آشپزی

راز خوشمزگی کوکو شکم پر + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی کوکو شکم پر را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز طعم نارگیل شکم پر

راز طعم نارگیل شکم پر و نکاتی برای تهیه نارگیل شکم پر خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

نارگیل سیب زمینی شکم پر یکی از غذاهای ساده و در عین حال خوشمزه است که می توانید آن را هم با گوشت و هم بدون گوشت مخصوص افطار ماه رمضان درست کنید. این غذا با مواد مختلف پر می شود و سپس در روغن سرخ می شود. برای پر کردن نارگیل سیب زمینی پر شده می توانید از مواد مختلفی استفاده کنید.

راز طعم نارگیل شکم پر

برای بهتر شدن ظاهر سیب زمینی های پر شده از نارگیل و درست کردن پوسته ترد، آنها را قبل از سرخ کردن در آرد سوخاری بغلتانید و سپس در تابه ای با روغن داغ قرار دهید تا سرخ شوند.

استفاده از سبزیجات معطر مانند پیازچه، جعفری، تره فرنگی، گشنیز، شنبلیله، شوید، ترخون و مرزه، تازه یا خشک شده، می تواند طعم نارگیل سیب زمینی شکم پر شده را افزایش دهد.

در مواد درونی سیب زمینی نارگیلی می توانید از تنوع بیشتری استفاده کنید و ذائقه خود را در بر بگیرید. می توانید موادی مانند شاه توت، گردو و کشمش را به مواد کاکائو اضافه کنید.

برای تهیه نارگیل سیب زمینی پر از سوسیس یا کالباس، سوسیس یا کالباس خرد شده و سرخ شده را به مواد داخل آن اضافه کنید. می توانید این مواد را با پیاز، رب گوجه فرنگی و سبزیجات معطر ترکیب کرده و در نارگیل بریزید.

برای نارگیل سیب زمینی با فیل مرغ، فیله مرغ را بجوشانید و رنده کنید و با پیاز، پوره گوجه فرنگی و ادویه های دلخواهتان تفت دهید و به عنوان داخل نارگیل استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه نارگیل با گوشت

سیب زمینی: 6 عدد متوسط

گوشت چرخ کرده: 200 گرم

پیاز: 1 عدد متوسط

سیر: 1 حبه

تخم مرغ: 3 عدد

سبزی تازه: 2 قاشق غذاخوری

رب گوجه فرنگی: 1 قاشق غذاخوری

آرد سوخاری: 2 قاشق غذاخوری

نمک و زردچوبه: به میزان لازم

فلفل سیاه و فلفل قرمز: به میزان لازم

کره: به میزان لازم

طرز تهیه نارگیل شکم پر

ابتدا سیب زمینی ها را بشویید تا نارگیل سیب زمینی شکم پر شود. سپس سیب زمینی ها را در قابلمه ای که تا نیمه پر از آب است بریزید و روی آتش بگذارید تا کاملا بپزند. همچنین می توانید سیب زمینی را بخارپز کنید. همزمان مواد درونی کوکو را آماده کنید.

پیاز را پوست گرفته و رنده کنید و آب آن را بگیرید. برای جلوگیری از پاشیدن پیاز هنگام رنده کردن، قسمت ریشه را نبرید و بعد از رنده کردن آن را دور بیندازید. سیر را پوست گرفته و رنده کنید.

در تابه ای مقداری روغن بریزید و پیاز و سیر رنده شده را به آن اضافه کنید. زردچوبه، نمک، فلفل سیاه، پاپریکا و سایر ادویه های دلخواه را اضافه کنید. گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه کنید.

پوره گوجه فرنگی را به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند و طعم خامی خود را از دست بدهد. وقتی بوی کپک زدگی گوشت از بین رفت، حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید محتویات آن خنک شود. سیب زمینی های پخته شده را پوست بگیرید و رنده کنید.

سیب زمینی های رنده شده را در یک کاسه بزرگ قرار دهید. به آنها تخم مرغ، سبزیجات معطر، آرد سوخاری، نمک و فلفل و سایر ادویه های مورد علاقه را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مخلوط به صورت خمیر درآید.

مقداری از خمیر سیب زمینی را بردارید و در دست فرم دهید و مقداری از گوشت را در مرکز قرار دهید. انتهای آن را سنجاق کرده و کاکائو را در دستتان پخش کنید.

داخل ماهیتابه به اندازه کافی روغن بریزید و حرارت دهید. پس از داغ شدن روغن، نارگیل ها را در آن سرخ کنید و سعی کنید حرارت را کم نگه دارید تا کاملا برشته و یکدست شوند.

پس از سرخ شدن دو طرف نارگیل، آنها را در بشقاب مناسب همراه با سبزیجات، سالاد یا ترشی سرو کنید.

مواد لازم برای نارگیل شکم پر با قارچ و پنیر

سیب زمینی: 4 عدد

تخم مرغ: 2 عدد

پیازچه: 4 عدد

قارچ: 200 گرم

پنیر پیتزا: اختیاری

نمک، فلفل، زردچوبه: به میزان لازم

کره: به میزان لازم

طرز تهیه نارگیل پر شده با قارچ و پنیر

ابتدا برای تهیه سیب زمینی شکم پر نارگیلی، سیب زمینی ها را بشویید. سپس سیب زمینی ها را در قابلمه ای که تا نیمه پر از آب است بریزید و روی آتش بگذارید تا سیب زمینی ها خوب بپزند. برای پخت سیب زمینی می توانید از روش بخارپز نیز استفاده کنید. در حالی که سیب زمینی ها در حال پختن هستند، فیلینگ کاکائویی را آماده کنید.

پیاز را پوست گرفته و رنده کنید، سپس آب آن را بگیرید. برای جلوگیری از پاشیدن پیاز، قسمت ریشه را ذخیره کنید و پس از رنده کردن آن را دور بریزید. سیر را پوست گرفته و رنده کنید.

در تابه ای روغن بریزید، پیاز رنده شده و سیر را اضافه کنید. زردچوبه، نمک، فلفل سیاه، پاپریکا و سایر ادویه های دلخواه را به مواد اضافه کنید. گوشت چرخ کرده را به مواد داخل تابه اضافه کنید.

پوره گوجه فرنگی را به مواد اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ و طعم خام خود را از دست بدهد. پس از برطرف شدن بوی کپک زدگی قیمه، حرارت را خاموش کنید و بگذارید مواد خنک شوند. سیب زمینی های پخته شده را بعد از سرد شدن پوست بگیرید و رنده کنید.

سیب زمینی های رنده شده را در یک کاسه بزرگ بریزید و تخم مرغ ها، ادویه های معطر، آرد سوخاری، نمک و فلفل را به آن اضافه کنید و خوب ورز دهید تا خمیر به دست آید.

مقداری از خمیر سیب زمینی را بردارید و آن را در کف دست خود شکل دهید. مواد میانی (قیمه) را در وسط خمیر قرار دهید و لبه های آن را بچسبانید. می توانید کاکائو را گرد یا پهن کنید.

در مرحله آخر نارگیل ها را در روغن کافی سرخ کنید تا همه طرف ها طلایی و برشته شوند. پس از سرخ شدن، نارگیل ها را روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود. سپس شیرینی ها را در بشقاب مناسب سرو کنید.

پختن نارگیل پر شده در فر

برای پختن سیب زمینی شکم پر نارگیلی در فر بدون استفاده از اجاق گاز، ابتدا فر را با دمای 200 درجه سانتیگراد گرم کنید. سپس سیب زمینی ها را بجوشانید و پوست بگیرید و له کنید. کف ظرف فر را با روغن کافی چرب کنید.

یک لایه پوره سیب زمینی را کف قالب پهن می کنیم تا ضخامت آن حدود 3 سانتی متر شود و لایه میانی مورد نظر را روی این لایه قرار داده و صاف کنید. سپس یک لایه دیگر از پوره سیب زمینی را روی مواد میانی بریزید و صاف کنید. قالب را به مدت 45 دقیقه تا یک ساعت در فر قرار دهید تا سطح آن کاملا طلایی و برشته شود. پس از پخته شدن، نارگیل را از فر خارج کرده و سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا