آشپزی

راز خوشمزگی کرم کاسترد + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی کرم کاسترد را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز خوشمزه کرم کاسترد

راز کاسترد خوشمزه و نکاتی برای کاسترد خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله برای شما عزیزان جالب باشد.

کرم کرم دسری با بافتی نرم و طعمی مطبوع است که می توان از آن به روش های مختلف استفاده کرد. این خامه خوشمزه را می توان به تنهایی سرو کرد یا با مواد دیگری مانند ژله ترکیب کرد تا دسری بی نظیر ایجاد کند. همچنین، کاستارد به عنوان خامه یا پرکننده در بسیاری از دستور پخت های شیرینی استفاده می شود و در پخت شیرینی به طور گسترده ای استفاده می شود.

آیا می دانید کرم پودر چیست؟

خامه پودر محصولی آماده و همه کاره است که برای تهیه انواع دسرها و خامه ها استفاده می شود. این پودر که از نظر بافت نشاسته ای باقی می ماند پس از آماده شدن به عنوان سس شیرین برای زیبایی و طعم دادن به کیک و انواع شیرینی ها استفاده می شود.

عناصر

2 قاشق غذاخوری کرم پودر

2 لیوان شیر

2 تا 3 قاشق غذاخوری شکر

1 قاشق غذاخوری گلاب

1/2 قاشق چایخوری وانیل

طرز تهیه کاسترد تخم مرغ

برای تهیه خامه به یاد داشته باشید که هر قاشق غذاخوری خامه پودر به یک لیوان شیر نیاز دارد. بنابراین، برای خامه بیشتر، شیر اضافی مورد نیاز است.

ابتدا کرم پودر را در یک لیوان شیر سرد بریزید و خوب هم بزنید تا گلوله نشود. سپس شکر را به این مخلوط اضافه کرده و در شیر حل کنید.

مرحله بعدی این است که شیر باقیمانده را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید. مخلوط شیر و خامه را به همراه وانیل به شیر داغ اضافه کنید و مدام هم بزنید تا به نقطه جوش برسد.

خامه را به آرامی هم بزنید تا به غلظت دلخواه برسد. در آخرین دقیقه پخت کمی گلاب اضافه کنید و هم بزنید.

وقتی کرم به غلظت مناسب رسید، حرارت را خاموش کنید. بگذارید کمی خنک شود سپس در ظرف مورد نظر بریزید و در یخچال قرار دهید تا سفت شود. در آخر دسر را با تزیینات به دلخواه سرو کنید.

مواد لازم برای خامه قنادی

4 عدد زرده تخم مرغ

500 میلی لیتر شیر

125 گرم شکر

نصف چوب وانیل یا 1/2 قاشق چایخوری پودر وانیل

25 گرم آرد همه منظوره

کمی پوست لیمو

طرز تهیه کاسترد شیرینی پزی

ابتدا شیر و غلاف وانیل را داخل قابلمه بریزید. برای طعم و عطر، مقداری پوست لیمو (بدون لایه سفید و تلخ) به شیر اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا شیر بجوشد.

زرده تخم مرغ را با شکر مخلوط کرده و هم بزنید تا صاف و شفاف شود. آرد الک شده را کم کم به تخم مرغ ها اضافه کرده و مخلوط کنید مراقب باشید گلوله ایجاد نشود.

پس از جوش آمدن شیر، غلاف وانیل و پوست لیمو را جدا کنید. اگر از پودر وانیل استفاده می کنید، وقتی آرد را اضافه می کنید، آن را به تخم مرغ ها اضافه کنید.

در مرحله بعد از تهیه خامه، کمی شیر آب پز شده را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

سپس کل مخلوط را به شیر در قابلمه منتقل کنید و خوب مخلوط کنید.

خامه را هم بزنید تا به نقطه جوش برسد و کف کند. بعد از چند دقیقه زمان بدهید تا کاملا بپزد و قوام مناسبی به دست آید.

در آخر بگذارید کرم خنک شود. برای نگهداری طولانی‌تر، پس از سرد شدن، کاستارد را در ظرفی منتقل کرده، با پوشش پلاستیکی بپوشانید و در فریزر نگهداری کنید.

راز خوشمزه کرم کاسترد

خامه اگرچه شبیه یک خامه معمولی است، اما پختن آن نیاز به دانش و مهارت خاصی دارد. به همین دلیل است که گاهی اوقات نتیجه دم کردن برای همه یکسان نیست و خامه به شکل دلخواه در نمی آید. در اینجا چند نکته مهم برای تهیه کاسترد بدون استفاده از پودر کاسترد وجود دارد که ممکن است مفید باشد.

اگرچه ممکن است فکر کنید که تهیه کاسترد نیازی به تجهیزات خاصی ندارد، اما تهیه این کاسترد به ابزارهای اولیه نیاز دارد. به عنوان مثال، استفاده از یک قابلمه سنگین و یک کفگیر سیلیکونی می تواند به پخت یکنواخت کاستارد کمک کند. استفاده از حرارت کم به قابلمه کمک می کند تا حرارت را به طور موثری به داخل کاستارد منتقل کند و کاردک از سوختن یا از بین رفتن کاستارد در اثر هم زدن مداوم جلوگیری می کند.

برای تهیه کرم حرفه ای بدون کرم پودر، انتخاب دقیق مواد اولیه مهم است. به عنوان مثال، استفاده از شیر بدون چربی می تواند بافت خامه را آبکی کند، در حالی که شیر کامل می تواند باعث جدا شدن چربی در حین پخت شود. بنابراین توصیه می شود از ترکیب این دو نوع شیر استفاده شود.

همچنین نوع تخم مرغ در تهیه کاسترد بسیار مهم است. توصیه می شود فقط از زرده استفاده کنید و برای هر دو فنجان شیر از چهار زرده استفاده کنید. برای اینکه کرم غلیظ‌تری داشته باشید، می‌توانید از نشاسته ذرت استفاده کنید یا آن را با آرد ترکیب کنید، اما افزایش تعداد زرده‌ها می‌تواند بوی دسر را شبیه تخم‌مرغ کند.

پخت کاسترد نیاز به صبر و زمان دارد. باید کنار اجاق بایستید و مدام هم بزنید تا دسر به قوام مناسبی برسد که معمولاً 20-25 دقیقه طول می کشد. پخت نادرست مواد اولیه می تواند طعم خامه را تحت تاثیر قرار دهد. به عنوان مثال، آرد نیم پز می تواند طعم خمیری و بافت دانه ای و گچی به کاستارد بدهد. بنابراین توصیه می شود کاسترد تخم مرغ را حداقل به مدت 10 دقیقه در دمای 96 درجه سانتیگراد بپزید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا