آشپزی

راز خوشمزگی کوکو شیرین + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی کوکو شیرین را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز طعم شیرین کاکائو

راز طعم شیرین کاکائو و نکاتی برای تهیه کاکائو شیرین خانگی و خوشمزه سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

نارگیل شیرین یک غذای سنتی و قدیمی است که شاید با نام آن آشنا نباشید. این غذا ریشه در شهرهای مشهد و قزوین دارد و برای کسانی که طعم شیرین را دوست دارند گزینه خوبی است. کاکائو شیرین را می توانید به عنوان شام، میان وعده یا حتی پیش غذا سرو کنید.

عناصر

2-3 سیب زمینی

2 عدد تخم مرغ

شکر 1 قاشق چایخوری

25 گرم کره

روغن مایع به مقدار لازم

وانیل 1/2 قاشق چایخوری

هل 1/2 قاشق چایخوری

مواد لازم برای شربت کاکائو شیرین

1/2 فنجان آب

شکر 1 لیوان

جوهر لیمو 1 قاشق چایخوری

زعفران 1 قاشق غذاخوری

گلاب 2 قاشق غذاخوری

نحوه تهیه آن

برای پخت کاکائو شیرین و خوشمزه ابتدا با تهیه شربت آن شروع کنید. شکر و آب را در ظرف مناسبی بریزید. بدون هم زدن محتویات قابلمه، آن را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و صبر کنید تا شکر در آب حل شود و بجوشد.

در زمان جوشاندن شربت، برای جلوگیری از چسبیدن شکر به کناره های ظرف، گهگاه با برس آغشته به آبلیمو، کناره های ظرف را لمس کنید.

وقتی شربت به غلظت دلخواه رسید تقریباً بعد از 15 تا 30 دقیقه محلول زعفران و گلاب را به شربت اضافه کنید و هم بزنید. سپس حرارت را خاموش کنید و شربت را کنار بگذارید تا خنک شود.

در مرحله دوم سیب زمینی ها را بشویید و پوست بگیرید و 2 تا 4 قسمت کنید. سیب زمینی ها را در قابلمه آب بریزید و روی اجاق بگذارید. حدود 20 تا 30 دقیقه به آنها فرصت دهید تا کاملا بپزند و نرم شوند. بعد از پخته شدن سیب زمینی ها را از قابلمه خارج کرده و با چرخ گوشت له کنید.

در مرحله بعد سفیده ها و زرده ها را جدا کنید. سفیده ها را با دور تند همزن بزنید تا کف کند و پف کند. سفیده های زده شده را در یخچال قرار دهید.

در مرحله بعد زرده های تخم مرغ را با وانیل و شکر بزنید تا کرم رنگ و کشدار شود.

زرده تخم مرغ زده شده را با پوره سیب زمینی مخلوط کنید. سپس سفیده تخم مرغ زده شده و مقداری هل را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شوند.

در مرحله ششم کره و روغن مایع را در تابه ای نچسب بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. صبر کنید تا روغن داغ شود. سپس مواد کوکو را داخل تابه بریزید و سطح آن را صاف کنید و تابه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و درب آن را ببندید.

10 تا 20 دقیقه به مواد بدهید تا یک طرف کوکو کاملا پخته و طلایی شود. سپس کوکو را برگردانید تا طرف دیگر آن نیز سرخ شود.

پس از تفت دادن دو طرف نارگیل، آن را در تابه برش داده و شربت آماده شده را روی آن بریزید. صبر کنید تا شربت جذب شود و طعم ها با هم مخلوط شوند.

در آخر کاکائو را در ظرف سرو بچینید و با خلال بادام یا پسته تزیین کنید. این کوکو طعم لذیذ و جذابی دارد و امیدواریم از تهیه و نوشیدن آن لذت ببرید.

راز طعم شیرین کاکائو

همچنین می توانید کوکو را در تابه با پوشش نچسب روی اجاق آماده کنید.

پس از تفت دادن، کاکائو را به شکل الماس یا لوزی برش دهید.

استفاده از قالب سیلیکونی برای پخت کاکائو نیز یک گزینه است.

به جای آب لیمو می توانید از آب لیموی تازه استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا