آشپزی

راز خوشمزگی کنسرو نخود فرنگی + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی کنسرو نخود فرنگی را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز خوشمزه نخود فرنگی کنسرو شده

راز طعم نخود فرنگی کنسرو شده و نکاتی برای تهیه کنسرو نخود فرنگی در خانه سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

نخودفرنگی یکی از بارزترین و خوشمزه ترین سبزیجات است که فواید زیادی برای سلامتی دارد. از این سبزی در تهیه بسیاری از غذاها و پیش غذاها از جمله سالاد پاستا، پیتزا سبزیجات، نارگیل و سوپ استفاده می شود.

نخود فرنگی معمولا در فصول سرد سال یافت می شود. این سبزی در بهار و پاییز فراوان است و می توان آن را خریداری و منجمد کرد تا در تمام طول سال در دسترس باشد.

عناصر

نخود فرنگی 1 کیلوگرم

سرکه 2 قاشق غذاخوری

نمک 1 قاشق چایخوری

آب کافی

نحوه تهیه آن

ابتدا نخودها را از غلاف خارج کرده و زیر آب سرد بشویید. سپس نخود تازه را در قابلمه بریزید و روی آنها را با آب بپوشانید. قابلمه را روی حرارت زیاد بگذارید تا آب به جوش بیاید.

وقتی آب به جوش آمد، حرارت را کم کنید و نخودها را به مدت 30 تا 60 دقیقه بپزید. بعد از 30 دقیقه نخودها را چک کنید. اگر پخته بودند، ماهیتابه را از روی حرارت بردارید.

اگر نخودها هنوز پخته نشده اند، باید مدت بیشتری روی اجاق بمانند تا کاملا بپزند. پس از پختن کامل نخودها اجازه دهید کمی خنک شوند و سپس سرکه و نمک را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

توجه داشته باشید که افزودن سرکه و نمک به نخود داغ می تواند رنگ آن را تغییر دهد. سپس نخودها را در ظرفی شیشه ای با درب فلزی بریزید و روی آن را با آب بپوشانید.

در ظرف را محکم ببندید تا آب وارد نشود. شیشه ها را با درب پایین در قابلمه ای قرار می دهیم و تا نیمی از ظرف ها آب ریخته و روی اجاق می گذاریم تا بجوشد.

اجازه دهید آب داخل قابلمه به مدت 30 دقیقه با حرارت ملایم بجوشد تا هوای قابلمه کاملا گرفته شود. بعد از 30 دقیقه اجازه دهید قوطی ها به دمای محیط برسند و سپس در یخچال نگهداری کنید.

بلانچ نخودی چیست؟

بلانچ کردن یک روش معمول پخت و پز است که عمدتا برای حفظ تازگی، طعم و رنگ سبزیجات استفاده می شود. توصیه می شود برای نگهداری بهتر نخودها را قبل از انجماد بلانچ کنید.

برای این منظور نخود فرنگی تازه و تمیز را انتخاب کنید. برای حفظ طراوت و لطافت نخودها باید به سرعت از پوست جدا شود. اگر نخود فرنگی زیادی دارید، ممکن است به کمک نیاز داشته باشید زیرا نخودها به مرور زمان سفت می شوند. یک قابلمه بزرگ آب را بجوشانید و یک قاشق چایخوری نمک به آن اضافه کنید. یک کاسه بزرگ پر از آب و یخ آماده کنید. نخودها را به مدت 1 تا 2 دقیقه در آب در حال جوش قرار دهید و سپس خارج کرده و بلافاصله به مدت 5 دقیقه در آب یخ قرار دهید. سپس نخودها را در آبکش ریخته و در کیسه های پلاستیکی قرار دهید. بهتر است نخود فرنگی را در بسته بندی های کوچک و به مقدار کم بسته بندی کنید.

دلیل کند پختن نخود فرنگی

یکی از دلایلی که برای پختن نخود فرنگی زمان می برد، فریز کردن آن به صورت خام است. برای جلوگیری از این مشکل، توصیه می شود نخودها را قبل از انجماد تا نیمه پخته، بپیچید و در فریزر نگهداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا