آشپزی

راز خوشمزگی پشمک + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی پشمک را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز طعم پامک

راز پشمک خوشمزه و نکاتی برای تهیه پشمک خانگی در خانه سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

پشمک یک میان وعده واقعا خوشمزه است که در سرتاسر دنیا طرفدار دارد. توجه به تاریخچه و خاستگاه این تنقلات نشان می دهد که چگونه این شیرینی امروزه به دست ما رسیده است. حقایق جالب در مورد ویلیام موریسون، دندانپزشکی که پشم پنبه را اختراع کرد. روز ملی پشمک نیز فرصت خوبی است تا مردم از این تنقلات خوش طعم لذت ببرند.

اگر دوست دارید پشمک را در خانه درست کنید، می توانید از طرز تهیه پشمک در خانه استفاده کنید. تهیه پشمک در خانه می تواند یک تجربه لذت بخش باشد و به شما امکان می دهد طعم ها و مواد دیگری را که انتخاب می کنید اضافه کنید.

عناصر

2.5 فنجان شکر

2.5 فنجان آرد ذرت

1 فنجان

آب لیمو 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه پشم

ابتدا یک تابه را روی اجاق بگذارید تا داغ شود. دمای پایین را تنظیم کنید.

آرد ذرت را در تابه بریزید و مدام هم بزنید تا بوی خامی آرد از بین برود. این مرحله باید حدود 15 دقیقه طول بکشد. آرد نباید بسوزد و حرارت آن کم باشد.

آرد را در سینی ریخته و پهن می کنیم تا خنک شود.

قابلمه دیگری را روی اجاق بگذارید و آب و شکر را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا شکر آب شود و شربت غلیظ شود. وقتی به غلظت دلخواه رسید، جوهر لیمو را اضافه کنید و بگذارید 3 دقیقه دیگر بجوشد و از روی حرارت بردارید.

یک تکه یخ یا یخ خشک را در یک دستمال کاغذی قرار دهید و یک سینی روی آن قرار دهید. سینی را روی یخ قرار دهید تا فرآیند خنک شدن کامل شود. مراقب باشید که فرآیند خنک شدن را در وسط ماهیتابه انجام دهید و کناره های تابه را زیاد نمالید زیرا آب و شکر با سرد شدن سفت می شوند و به کناره ها می چسبند.

حالا از آب و شکر که مانند خمیر است حلقه ای درست کنید و در تابه را با آرد قرار دهید. هر طرف حلقه را آرد پاشیده و در کناره ها کشیده و منبسط می کنند. سپس حلقه را به شکل انگلیسی 8 تبدیل کرده و تا کنید.

روی پشم ها آرد بپاشید و همین کار را 20 تا 30 بار انجام دهید، وقتی نخ ها شکل گرفت، آرد اضافی را جدا کنید.

موج را به شکل دلخواه خود در آورید.

اکنون می توانید از پشم های تازه ساخته شده خانگی لذت ببرید. لطفا توجه داشته باشید که هنگام کار با حرارت بسیار مراقب باشید که آرد نسوزد و فرآیند خنک سازی را با دقت دنبال کنید تا پشم به درستی شکل بگیرد.

راز طعم پامک

این نکات و ترفندها می تواند به تنوع و خلاقیت در ساخت پشم خانگی شما کمک کند. زیرا پشم را می توان به شکل ها و طعم های مختلف با تغییرات اندک در اضافات و رنگ ها درست کرد. به نکات زیر توجه کنید:

اگر رشته ها در حین کار شکستند، می توانید آنها را دوباره بچسبانید و حالت دهید. این بستگی به تجربه و مهارت شما در ساخت پشم دارد.

برای ایجاد موج مغزی می توانید انواع مختلفی از مغز را اضافه کنید. این مغز می تواند مغز بادام، گردو، بادام زمینی و یا مغز میوه های دیگر باشد.

افزودن کمی سرکه به پخت نهایی شیرینی ها می تواند طعم شیرینی را تازه تر کند.

برای تهیه پشمک کاکائو مقداری پودر کاکائو به آرد و روغن داخل تابه اضافه کنید تا پشمک طعم و رنگ کاکائویی پیدا کند.

با افزودن رنگ خوراکی به آرد و روغن می توانید توپ های رنگارنگ درست کنید. این می تواند جذابیت بیشتری به موج اضافه کند.

در صورت تمایل می توانید کمی زعفران یا پودر هل آب شده به آرد و روغن اضافه کنید تا طعم و رنگ خاصی به پشمک بدهد.

برای جدا کردن نخ ها بهتر است از قیچی یا چاقو استفاده نکنید زیرا ممکن است نخ ها به هم بچسبند و مشکل ایجاد کنند. به جای آن از انگشتان یا دستکش پلاستیکی خود استفاده کنید.

برای سرو پشمک می توانید آن را در فنجان یا قالب قرار دهید و به شکل دلخواه فشار دهید. سپس پامک را برمی گردانیم و آماده سرو است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا