آشپزی

راز خوشمزگی کباب کوبیده در فر + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی کباب کوبیده در فر را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز طعم گوشت کبابی در فر

راز طعم کباب کوبیده فر، پا و پنکه، فر پخته، خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله برای شما عزیزان جالب باشد.

کباب به عنوان یکی از پرطرفدارترین و لذیذترین غذاهای سنتی ایرانی شناخته می شود که تنوع زیادی دارد، از کباب کوبیده که مورد پسند همگان است گرفته تا چنجه کباب و کباب برگ که هر کدام طعم منحصر به فردی دارند و عطر جذابشان نمی تواند باشد. نادیده گرفته شود.

بسیاری از ما تجربه ساخت سیخ مخصوصا سیخ چکشی را داریم. خیلی ها این غذای فوق العاده را در خارج از منزل مثلا در یک پیک نیک یا در حیاط و بالکن خود تهیه می کنند و از خوردن آن در کنار عزیزانشان لذت می برند. کباب کوبیده گوجه کبابی یکی از ساده ترین و بهترین غذاها برای سرو در مجالس و جشن هاست.

با این حال، پختن کباب کوبیده مستلزم دانستن نکات و ترفندهایی است که قبل از تهیه آن باید بدانید. متأسفانه، زندگی آپارتمان نشینی برای بسیاری از کباب کردن و کباب کردن زغال چوب محدود است. امروز قصد داریم روش پخت کباب چکشی در فر را که نیازی به گریل و ذغال و دود ندارد را به شما آموزش دهیم.

این روش برای آپارتمان نشینان و افرادی که اعتماد زیادی به کباب بیرون از خانه ندارند مناسب است. پخت کباب در فر نیز نکات و ترفندهایی دارد که در این مطلب به شما آموزش می دهیم. پس بیایید طرز پخت کباب کوبیده در فر را یاد بگیریم و از این به بعد کباب را به روشی جدید بپزیم.

مواد لازم برای پخت کباب کوبیده در فر

گوشت گوسفند 400 گرم

3 عدد پیاز متوسط

دمبا 100 گرم

2 قاشق غذاخوری زعفران پخته شده

50 گرم کره

نمک و فلفل به اندازه کافی

طرز پخت کباب در فر

اولین مرحله برای تهیه کباب کوبیده این است که پیاز را در ظرفی رنده کنید و سپس آن را له کنید و آب آن را بگیرید. برای این کار می توانید پیاز رنده شده را در یک دستمال تمیز بریزید و فشار دهید تا آب آن تمام شود. اما مقداری از آب پیاز را در مخلوط بگذارید تا کباب در فر خشک نشود.

گوشت چرخ کرده را به پیازها اضافه کنید و موادی مانند نمک، فلفل و زعفران پخته شده را به آن اضافه کنید و همه مواد را خوب مخلوط کنید.

گوشت برای کباب کوبیده شده را در فر خوب ورز دهید تا مواد خوب مخلوط شوند. سپس مخلوط طعم دار را در ظرف محکمی بریزید و به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید تا گوشت استراحت کند.

سطح سینی فر را با فویل آلومینیومی بپوشانید و کمی روغن بزنید.

گوشت را در سینی فر پهن کنید و برش بزنید و با دست به شکل دلخواه در بیاورید. با کمک انگشتان می توانید شیارهایی شبیه کباب کوبیده روی آن ایجاد کنید.

سیخ ها را با برس کره آب شده بمالید.

فر را به مدت 10 دقیقه با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم کنید و سپس سینی را در فر قرار دهید. سیخ ها را به مدت 20 دقیقه بپزید.

در نیمه پخت سیخ ها را برگردانید تا بپزند. می توانید سیخ ها را با مخلوط زعفران آب پز و روغن پاک کنید تا خشک نشوند.

سیخ های آماده را می توانید با برنج زعفرانی یا به صورت ساندویچ روی نان لواش سرو کنید و با سماق تزیین کنید تا از این سیخ های خوشمزه پخته شده در فر لذت ببرید.

راز طعم گوشت کبابی در فر

می توانید چند عدد گوجه فرنگی را از وسط نصف کنید و در سینی فر در کنار کباب ها قرار دهید تا برشته شوند. مهم این است که برش گوجه ها رو به بالا باشد تا آب آن ها به زیر سیخ ها نفوذ نکند. می توانید گوجه های کوچکتر را هم انتخاب کنید و به سیخ های کوچک برش بزنید و سپس این سیخ های گوجه فرنگی را در سینی فر بچینید. اگر ترجیح می دهید گوجه فرنگی ها خیلی نرم و پخته نباشند، می توانید آن ها را تا نیمه پخت در فر قرار دهید.

برای استفاده از دنبه در تهیه چوکان کباب توصیه می شود دنبه را همراه با گوشت چرخ کرده چرخ کرده و مخلوط کنید تا خوب با هم مخلوط شوند.

برای تهیه گوشت چرخ کرده کباب می توانید از گوشت گوسفند یا از ترکیب گوشت گوسفند و گوساله استفاده کنید.

برای ایجاد طعم دودی در کباب پولکی کافی است در حالی که کاملا داغ و سرخ شده است یک تکه زغال کوچک روی شعله گاز قرار دهید. در حین تفت دادن سیخ ها در فر، ذغال های داغ را در سینی کنار سیخ ها قرار دهید و با چند قطره روغن روی آنها اسپری کنید تا دود شود و طعم دودی به سیخ ها بدهد.

اضافه کردن زرده تخم مرغ به مخلوط کباب کوبیده از پخش شدن گوشت جلوگیری می کند. توصیه می شود یک زرده به گوشت اضافه کنید تا گوشت از سیخ سیخ نخورد.

برای پخت صحیح سیخ ها در فر توصیه می شود از حرارت زیاد و کم فر استفاده کنید تا سیخ ها خوب بپزند. اگر فر شما قابلیت استفاده همزمان از حرارت کم و زیاد را ندارد، سیخ ها را بعد از ده دقیقه برگردانید.

سیخ های کوبیده شده را می توانید با سیخ های مخصوص فلزی یا چوبی کوچک به سیخ بکشید و سپس در سینی فر بچینید. هر سیخ کوچک حدود 50 گرم گوشت و 150 گرم برای سیخ های بزرگتر نیاز دارد. برای اینکه هنگام سیخ کشیدن گوشت به دستتان نچسبد، یک کاسه آب کنار دستتان قرار دهید.

افزودن جعفری یا گشنیز خرد شده به کباب کوبیده طعم بی نظیری به آن می دهد. در صورت تمایل می توانید مقداری جعفری یا گشنیز خرد شده به گوشت اضافه کنید.

برای زیباتر شدن کباب کوبیده می توانید از برگ ریحان و حلقه های پیاز به عنوان تزیین استفاده کنید. همچنین فلفل بوداده می تواند طعم کباب را بهتر کند.

توجه داشته باشید کباب کوبیده بعد از پختن در فر حجمش کم می شود پس آن را کمی بزرگتر از آنچه می خواهید بپزید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا