آشپزی

راز خوشمزگی مسقطی + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی مسقطی را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز طعم مسقطی

راز مشک لذیذ و نکاتی برای تهیه مشک خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

مسقطی نوعی حلوای خوشمزه و ساده است که منحصر به شهرستان لار و استان فارس است. این شیرینی خوشمزه و مقوی از کشور عمان در شهرستان لار و جنوب ایران وارد شده و با استفاده از انواع مغزها تهیه می شود. این حلوا یکی از قدیمی ترین انواع حلوا است که با زعفران درست می شود و طعم فوق العاده ای دارد. این محصول برای پذیرایی در مراسم مذهبی، وقف و مراسم خاص بسیار مناسب است. اگر به هر حلوای علاقه دارید حتما این حلوا را امتحان کنید. طعم و بافت نرم آن شما را شگفت زده خواهد کرد.

عناصر

نشاسته رنگی 1 لیوان

شکر 1 و 1/2 پیمانه

3 فنجان آب

گلاب 1/2 پیمانه

خلال بادام 1/2 فنجان

1/2 فنجان کره مایع

پسته خرد شده 1/2 پیمانه

30 گرم کره

زعفران غلیظ به میزان لازم

طرز تهیه جوز هندی

برای تهیه حلوای لاری ابتدا نشاسته و آب را در قابلمه ای با ظرفیت مناسب مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا نشاسته کاملا حل شود. سپس شکر را به این مخلوط اضافه کنید و دوباره مخلوط کنید. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و در حین هم زدن حرارت را کم نگه دارید تا نشاسته بدون بوی خامی گرفته شود و شکر کاملا حل شود. وقتی حلوا غلیظ شد گلاب و کره مایع را اضافه کنید و دوباره همه مواد را با هم مخلوط کنید. در این مرحله توجه داشته باشید که هم زدن زیاد باعث کش آمدن حلوا می شود.

بعد از اضافه کردن کره، حلوا را کمی هم بزنید تا کره آب شود. این روغن حلوا لاری را نرم می کند و روغن مایع به آن رنگ لذیذی می بخشد. سپس زعفران غلیظ پخته شده را به مخلوط اضافه کنید و دوباره مخلوط کنید. حلوا را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا غلیظ شود.

خلال های پسته و بادام را در تابه بدون روغن تفت می دهند تا عطر خود را آزاد کنند. سپس آنها را به حلوا اضافه کرده و مخلوط کنید. حلوا را در ظرف پیرکس بریزید و بگذارید ابتدا به دمای محیط برسد. سپس به مدت چند ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. در آخر حلوای خنک شده را لوزی برش داده و سرو کنید.

راز طعم مسقطی

برای تزیین می توانید از زرشک یا گل رز استفاده کنید. پخت این حلوا تا 2 ساعت طول می کشد، یادتان باشد حرارت را کم نگه دارید تا نشاسته بوی خامی ندهد. هر چه زعفران بیشتر داخل آن بریزید حلوایتان خوش رنگ تر می شود. اضافه کردن پسته و بادام خرد شده اختیاری است، می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. بهتر است ظرف پیرکس را کمی چرب کنید تا حلوا به راحتی جدا شود و بعد از برش آن را جداگانه سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا