آشپزی

راز خوشمزگی پودینگ شکلاتی + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی پودینگ شکلاتی را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز خوشمزه پودینگ شکلاتی

راز طعم پودینگ شکلاتی و نکاتی برای یک پودینگ شکلاتی خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله برای شما عزیزان جالب باشد.

در مدت 15 دقیقه تمام مواد پودینگ را مخلوط کرده و به غلظت دلخواه می پزیم. البته بهتر است پودینگ را چند ساعت در یخچال بگذارید تا سفت شود و بافت خامه ای پیدا کند، اما می توانید پودینگ را گرم هم سرو کنید.

پودینگ شکلاتی از پودر کاکائو و نشاسته ذرت استفاده می کند که هر دوی آنها معمولا در شیرینی فروشی های تخصصی یافت می شوند. پس از مدتی ایستادن و سفت شدن، پودینگ حالتی نرم و مخملی مانند کاسترد به خود می گیرد. این دسر برای مهمانی ها بسیار مناسب است و به راحتی می توانید مواد را دو یا سه برابر کنید.

عناصر

2 قاشق غذاخوری پودر کاکائو

نشاسته ذرت 3 قاشق غذاخوری

1/4 فنجان شیر (برای خمیر کاکائو)

2 فنجان شیر

شکر 1/3 پیمانه

1/4 قاشق چایخوری عصاره وانیل (اختیاری)

طرز تهیه پودینگ شکلاتی

ابتدا 2 قاشق غذاخوری پودر کاکائو و 3 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت را در ظرفی بریزید و خوب مخلوط کنید. برای طعم بهتر کاکائو، می توانید مقدار آن را به 2.5-3 قاشق غذاخوری افزایش دهید، اما در این صورت باید مقدار شکر را افزایش دهید تا پودینگ تلخ نشود.

یک چهارم فنجان شیر، که می تواند سرد یا دمای اتاق باشد، اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط یکدست شود و نشاسته ها شکسته شوند.

۲ پیمانه شیر را در قابلمه ای بریزید و روی آتش بگذارید تا داغ شود. وقتی شیر داغ شد شکر را اضافه کنید و هم بزنید تا در شیر حل شود.

حرارت را کم کنید و مخلوط کاکائو و نشاسته ذرت را به شیر اضافه کنید. بلافاصله با همزن دستی هم زدن را شروع کنید.

پودینگ را روی حرارت ملایم بگذارید و مرتب هم بزنید تا غلیظ شود. همزمان با غلیظ شدن، رنگ مخلوط کمی تیره تر می شود. قوام پودینگ را با قاشق تست کنید، باید قاشق را بپوشاند و به آرامی از قاشق بیرون بیاید.

حرارت را خاموش کنید و در صورت تمایل وانیل را اضافه کنید.

پس از یک بار دیگر، مخلوط را بین کاسه ها تقسیم کنید. کف قابلمه را که معمولاً کمی ضخیم تر است با قاشق یا کفگیر سیلیکونی بکشید.

وقتی پودینگ کمی خنک شد، روی کاسه ها را با فویل آلومینیومی بپوشانید. اگر پودینگ را در حالی که داغ است بپوشانید، قطرات آب روی آن تشکیل می شود.

پودینگ را به مدت 2 تا 4 ساعت در یخچال قرار دهید تا بافتی غلیظ و مخملی به دست آید. قبل از سرو می توانید با شکلات رنده شده یا انواع میوه ها و آجیل تزئین کنید.

راز خوشمزه پودینگ شکلاتی

برای تهیه پودینگ شکلاتی می توانید از قالب های دلخواهتان استفاده کنید و مایع پودینگ را داخل آن ها بریزید. پس از خنک شدن، پودینگ را از تابه خارج کرده و سرو کنید. همچنین، یک گزینه ساده تر، ریختن پودینگ در لیوان های جداگانه برای سرو آسان است.

اگر زمان کافی برای آماده سازی ندارید، پودینگ را می توان بلافاصله و سریع آماده کرد.

برای اینکه رنگ پودینگ تیره تر شود، از پودر کاکائو بیشتری استفاده کنید.

در صورت تمایل می توانید در پایان تهیه پودینگ ۲ قاشق غذاخوری خامه اضافه کنید و بلافاصله بعد از آن از روی حرارت بردارید.

برای تزیین پودینگ استفاده از میوه های مختلف و بیسکویت بوربن پنجم نیز گزینه های خوبی هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا