آشپزی

راز خوشمزگی پیتزا ناپولیتن + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی پیتزا ناپولیتن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز خوشمزه پیتزای ناپل

راز پیتزای خوشمزه ناپلی و نکاتی برای درست کردن پیتزا ناپلی خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

پیتزای ناپلی یک پیتزای اصیل ایتالیایی است که با تفاوت هایی با پیتزاهای معمولی درست می شود. در این مطلب طرز تهیه پیتزا ناپلی را به شما آموزش می دهیم و شما را با نکات مهمی که در تهیه این پیتزای خوشمزه باید رعایت کنید آشنا می کنیم. با ما همراه باشید تا راز درست کردن این پیتزا ایتالیایی را فاش کنیم.

پیتزای ناپل در ناپل ایتالیا تهیه می شود و از سبک معمول پیتزا با رویه های ساده تر استفاده می کند. جزء اصلی آن خمیر پیتزا است. فقط با چند ماده می توانید یک پیتزای خوشمزه ناپلی درست کنید به شرطی که حوصله کافی داشته باشید.

پیتزای ناپلی به موادی مانند آرد، مخمر، سس پیتزا، گوجه فرنگی، نمک، آب، پنیر موزارلا و برگ ریحان نیاز دارد.

پخت پیتزای ناپلی نیاز به دمای بالا در فر یا فر دارد. باید بگوییم که پیتزا ناپلی در فر مخصوصی به نام پیتزای هیزمی تهیه می شود که طعم دودی و بی نظیری به پیتزا می دهد.

مواد لازم برای تهیه خمیر پیتزا ناپلی

درست کردن خمیر پیتزای ناپلی بیشتر از تهیه خمیر پیتزاهای دیگر طول می کشد.

زیرا پیتزای ناپلی مانند پیتزای ایتالیایی نان نسبتا غلیظی دارد.

آرد سفید: ۲ پیمانه

آرد سبوس دار: 1 پیمانه

پودر مخمر: 2 تا 2.5 قاشق چایخوری

آب گرم: 1 فنجان

نمک: ۱ و نیم قاشق چایخوری

طرز تهیه خمیر پیتزا ناپلی

مخمر را به آب اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. بعد از نیم ساعت صبر کردن برای حباب زدن مایع، آرد و نمک را در یک کاسه بزرگ با هم مخلوط کرده و دو بار مخلوط کنید. حالا محلول آب و مخمر را به آرد اضافه کنید و به آرامی مخلوط کنید. توجه داشته باشید که نباید محلول را یکجا به آرد اضافه کنید. ورز دادن خمیر در این مرحله بسیار مهم است و اگر این کار را نکنید ممکن است سفت شود و پف نکند. می توانید با انگشتان خود خمیر را فشار دهید و اگر سریع به عقب برگشت یعنی خمیر آماده است.

خمیر به دست آمده را به مدت 10 دقیقه ورز دهید تا حباب های داخل آن به حالت استاندارد باقی بماند. تا این زمان خمیر باید سفت و چسبناک شود. پس از انتظار خمیر را روی سطحی پهن و صاف قرار دهید و چند بار با فشار روی آن ضربه بزنید. اگر دیدید خمیر چسبناک است، مقدار کمی آرد به آن اضافه کنید. اگر خمیر خیلی سفت بود می توانید کمی آب اضافه کنید.

سپس خمیر را روی یک سطح صاف قرار دهید و آن را گرد و یکدست کنید. یک کاسه بزرگ بردارید و کف آن را با روغن زیتون بپوشانید. سپس خمیر را در این ظرف قرار دهید و روی آن را سلفون بپوشانید. هوا حتی نباید وارد ظرف شود. سپس ظرف را به مدت 15 تا 20 دقیقه در دمای اتاق و دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید. نتیجه این مرحله دو برابر شدن حجم خمیر خواهد بود.

سپس خمیر را از کاسه خارج کرده و به تعداد دلخواه تکه های کوچکتر تقسیم کنید. این تکه های خمیر را در یک کاسه چرب شده قرار دهید و با یک پارچه مرطوب بپوشانید. بعد از حدود دو تا سه ساعت خمیر آماده استفاده خواهد بود.

مواد لازم برای تهیه سس پیتزا ناپل

گوجه فرنگی: 400 گرم

سیر: 3 حبه

یک پیاز کوچک: نصف یک

روغن زیتون: دو سوم قاشق غذاخوری

نمک: نصف قاشق چایخوری

فلفل قرمز: اختیاری

ریحان: 1 شاخه

پونه کوهی خشک: نصف قاشق چایخوری

طرز تهیه سس پیتزا ناپلی

پیاز، سیر و گوجه فرنگی را روی یک رنده ریز خرد می کنیم. سپس تمام مواد را در قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید.

باید بیست دقیقه صبر کنید تا مواد روی حرارت کم بجوشد. سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و بگذارید تا مدتی در دمای اتاق خنک شود.

پس از خنک شدن، سس را از صافی صاف کنید تا یکدست شود.

طرز تهیه پیتزای ناپلی

فر را با دمای 350 درجه سانتیگراد گرم کنید. سینی فر را آماده کرده و خمیر را در آن بچینید و سپس با وردنه به شکل دایره های نازک در آورید.

به مقدار دلخواه سس گوجه فرنگی را روی نان بمالید. همچنین می‌توانید پنیر موزارلا و برگ ریحان یا هر چیزی که دوست دارید اضافه کنید.

در صورت تمایل می توانید برای تزیین پیتزا از موادی مانند سوسیس، سوجوک، فیله مرغ، قارچ یا هر تزیین دلخواه دیگری استفاده کنید.

پیتزا را در فر قرار دهید و به مدت 7 تا 10 دقیقه بپزید.

حالا پیتزای ایتالیایی شما آماده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا