آشپزی

راز خوشمزگی پیتزا مخصوص + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی پیتزا مخصوص را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز یک پیتزای خوشمزه

راز طعم پیتزای خاص نکات ویژه برای پخت پیتزا خانه در سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

انتخاب بستگی به سلیقه شخصی شما دارد. می توانید با ژامبون های مورد علاقه خود یک پیتزای خاص درست کنید یا حتی برای مهمان های گیاهخوار خود یک پیتزای گیاهی درست کنید و روی نان پیتزا سبزیجات رنگارنگ بچینید. در اینجا طرز تهیه پیتزای مخصوص گوشت و ژامبون را به شما آموزش می دهیم، اما می توانید هر کاری که می خواهید انجام دهید و از روش دلخواه خود استفاده کنید. در تهیه این پیتزا محدودیتی وجود ندارد. فقط نان پیتزای آماده را در تابه بریزید، محصولات مورد نظرتان را روی آن قرار دهید و روی پیتزا را با پنیر مورد علاقه خود بپوشانید. با همین سادگی یک پیتزای خوشمزه به انتخاب خود خواهید داشت.

مواد لازم برای تهیه پیتزای خاص

گوشت چرخ کرده 200 گرم

یک فلفل

دو قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی

حبه سیر

قارچ 200 گرم

یک عدد پیاز

ژامبون مرغ دودی سولیکو 200 گرم

پنیر پیتزا کلم به میزان لازم

دو عدد پیتزا پیمینا

برگ ریحان به میزان لازم

نمک، فلفل و آویشن به میزان لازم

زیتون غلتانده شده به میزان لازم

آموزش ویژه تهیه پیتزا

پیتزا یک غذای پرطرفدار در ایتالیاست که شامل طعم ها و رنگ های متنوع و جذابی است و برای هر نوع رژیم غذایی مناسب است. شما می توانید هر زمان که بخواهید، بهتر از رستوران، پیتزاهای خوشمزه را در خانه تهیه کنید و نوش جان کنید. در اینجا طرز تهیه پیتزای مخصوص با گوشت و ژامبون را به شما آموزش می دهیم اما می توانید سلیقه خود را دنبال کنید و از روش دلخواه خود استفاده کنید. در تهیه این پیتزا محدودیتی وجود ندارد.

برای تهیه یک پیتزای حرفه ای خاص ابتدا یک تابه را گرم کرده و مقداری روغن داخل آن بریزید و آن را گرم کنید. پیازها را خرد کرده و در تابه بریزید و سرخ کنید. سپس سیر را رنده کنید و به پیاز اضافه کنید و کمی هم بزنید. گوشت چرخ کرده، پودر آویشن، نمک، فلفل سیاه و سایر ادویه ها را به تابه اضافه کنید.

مواد را در تابه ای روی حرارت ملایم سرخ کنید و پس از تغییر رنگ و قهوه ای شدن گوشت، تابه را از روی حرارت بردارید. ژامبون مرغ دودی را خرد کرده و قارچ ها را بشویید و حلقه حلقه کنید. فلفل را نیز خرد کرده و زیتون ها را دایره ای آماده کنید.

حالا نان پیتزای تمام شده را روی سطح کار خود قرار دهید. مقداری رب گوجه فرنگی و روغن زیتون را با هم سرخ کنید و روی سطح نان پیتزا بریزید و به طور یکنواخت پخش کنید. سپس مقداری پنیر روی پاستا بپاشید و قارچ، ژامبون خلال شده و مخلوط گوشت را روی نان بریزید. یک لایه پنیر روی مواد بپاشید. سپس مقداری فلفل، برگ ریحان و زیتون را روی پنیر پیتزا بریزید.

پیتزا را به مدت 20 دقیقه در فری که از قبل با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم شده است قرار دهید. در دو دقیقه آخر پخت، فر را روی حالت گریل قرار دهید تا پنیر روی پیتزا طلایی شود. حالا پیتزای مخصوص شما آماده است.

برای جلوگیری از خشک شدن نان پیتزا چه کنیم؟

پیتزا به عنوان پرطرفدارترین فست فود در جهان، قادر است هر سلیقه ای را برآورده کند. این غذا می تواند گروه های غذایی مختلفی از گیاهخواران گرفته تا علاقه مندان به غذاهای دریایی و گوشتخواران حرفه ای را در خود جای دهد. به همین دلیل است که درست کردن یک تکه پیتزا خانگی با پنیر خوشمزه یا استفاده از پنیر پیتزا با کیفیت چالش هایی را به همراه دارد. آیا می توانید یک پیتزای خوشمزه درست کنید، اما از خمیر مناسب استفاده نکنید و همچنان طعم عالی داشته باشید؟ روش های مختلف تهیه خمیر پیتزا جادویی در منزل را به شما ارائه کرده ایم و نکات مهم در این روش را توضیح داده ایم.

همچنین می توانید از انواع خمیر نان مانند سنگک یا بربری برای تهیه پیتزای خانگی استفاده کنید. یا می توانید مواد پیتزا را روی نان تست قرار دهید و در فر بپزید. اگر فر ندارید، می توانید از توستر استفاده کنید، اما هنگام پخت پیتزا در توستر باید به دما و زمان آن توجه کنید.

راز پیتزا در رستوران  سایت خوشمزه ترین پیتزا.

ورود معجزه آسای پنیر پیتزا

برای بهتر شدن طعم پیتزا، پنیر را از فریزر خارج کنید تا یخ آب شده و به دمای محیط برسد.

پنیر را روی سس بریزید تا حجم آن در پیتزا بیشتر شود و اجازه دهید کش بیاید. 90 درصد پنیر را زیر مواد قرار دهید و 10 درصد باقیمانده را روی مواد پخش کنید.

در صورت تمایل می توانید از ترکیب پنیر گودا و سایر پنیرها برای خوش طعم شدن پیتزا استفاده کنید.

طرز تهیه پیتزا در فر در خانه

هنگام تهیه پیتزای خانگی، پس از قرار دادن تمام مواد روی خمیر پیتزا، بهتر است اجازه دهید حداقل 20 دقیقه بماند تا مواد سفت شوند. سپس پیتزا را در فر قرار دهید تا نان ترد شود. برای افزایش طعم، به هر لایه از موادی که روی خمیر می ریزید، یک لایه پنیر پیتزا اضافه کنید.

زمان پخت پیتزا حدود 10 تا 15 دقیقه است و دمای فر را روی حداکثر درجه حرارت قرار دهید.

راز طعم پیتزا این است که پیتزا را در قفسه بالای فر در چند دقیقه آخر پخت قرار دهید تا کمی طلایی شود. اما توجه به این نکته ضروری است که پنیر و نان پیتزا خشک نمی شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا