آشپزی

راز خوشمزگی پیتزا زبان + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی پیتزا زبان را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز طعم پیتزا با زبان

راز طعم پیتزا زبان و نکاتی برای تهیه پیتزای خوشمزه خانگی سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

پیتزای زبان گاو یکی از خوشمزه ترین پیتزاها برای دوستداران گوشت گاو است. این پیتزا با طعمی خاص و ساختاری ساده به شما این امکان را می دهد تا با خمیر خانگی به راحتی این کیفیت لذیذ را در منزل تجربه کنید و از فواید زبان گاوی بهره ببرید. این پیتزا را می توانید با انواع سبزیجات از جمله قارچ و فلفل به همراه سس سفید خوشمزه درست کنید. در این مقاله ابتدا شما را با طرز تهیه خمیر پیتزای عالی آشنا می کنیم.

مواد لازم برای تهیه خمیر

1 فنجان آب

پودر مخمر 1 قاشق چایخوری

نمک 1 قاشق چایخوری

شکر 1 قاشق چایخوری

روغن زیتون خوراکی ۷ گرم

حدود 2 لیوان آرد

عناصر

زبان گوساله 1 عدد

کره 20 گرم

سیر 5 حبه

2 قاشق غذاخوری آرد

1.5 فنجان شیر

پنیر پیتزا به میزان لازم

1 عدد پیاز

2 ساقه کرفس

1 هویج

فلفل سیاه 1 عدد

10 عدد قارچ

نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه پیتزا با زبان

برای تهیه خمیر ابتدا باید آب را روی حرارت ولرم یا 40 درجه گرم کنید. سپس در ظرف یا لیوان آب داغ بریزید و مایه خمیر و شکر را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. سپس اجازه دهید مواد به مدت 10 دقیقه بماند و پف کند.

کره را به مواد اضافه کنید و دوباره مواد را مخلوط کنید. حالا آرد را کم کم اضافه کنید تا خمیر نرمی به دست آید. سپس خمیر را به مدت 10 دقیقه با دست ورز دهید و در ظرفی بگذارید و 1 الی 2 ساعت بگذارید تا ور بیاید.

زبان را بشویید و در قابلمه بگذارید. هویج خرد شده، پیاز، سیر، ساقه کرفس و فلفل سیاه خرد شده را اضافه کنید و با آب جوش بپوشانید و 4 ساعت تفت دهید. سپس پوست را از روی زبان جدا کرده و به اندازه دلخواه برش دهید.

برای تهیه سس، کره را در تابه آب کرده و سیر را اضافه کرده و تفت دهید. سپس آرد را اضافه کنید و بپزید تا بوی خامی آرد از بین برود. سپس شیر، نمک و فلفل را اضافه کرده و پنیر پیتزا را با آنها آب کنید. سپس از روی حرارت بردارید.

پفک را بردارید و روی تابه پیتزا بمالید. سپس سس آماده شده را روی آن بریزید و مقداری پنیر پیتزا به آن اضافه کنید و زبان گوساله و قارچ و فلفل را اضافه کنید. در آخر سینی را با پیتزا در فر گرم شده با دمای 180 درجه قرار دهید و به مدت 20 دقیقه بپزید تا پخته شود.

راز طعم پیتزا با زبان

مقدار آرد نسبی است و به میزان جذب آب آرد بستگی دارد که ممکن است کمتر یا بیشتر نیاز داشته باشد.

می توانید از آبی که زبان در آن می جوشانند برای تهیه انواع سوپ و خورش استفاده کنید.

این پیتزا را می توانید با سس قرمز هم درست کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا