آشپزی

راز خوشمزگی ناگت مرغ + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی ناگت مرغ را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز خوشمزه ناگت مرغ

راز طعم ناگت مرغ و نکاتی برای تهیه ناگت مرغ خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

لقمه مرغ یکی از پرطرفدارترین و خوشمزه ترین لقمه های دنیاست که جدا از طعم فوق العاده ای که دارد، خیلی سریع و راحت تهیه می شود. ناگت مرغ شبیه ناگت مرغ است، اما تفاوت اصلی این است که ناگت ها سرخ شده هستند. می توانید ناگت مرغ را به عنوان ساندویچ بخورید یا با برنج یا غذاهای دیگر سرو کنید. احتمالاً لقمه های آماده وجود دارد، اما نکته مهم این است که تهیه آنها در خانه اغلب بهتر و سالم تر از لقمه های آماده بازار است.

عناصر

مخلوط سینه مرغ و پای مرغ 500 گرم

1 عدد پیاز

سیر 2 قاچ

وسط 4 نان ساندویچی یا نان تست خمیر کنید

پنیر پیتزا 5 وعده

شیر به میزان لازم

پودر KFC 1/2 پیمانه

روغن مایع به مقدار لازم

سس گوجه فرنگی به میزان لازم

فلفل دودی 1 قاشق چایخوری

سس خردل 1 قاشق چایخوری

نمک، پاپریکا، آویشن، گشنیز و زیره به میزان لازم

نحوه تهیه آن

برای تهیه ناگت مرغ خانگی ابتدا سینه مرغ را به همراه پای مرغ بدون استخوان دو بار در چرخ گوشت چرخ کنید. می توانید فقط از سینه مرغ استفاده کنید، اما برای اطمینان از نرمی بیشتر لقمه بهتر است از سینه و پای مرغ استفاده کنید تا طعم آن خشک نشود.

سپس پیاز را رنده کنید و در ظرفی با مرغ و سیر له شده مخلوط کنید. در ظرف دیگری خمیر را در وسط نان ساندویچی بریزید (اگر از نان تست استفاده می کنید دایره قهوه ای رنگ را بردارید) و شیر را با قاشق به آن اضافه کنید تا خمیر به دست آید. سپس این خمیر را به مخلوط مرغ و پیاز اضافه کنید و همه چیز را با هم مخلوط کنید.

سپس تمام ادویه ها را به همراه سس خردل و پنیر پیتزا به مخلوط اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مخلوط یکدستی به دست آید. سپس خمیر لقمه ای را روی سطح آردپاشی شده به ضخامت حدود نیم سانتی متر پهن کرده و با چاقوی دلخواه خود برش دهید. سپس تکه های ناگت را در سینی آردپاشی شده قرار دهید و به مدت 1 ساعت در فریزر قرار دهید.

در ظرفی تخم مرغ ها را با همزن بزنید تا کف کند. آرد سوخاری یا کنتاکی را در ظرف دیگری بریزید و تکه ها را ابتدا در آرد سوخاری و سپس در تخم مرغ و دوباره در آرد سوخاری فرو کنید.

در آن شنا کن تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن به آرامی گرم شود. تکه های شکل داده شده را به تدریج در روغن داغ قرار می دهیم تا سرخ شوند. پس از طلایی شدن دو طرف آن ها را از روغن خارج کرده و روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود.

در آخر لقمه های سرخ شده را در سینی بچینید و با سس گوجه فرنگی تزیین کنید و از ساندویچ ترشی و گوجه فرنگی لذت ببرید.

راز خوشمزه ناگت مرغ

برای افزایش طعم و رنگ ناگت مرغ، می توانید مقداری کره را خرد کرده و با آرد سوخاری ترکیب کنید. با این ترکیب می توانید حدود 50 تا 60 لقمه مرغ درست کنید.

افزودن ادویه فلفل قرمز دودی به لقمه طعم بسیار خاصی می دهد.

برای نگهداری راحت تر لقمه ها، می توانید آنها را برشته کرده و در فریزر نگهداری کنید. زمانی که نیاز به سرخ کردن دارید آنها را بیرون بیاورید.

اگر خمیر هنگام فرم دادن خیس و چسبناک است، روی آن را کمی آرد سفید بپاشید و شکل یا کاتر را نیز در آرد آغشته کنید.

برای پخت و پز از روغن مخصوص سرخ کردنی استفاده کنید.

افزودن پنیر پیتزا به لقمه می تواند طعم آن را افزایش دهد و این انتخاب قابل تغییر است، می توانید به جای پنیر پیتزا از پنیر گودا نیز استفاده کنید.

یخ زدن ناگت های مرغ به آنها کمک می کند تا بهتر بپزند و در هنگام سرخ کردن شکل خود را حفظ کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا