آشپزی

راز خوشمزگی میگو پلو + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی میگو پلو را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز طعم و مزه برنج میگو

راز طعم میگو و برنج نکاتی برای پخت برنج پف کرده میگو غذاهای لذیذ جنوبی سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

میگو پلو یک غذای محبوب ایرانی است که از برنج، میگو، سبزیجات و ادویه های مختلف تهیه می شود. برای تهیه این غذا ابتدا برنج را با نمک و آب تفت می دهیم تا پخته شود. سپس میگو را با سبزیجات مختلف مانند پیاز، سیر، زردچوبه، زعفران و دارچین تفت می دهیم. سپس برنج را با میگو و سبزی مخلوط کرده و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا بوی مطبوعی به مشام برسد و برنج آماده سرو شود. میگو پلو معمولا با پیاز ترشی یا ماست سفید سرو می شود. این غذا یکی از غذاهای خوشمزه و مورد علاقه دوستداران ماهی و میگو است.

عناصر

2 فنجان برنج

4 لیوان آب

1 قاشق غذاخوری روغن زیتون

1 فنجان میگو

1 عدد پیاز خرد شده

3 حبه سیر خرد شده

زعفران آبکش شده ۱ قاشق چایخوری

نمک و فلفل به میزان لازم

طرز پخت برنج با میگو

ابتدا میگوها را بشویید و پوست آنها را جدا کنید. سپس پیاز را پوست گرفته و خرد کنید. روغن را در قابلمه ای داغ کنید و پیاز را تفت دهید تا سبک شود. سپس میگو را به پیاز اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ آنها تغییر کند.

برنج را با آب سرد بشویید و پس از زلال شدن آب آن را در ظرف مناسبی بریزید. زردچوبه، نمک و فلفل را به برنج اضافه کنید و با آب جوش مخلوط کنید. سپس برنج را به مخلوط پیاز و میگو اضافه کرده و با هم مخلوط کنید.

زعفران را در یک لیوان آب گرم حل کرده و بعد از چند دقیقه روی برنج بریزید. توجه داشته باشید که بسته به نوع برنج ممکن است به زمان پخت بیشتری نیاز داشته باشید. برای پخت برنج بهتر است از روش پلو استفاده کنید.

بعد از آماده شدن برنج، میگو پلو را از روی حرارت برداشته و در ظرف مناسبی سرو می کنیم. برای تزیین میگو پلو می توانید از تره فرنگی، نعناع یا بادمجان سرخ شده استفاده کنید.

قبل از سرو میگو پلو می توانید آن را با سالاد یا ماست سرو کنید و نوش جان کنید.

نکات طلایی میگو پلو

برای تهیه میگو پلو استفاده از میگوی تازه و مرغوب برای حفظ طعم و کیفیت غذا بسیار مهم است.

بهترین گزینه برای تهیه پلو میگو، استفاده از برنج سفید مرغوب برای تهیه پلو پلو دانه بلند و نچسب است.

برای طعم دادن به برنج میگو می‌توانید از زردچوبه، زعفران و سایر ادویه‌های دلخواه استفاده کنید تا طعم‌ها و رنگ‌های مختلفی به غذا اضافه کنید.

برای تهیه سس میگو می توانید از پودر گوجه فرنگی، نمک، فلفل، زرشک، لیموترش و روغن زیتون استفاده کنید تا طعم و مزه این غذا بیشتر شود.

قبل از تهیه میگو پلو، بهتر است میگوها را مدتی در آب نمک قرار دهید تا بوی نامطبوع آن ها گرفته شود و طعم بهتری پیدا کند.

هنگام پخت میگو پلو، بهتر است میگو و برنج را جداگانه بپزید و در نهایت مخلوط کنید تا هر یک از اجزای غذا به درستی پخته شود و کیفیت غذا حفظ شود.

برای تهیه میگو پلو از یک ظرف پخت بزرگ با کف ضخیم استفاده کنید تا برنج کف ظرف نسوزد و یکدست بپزد.

در پایان پخت میگو پلو می توانید برنج را با یک لایه نمک یا زعفران تزیین کنید تا ظاهری زیبا به غذا داده و طعم آن لذیذتر شود.

انتخاب میگو برای میگو پلو

استفاده از میگوی تازه و دریایی در تهیه میگو پلو بسیار مهم است. قبل از استفاده، میگوها را با دقت آبکش کنید و خوب بشویید تا هرگونه کثیفی و ناخالصی از بین برود.

انتخاب برنج مناسب

برای تهیه میگو پلو از برنج سفید و گوشت بدون چربی استفاده کنید. قبل از پخت، برنج را به مدت نیم ساعت در آب خیس کنید و سپس آبکشی کنید. سپس برنج را نیم پز بردارید و برای پختن میگو پلو آماده شوید.

ادویه های مناسب برای غذا

استفاده از ادویه جات تازه مانند زعفران، فلفل سیاه، دارچین، هل، زیره و گلاب می تواند عطر و طعم خاصی به برنج میگو ببخشد. برای خوش طعم شدن این غذا استفاده از ادویه های تازه توصیه می شود.

پختن میگو

برای افزودن میگو به پلو می توانید از روشی استفاده کنید که طعم میگو بهتر جذب شود. در این روش قبل از اضافه کردن میگو به پلو، آنها را در قابلمه ای درپوش دار با نمک و فلفل قرار دهید و به مدت 5 تا 8 دقیقه بپزید. سپس این میگوها را به پلو اضافه کنید و طبق دستور معمولی پلو خود ادامه دهید. این روش باعث می شود که میگوها در هنگام پخت به هم بچسبند و طعم آنها در برنج بهتر از بین برود.

میگو پلو در رستوران.

مواد را با هم ترکیب کنید

در مرحله آخر تهیه پلو با میگو می توانید از روشی استفاده کنید که طعم و عطر میگوی موجود در برنج را به بهترین نحو جذب کند. پس از پخته شدن میگوها، آنها را به برنج اضافه کنید و در قابلمه را ببندید و به مدت 10-15 دقیقه روی حرارت ملایم هم بزنید تا طعم میگوها به برنج داده شود. در آخر قبل از سرو روی میگو پلو را با کمی زعفران خشک و نمک تزیین کنید تا ظاهر و طعم آن بهتر شود. این تغییرات در طرز تهیه میگو پلو باعث می شود طعم و عطر میگو با برنج مخلوط شود و با زعفران تزیینی و نمک جلوه شگفت انگیزی به غذا ببخشد.

سرو غذا

برای سرو کامل و خوشمزه روی میگو پلو را با کمی نمک و فلفل تزیین کنید. سپس آن را به همراه سالاد شیرازی و ترشی سر سفره سرو کنید. این تغییرات جلوه شگفت انگیزی را ایجاد می کند و تنوع در سفره ظاهر می شود و سلیقه های مختلف را در بر می گیرد. این ترکیب از میگو پلو نمک و فلفل، سالاد شیرازی خنک و خوشمزه و خورش ترشی دلچسب، ترکیبی عالی برای خوردن شام است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا