آشپزی

راز خوشمزگی نخود پلو + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی نخود پلو را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز طعم نخود

راز طعم نخود و هنر نخود خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله برای شما عزیزان جالب باشد.

پلوهای ترکیبی بدون شک انتخاب بسیار خوبی هستند. کمتر کسی است که به غذاهایی مانند لوبیا پلو، عدس پلو یا حبوبات علاقه نداشته باشد. این دسته از پولخا به دلیل تنوع زیاد و امکان ساخت آن با هر نوع مواد موجود از جذابیت خاصی برخوردار است. با کمی خلاقیت می توانید با هر آنچه در آشپزخانه دارید یک پلو مخلوط خوشمزه درست کنید. نخود پلو یکی از آن غذاهای ترکیبی برنجی است که قطعا شما را عاشق طعم دلچسب و مغذی خود می کند. این غذا با نخود و گوشت سرشار از پروتئین و مواد مغذی است. من مطمئن هستم که وقتی نخود را امتحان کنید، بارها و بارها به سراغ آنها خواهید رفت.

مواد اولیه تهیه نخود

1 فنجان نخود

3 فنجان برنج

سینه مرغ ریز خرد شده 400 گرم

1 عدد پیاز

روغن به میزان لازم

نمک و فلفل به میزان لازم

زعفران پخته شده به میزان لازم

شوید خشک به میزان لازم

طرز تهیه برنج از نخود

اولین قدم تمیز کردن و شستن نخود سبز است. سپس یک قابلمه را پر از آب کنید و روی آتش بگذارید تا آب به نقطه جوش برسد. پس از جوش آمدن آب، نخودها را اضافه کنید و اجازه دهید حدود 10 دقیقه بجوشد و سپس آبکش کنید.

در مرحله بعد تابه ای را روی آتش گرم می کنیم و مقداری روغن داخل آن می ریزیم. پیاز خرد شده را در کره تفت دهید تا طلایی شود. سپس مرغ را به همراه نمک و فلفل به پیازها اضافه کنید و تفت دهید تا مرغ کاملا بپزد. در آخر زعفران را اضافه کرده و قابلمه را از روی حرارت بردارید.

برنج را تمیز کرده و بشویید سپس به مدت 2 ساعت در آب نمک خیس کنید. آب را در قابلمه مناسبی بجوشانید و سپس برنج را به آب در حال جوش اضافه کنید. وقتی برنج روی سطح آب شناور شد، نخود را اضافه کنید و برنج را آبکش کنید.

در یک قابلمه مناسب مقداری روغن بریزید و کف قابلمه مورد نظر را روی زمین قرار دهید. سپس لایه برنج و نخود آبکش شده و مرغ و شوید را اضافه می کنیم تا مواد تمام شود. یک قاشق کره را آب کنید و یک قاشق زعفران به آن اضافه کنید و روی برنج بریزید.

نخود پخته شده را در ظرف مناسب سرو کرده و با سالاد شیرازی میل کنید.

راز طعم نخود

استفاده از شوید تازه خرد شده در این دستور غذا طعم فوق العاده ای به غذا می بخشد.

این برنج برای افرادی که از فاویسم رنج می برند و نمی توانند لوبیا بخورند، گزینه ای عالی است.

در صورت تمایل می توانید به جای کره از روغن استفاده کنید.

نخود ساده طعمی غنی دارد و گزینه مناسبی برای گیاهخواران است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا