سپس به مرغ اضافه کنید. این روش باعث می شود سس طعم بهتری داشته باشد و مرغ بهتر بپزد.

دیگ مرغ رستوران Chloe

راه حل های ساده برای تهیه برشک پلو با مرغ به سبک رستورانی:

برای تفت دادن زرشک آن را کمی خیس کنید و با کره و شکر و خلال بادام تفت دهید تا طعم و عطر خوبی به آن بدهد. این ترکیب مواد به زرشک طعم و شیرینی بیشتری می دهد و آن را خوشمزه می کند.

می توانید مرغ را پس از پختن از استخوان جدا کنید یا به صورت خرد شده آماده کنید. این کار باعث می شود مرغ به طور یکنواخت در غذا بپزد و طعم غذا بهتر شود.

برای عطر و طعم بیشتر غذا، در 10 دقیقه آخر پخت، آبلیمو یا شاهی را اضافه کنید. این مواد اسیدی و شیرین می توانند طعم غذا را تحریک کرده و تنوع آن را بیشتر کنند.

برای بدست آوردن طعم و شیرینی مناسب باید اجازه دهید مرغ کاملا بپزد و جا بیفتد. این باعث می شود مرغ تازگی خود را از دست ندهد و در طعم غذا حضور مطلوبی داشته باشد.

برای گرفتن بوی مدفوع مرغ می توانید آنها را در آب جوش بجوشانید و بعد از آن استفاده کنید. این کار بوی نامطبوع مرغ را از بین می برد و غذای شما تمیزتر و معطرتر می شود.

می توانید مقدار مرغ سوخاری را به دلخواه تنظیم کنید و از ترکیب ران و سینه برای مهمانی استفاده کنید. این باعث می شود که قسمت های مختلف مرغ در غذا وجود داشته باشد و تنوع طعمی ایجاد کند.

برای افزایش ظاهر زیبای غذا می توانید زرشک را روی غذا گذاشته و با تزییناتی مانند خلال پسته، ریحان یا زعفران تزئین کنید. باعث می شود غذا جذاب تر و شگفت انگیزتر به نظر برسد.

مواد لازم برای تهیه چلو مرغ

مرغ بدون پوست: 300 گرم
پیاز: 3 عدد کوچک
روغن برای سرخ کردن: 2 قاشق غذاخوری
کره: 1 قاشق غذاخوری
زردچوبه: اختیاری
نمک (اختیاری، به دلخواه
محدوده: 4 فنجان
زعفران: اختیاری
شکر: 2 قاشق غذاخوری
بربری: 1 فنجان

طرز پخت چلو مرغ مجلسی

مرغ بدون مزه را در 2 قاشق غذاخوری روغن سرخ کنید تا طلایی شود. سپس پیاز را به آن اضافه کنید و پس از افزودن نمک و زردچوبه مقداری آب بریزید و با حرارت ملایم تفت دهید.

برای پخت برنج، برنج را در قابلمه آب جوش بریزید و بعد از چند دقیقه با آبکش صاف کنید.

در یک قابلمه کوچک کره، شکر، زعفران و زرشک را با هم مخلوط کرده و پس از آب شدن کره، کمی آب به آنها اضافه کنید و از روی حرارت بردارید تا زرشک قرمز بماند و زعفران رنگ خود را به مواد دیگر بدهد.

روی برنج مخلوط شده با زرشک و زعفران بریزید و مرغ را در بشقاب جداگانه سرو کنید. برای طعم دادن می توانید کمی نمک به مرغ اضافه کنید. همچنین می توانید یک کاسه کوچک آب مرغ را با مرغ سرو کنید.

با استفاده از این روش ها می توانید یک زرشک پلو رستورانی خوشمزه با مرغ تهیه کنید که ظاهر و طعم بی نظیری دارد.

هنر و تکنیک درست کردن مرغ خوشمزه، راز درست کردن زرشک پلو خوشمزه با مرغ نی نی، سایت رستوران چیکن هاوس، چاشنی چلو در مرغ خانگی، ادویه هایی که مرغ را خوشمزه می کند.

یادداشت های اضافی

شاه توت یکی از میوه هایی است که در دو نقطه ایران، خراسان جنوبی و کرمانشاه بیش از هر جای دیگری می روید. به همین دلیل آش زرشک پلو در مناطقی مانند خراسان شهرت دارد و در سراسر کشور شهرت دارد. این غذا در واقع یک غذای سنتی ایرانی است که با استفاده از زرشک، برنج و مرغ تهیه می شود.

خیلی ها طرز تهیه این غذا را بسیار ساده می دانند اما برای تهیه آن باید ظرافت ها را رعایت کرد و این لحظات نشانه پخت و پز حرفه ای است. بهترین راه برای طعم دادن به زرشک پلو استفاده از تکه های گوشت مرغ است که در روغن سرخ می شوند و پس از به دست آمدن رنگ طلایی، پیاز و ادویه و آب اضافه می کنند.

پیازی که با مرغ می آید باید درست باشد و به همین دلیل باید از پیازهای کوچک استفاده کنید. 2 تا 3 عدد از این پیازها را به ظرف با مرغ اضافه کنید. ادویه های مورد نیاز برای پخت مرغ در این غذا شامل زردچوبه و مقداری نمک است. برای داشتن رنگ زرد زیبا در زرشک پلو می توانید از مرغ زرد استفاده کنید. اما اضافه کردن زعفران و رب گوجه فرنگی را توصیه نمی کنیم.

برای به دست آوردن بهترین رنگ زعفران، قبل از اینکه کاملا آب شود، کره را با زرشک، زعفران و شکر در تابه ای بریزید. سپس بعد از کمی حرارت دادن نصف لیوان آب به آن اضافه کرده و بعد از چند دقیقه از روی حرارت بردارید. یادتان باشد زعفران را روی حرارت زیاد قرار ندهید زیرا باعث کاهش عطر آن می شود.

مرغ باید آبدار باشد البته آب آن غلیظ است. برای این کار آب مرغ را در ظرفی جدا از مرغ بریزید.

برای سرخ کردن زرشک از روغن تازه استفاده کنید و برای این کار بهتر است از کره استفاده کنید.

به زرشک حرارت داده شده شکر اضافه کنید تا غذا شیرین و ترش شود و زرشک به برنج نچسبد.

زرشک را حتما با حرارت ملایم تفت دهید، زیرا حرارت زیاد باعث خشک شدن و چسبیدن آن به دندان می شود.

همچنین برای آسیاب کردن زعفران بهتر است از هاون سنگی یا چوبی استفاده کنید و از آسیاب برقی خودداری کنید تا عطر زعفران از بین نرود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا