آشپزی

راز خوشمزگی کتلت قبرسی + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی کتلت قبرسی را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز خوشمزه کتلت قبرسی

راز یک کتلت خوشمزه قبرسی و هنر کتلت غذاهای خوشمزه و خانگی قبرسی سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله برای شما عزیزان جالب باشد.

احتمالاً تجربه امتحان یا پختن انواع کتلت را داشته اید. اگر کتلت قبرسی را امتحان کرده اید، واقعاً خوش شانس هستید زیرا طعم آن به قدری خوشمزه است که حداقل یک بار در زندگی خود باید آن را امتحان کنید!

کتلت قبرسی که منشا آن قبرس است، بیشتر از سیب زمینی درست می شود و فقط مقدار کمی از گوشت چرخ کرده در آن استفاده می شود. این دستور پخت که ما آن را با نام کوفته قبرسی می شناسیم، در واقع بیشتر شبیه کوفته سیب زمینی قبرسی است! پخت کتلت قبرسی بسیار ساده است و کتلت و سیب زمینی همیشه جزو غذاهای مورد علاقه دوران کودکی ما بوده است.

مواد لازم برای تهیه کتلت قبرسی

گوشت چرخ کرده 500 گرم

1 عدد پیاز بزرگ

2 عدد سیب زمینی بزرگ

نان تست 1 عدد

جعفری 1 قاشق غذاخوری

پودر زیره سیاه 1 قاشق غذاخوری

1 عدد تخم مرغ

نمک و فلفل به اندازه کافی

زردچوبه و روغن کافی

طرز تهیه کتلت قبرسی

برای تهیه کوفته قبرسی خوشمزه ابتدا گوشت چرخ کرده را در یک کاسه بزرگ بریزید. پیاز را با رنده ریز رنده کنید و آب اضافی آن را بگیرید، سپس پیاز را به کاسه اضافه کنید و هم بزنید.

در مرحله بعد سیب زمینی ها را با رنده ریز رنده کرده و آب اضافی آنها را مانند پیاز جدا کرده و به مخلوط گوشت اضافه می کنیم. جعفری خرد شده را به این مخلوط اضافه کنید.

انتهای خشک نان تست را جدا کرده و قسمت نرم را به همراه تخم مرغ، مقداری نمک، فلفل و زردچوبه به کاسه اضافه کنید و همه مواد را به مدت 10 دقیقه ورز دهید تا مخلوط یکدستی به دست آید.

سپس با سلفون روی کاسه را به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار می دهیم تا مخلوط استراحت کند. بعد از این مدت ظرف را از یخچال خارج کرده و تابه را روی اجاق بگذارید تا داغ شود.

داخل تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید سپس از مخلوط یک کتلت به اندازه یک نارنگی بردارید و با دست به شکل های دلخواه (گرد یا بیضی) در آورید و در روغن داغ قرار دهید تا سرخ شود.

به همین ترتیب با کل مخلوط ادامه دهید و وقتی یک طرف کتلت ها سرخ شد آنها را برگردانید تا طرف دیگر هم خوب سرخ شود.

در صورت تمایل می توانید فلفل سبز و گوجه فرنگی را نیز سرخ کرده و با کتلت ها سرو کنید. کتلت های آماده را در ظرف دلخواه بچینید و با نان تازه سرو کنید.

راز انواع کتلت خوشمزه

هنگام تهیه کتلت دقت کنید که نسبت گوشت به سیب زمینی متعادل باشد و برای هر قسمت سیب زمینی از دو قسمت گوشت چرخ کرده استفاده کنید تا هنگام سرخ شدن کتلت ها از هم نپاشد. استفاده از یک پیاز بزرگ نیز برای این دستور کافی است.

یک عنصر کلیدی در طعم کتلت، کیفیت گوشت استفاده شده در آن است. گوشت گوسفند یا گاو اغلب برای این منظور انتخاب می شود، اما مرغ تازه نیز می تواند جایگزین خوبی باشد تا زمانی که گوشت بدون چربی باشد.

برای کتلت ها می توانید از سیب زمینی آب پز یا خام استفاده کنید. اگر تصمیم به پخت سیب زمینی دارید، آن را نیم پز کنید تا بافت کتلت درست شود. استفاده از سیب زمینی خام باعث می شود که کتلت روغن کمتری در هنگام سرخ کردن جذب کند. مهم است که آب اضافی سیب زمینی ها و پیازهای رنده شده را قبل از اضافه کردن آنها به مخلوط پتی تخلیه کنید تا از جدا شدن نان ها جلوگیری کنید و به پخت بهتر آنها کمک کنید.

در برخی از دستور العمل ها، تخم مرغ از مواد کوفته حذف می شود و به جای آن آرد قرار می گیرد. اما در صورت استفاده از تخم مرغ، مقدار آن باید متناسب با حجم مواد دیگر باشد و زیاده روی نشود.

افزودن ادویه هایی مانند زیره، فلفل قرمز، جوجن خشک، ترخون، مرزه، زردچوبه، زعفران، فلفل سیاه و قرمز همراه با نمک طعم و عطر مطبوعی به کتلت می دهد.

برای بهبود چسبندگی و تردی کتلت، توصیه می شود پودر سوخاری یا پودر نان خرد شده را اضافه کنید. آرد نخودچی نیز می تواند جایگزین خوبی برای آرد نان باشد.

کتلت ها را به اندازه دلخواه که معمولاً بیضی شکل است، در آورید و دستان خود را مرطوب نگه دارید تا از چسبیدن مخلوط به دست جلوگیری کنید. گرم کردن مناسب روغن قبل از سرخ کردن و استفاده از مقدار کافی روغن به خوشمزه تر شدن کتلت کمک می کند. در صورت مشاهده کف روی روغن برای حفظ کیفیت سرخ کردن، آن را تعویض کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا