آشپزی

راز خوشمزگی چیپس ذرت + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی چیپس ذرت را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز طعم چیپس ذرت

راز چیپس ذرت خوشمزه و نکات آشپزی برای چیپس ذرت خانگی خوشمزه سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

چیپس ذرت که به نام تورتیلا نیز شناخته می شود، یکی از محبوب ترین انواع چیپس است که طعم فوق العاده ای دارد. این چیپس ها که ریشه در فرهنگ مکزیکی دارند، اغلب به عنوان یک میان وعده خوشمزه یا با انواع سس ها و غذاها مصرف می شوند. این چیپس ها که از آرد ذرت سرخ شده در روغن تهیه می شوند، به اشکال مختلف مانند مثلث یا دایره هستند و با بافت ترد و متراکم خود طعمی منحصر به فرد ارائه می دهند. در ایالات متحده چیپس ذرت به عنوان یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین برندها شناخته می شود. همچنین می توانید این چیپس های خوشمزه را در طعم های مختلف در منزل تهیه کرده و به عنوان یک میان وعده سالم برای کودکان خود سرو کنید.

عناصر

آرد گندم 1/2 پیمانه

آرد ذرت 1 لیوان

آب ولرم به میزان لازم

1/2 قاشق چایخوری سبزی خشک

روغن مایع پخت و پز 3 گرم

نمک، فلفل، پودر سیر به میزان لازم

نحوه تهیه آن

برای تهیه چیپس خانگی ابتدا آرد گندم، آرد ذرت، سبزیجات خشک، ادویه جات و روغن مایع را در ظرفی مخلوط کنید. سپس آب ولرم را کم کم اضافه کنید تا خمیر یکدستی به دست آورید که هنگام درست کردن توپ در دستتان نپاشد. مقدار آب بستگی به نوع آرد دارد.

پس از آماده شدن خمیر، آن را به شکل توپ در آورید و روی آن را بپوشانید و به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا چسبندگی خمیر کمتر شود. سپس خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم کرده و هر قسمت را به 8 قسمت مساوی تقسیم کنید.

برای باز کردن خمیر، هر تکه را بین دو تکه پلاستیک قرار دهید و با ابزار سنگین یا وردنه فشار دهید تا خمیر نازک و صاف شود. سپس نایلون را بردارید و خمیر رول شده را به شکل های مثلثی یا ساده برش دهید.

در نهایت مقداری روغن را در یک کتری یا قابلمه کوچک گرم کنید. چیپس های خرد شده را داخل روغن داغ بریزید و با روغن بریزید تا طلایی و پفی شود. پس از سرخ شدن، چیپس ها را روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود.

راز طعم چیپس ذرت

برای تنوع در طعم چیپس خانگی، می توانید به جای استفاده از سبزیجات معطر خشک، فلفل قرمز را به مخلوط مواد اضافه کنید.

پس از سرخ شدن چیپس ذرت، آنها را روی دستمال کاغذی یا ماهیتابه قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود.

گزینه پخت چیپس در فر نیز وجود دارد، اما به خاطر داشته باشید که چیپس های سرخ شده در روغن معمولا طعم بهتری نسبت به چیپس های پخته شده در فر دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا