آشپزی

راز خوشمزگی کباب بلدرچین + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی کباب بلدرچین را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز بلدرچین بریان خوشمزه

راز طعم بلدرچین سوخاری و هنر بلدرچین سوخاری خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله برای شما عزیزان جالب باشد.

بلدرچین پرنده ای کوچک اما مغذی است که پزشکان طب سنتی و نوین گوشت آن را پس از ابتلا به بسیاری از بیماری ها برای بهبودی و سلامتی توصیه می کنند. بسیاری از افراد ترجیح می دهند از گوشت این پرنده برای کباب پز استفاده کنند و روش های مختلفی برای طعم دادن و تهیه کباب بلدرچین وجود دارد. در اینجا به چند روش تهیه و فصل بلدرچین اشاره می کنیم. به یاد داشته باشید که برای یک کباب کامل بلدرچین، بهتر است از بلدرچین های کوچکتر استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه کباب بلدرچین

4 بلدرچین

2 عدد پیاز متوسط

4 قاشق غذاخوری کره مایع

2 قاشق غذاخوری آب لیمو

زعفران پخته 6 قاشق غذاخوری

50 گرم کره

نمک و فلفل به اندازه کافی

طرز تهیه بلدرچین کبابی

برای تهیه کباب بلدرچین به سبک رستورانی ابتدا بلدرچین ها را در ظرف مناسبی قرار می دهیم سپس کمی روغن مایع و چهار قاشق غذاخوری زعفران پخته شده اضافه می کنیم و گوشت را با دست ماساژ می دهیم تا مواد به خوبی با گوشت مخلوط شوند.

پیاز را ورقه های ضخیم خرد کنید و به مخلوط بلدرچین اضافه کنید. سپس آب لیموترش تازه، نمک و فلفل را به کاسه اضافه کنید و همه مواد را خوب مخلوط کنید تا ادویه ها به طور یکنواخت روی گوشت پخش شوند.

روی کاسه را با درب پلاستیکی می پوشانیم و حداقل شش ساعت در یخچال می گذاریم تا طعم گوشت گرفته و بوی نامطبوع احتمالی آن از بین برود. بعد از تمام شدن زمان چشیدن بلدرچین ها را از یخچال خارج کرده و برای پخت آماده می کنیم.

گریل زغالی را به طور یکنواخت روشن می کنیم و بلدرچین ها را به آرامی روی سیخ ها می کشیم. برای سهولت در چرخاندن آنها هنگام کباب کردن، توصیه می شود برای هر بلدرچین از دو سیخ در یک نوبت استفاده کنید.

سپس سیخ ها را روی ذغال های داغ چیده و مرتب می چرخانیم تا کباب ها یکدست پخته شوند. در اواسط پخت با قلم مو کره آب شده و مقدار باقیمانده زعفران را به سیخ ها بمالید تا خوش طعم تر و زیباتر شوند.

این عمل نه تنها طعم سیخ ها را غنی می کند، بلکه رنگی زیبا و دلنشین به آن ها می بخشد. در نهایت کباب بلدرچین تمام شده را در بشقاب مورد نظر قرار دهید و به دلخواه با نان یا برنج سرو کنید.

روش های مختلف برای چشیدن بلدرچین

برای طعم دادن به بلدرچین به روشی آسان، کافی است کمی نمک روی بلدرچین تازه بپاشید و سپس آن را کبابی کنید، برای گرفتن نتیجه فوق العاده خوشمزه کافی است. می‌توانید با آسیاب کردن نمک، فلفل و سیر طعم خوبی به بلدرچین بدهید تا مخلوط یکدستی به دست آید، سپس ماست تغلیظ شده و روغن زیتون را اضافه کنید و بلدرچین را در این مخلوط قرار دهید. مهم است که هنگام پخت، حرارت را بسیار کم نگه دارید.

ترکیب ادویه هایی مانند پونه کوهی، مرزا، ریحان، رزماری خشک، سیر له شده، سرکه، آبلیمو و روغن زیتون با نمک و فلفل و قرار دادن بلدرچین در این مخلوط به مدت دو ساعت باعث خوش طعم شدن بلدرچین می شود. سپس می توانید آنها را کباب کنید. مخلوطی از پیاز، جعفری خرد شده، سماق، نمک و فلفل را به همراه کباب سرو کنید.

زعفران را به بلدرچین های آماده شده اضافه کنید و بگذارید نیم ساعت بماند سپس روغن، نمک، فلفل و کمی زردچوبه را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید و سپس سس مایونز و آبلیمو و پیاز و فلفل خرد شده را اضافه کنید و یک شب در یخچال بگذارید. برای طعم دادن به آن و در نهایت تفت دادن با حرارت ملایم طعم فوق العاده ای به بلدرچین ها می دهد.

برای چاشنی، روغن زیتون، پودر گوجه فرنگی، فلفل قرمز، پودر پیاز، ماست یونانی و آبلیموی تازه را با هم مخلوط کنید و قبل از تفت دادن با حرارت ملایم، اجازه دهید بلدرچین حداقل یک ساعت استراحت کند.

زعفران، خامه، آب پیاز، فلفل دلمه ای، آبلیمو و در صورت تمایل فلفل قرمز را به بلدرچین ها اضافه کنید و بگذارید یک شب بماند و سپس کبابی کنید. هنگام سرو برای طعم و عطر بیشتر، کره ذوب شده و آب لیمو را اضافه کنید.

روش دیگر چاشنی این است که بلدرچین را یک شب در نمک خیس کنید، سپس آن را بشویید و خشک کنید و در مخلوطی از روغن زیتون، رزماری، چوب دارچین، فلفل سیاه، کمی زردچوبه و زعفران قرار دهید تا یک روز در یخچال بجوشد. آب خود را با حرارت کم

سایر مواد مانند روغن زیتون، خامه، زعفران، آبلیمو، نمک و فلفل، ماست کفیر، ادویه های خشک مانند مرزه و سپس زعفران، زردچوبه، سیر له شده، فلفل قرمز و پوست لیمو رنده شده به همراه آبلیمو و روغن زیتون را می توان بلدرچین کرد. برای پخت و پز استفاده شود و سپس اجازه دهید تا دو ساعت قبل از کباب کردن یا کباب کردن استراحت کند.

این روش های متنوع چاشنی بلدرچین گزینه های زیادی را برای تهیه و سرو این پرنده خوشمزه فراهم می کند که هر کدام ترکیبی منحصر به فرد از ادویه ها و طعم ها دارند که لطافت، طعم و عطر مطبوعی را به گوشت می بخشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا