آشپزی

راز خوشمزگی کوکو عدس + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی کوکو عدس را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز خوشمزه شدن عدس نارگیل

راز طعم عدس و پای نارگیل و طرفدار عدس نارگیلی خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله برای شما عزیزان جالب باشد.

کیک عدس یک غذای خوشمزه و مقوی است که دستور پخت ساده ای دارد. تهیه این کوکو بدون عارضه خاصی صورت می گیرد و با مواد لازم می توان آن را به راحتی در منزل تهیه کرد. در این مقاله می خواهیم دو روش آسان برای تهیه نارگیل عدس چه با سیب زمینی و چه بدون سیب زمینی را شرح دهیم. برای کسانی که برای اولین بار قصد تهیه این غذا را دارند، پیشنهاد می کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کاکائو عدس بدون سیب زمینی

یک فنجان عدس

یک عدد پیاز

3 عدد تخم مرغ

یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی

یک قاشق غذاخوری جعفری خرد شده

نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم

پودر سیر به میزان لازم (اختیاری)

روغن سرخ کردنی به میزان لازم

طرز تهیه کاکائو عدس بدون سیب زمینی

برای تهیه کوکو عدس ابتدا باید عدس را در ظرف مناسبی به مدت چند ساعت خیس کنید. حداقل 2 فنجان آب به عدس اضافه کنید و اجازه دهید عدس کاملا خیس بخورد و پف آن از بین برود. بهترین راه این است که عدس را از شب قبل در آب خیس کنید. بعد از خیساندن، عدس ها را آبکش می کنند.

سپس عدس را بجوشانید. قابلمه را با عدس و آب روی آتش بگذارید و کمی نمک بزنید. حدود 30 تا 45 دقیقه طول می کشد تا عدس کاملا پخته شود، اما زمان دقیق آن به نوع و تازگی عدس بستگی دارد. بعد از پخت دوباره عدس ها را آبکشی کنید تا برای تهیه کوکو عدس بدون سیب زمینی آماده شود.

در مرحله سوم پیاز را رنده می کنیم و آب اضافی آن را جدا می کنیم و در ظرف مناسبی می گذاریم. حالا تخم مرغ، رب گوجه فرنگی و ادویه هایی مانند نمک، فلفل، زردچوبه و پودر سیر را اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید تا مخلوط یکدستی به دست آید.

در این مرحله عدس ها را هم زده و به مخلوط پیاز و بقیه مواد اضافه کنید. مایه کوکو را هم بزنید تا سفت شود. اگر مایه کوکو خیلی شل بود کمی آرد سوخاری اضافه کنید اما به تدریج و در حین هم زدن.

مایه کاکائو اکنون آماده است. برای سرخ کردن آن، یک تابه نچسب را با مقدار مناسب روغن گرم کنید. مقداری توده کاکائویی را در کف دست بغلتانید و با احتیاط داخل کره قرار دهید. دقت کنید که حرارت کم باشد تا کاکائو داخل آن خام نماند. پس از سرخ شدن، کاکائو را روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود. می توانید کاکائو را با نان یا بدون نان سرو کنید.

مواد لازم برای تهیه کوکو عدس با سیب زمینی

سیب زمینی 3 عدد (بزرگ)

عدس 1 پیمانه

1 عدد پیاز

1 عدد تخم مرغ

1 حبه سیر (اختیاری)

آرد نان 1 قاشق غذاخوری

پودر تخم گشنیز در صورت نیاز (اختیاری)

نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم

روغن سرخ کردنی به میزان لازم

طرز تهیه کاکائو عدس با سیب زمینی

برای تهیه نارگیل عدس با سیب زمینی مانند دستور قبلی ابتدا باید عدس ها را چند ساعت در آب خیس کنید تا تورم آنها برطرف شود.

سپس عدس ها را با آب روی اجاق گاز بگذارید تا بجوشد. مراقب باشید در حین پخت عدس ها را پوست نگیرید و در زمان مناسب از روی حرارت بردارید.

در مرحله سوم پیاز و سیب زمینی را رنده کنید. در این دستور نیازی به آب پز کردن سیب زمینی و رنده خام آن نیست. پیاز را با رنده ریز خرد کنید. اگر مخلوط سیب زمینی و پیاز آبکی شد آب آن را بردارید تا مخلوط کاکائو قوام مناسبی داشته باشد.

سپس همه مواد را با هم مخلوط کنید. اگر غذاساز ندارید، می توانید این کار را با دست یا با چرخ گوشت انجام دهید. سیب زمینی و پیاز رنده شده، تخم مرغ، عدس و ادویه های لازم مانند نمک، فلفل و زردچوبه را با هم ترکیب کنید. در صورت تمایل می توانید تم گشنیز را نیز اضافه کنید. اگر مخلوط کاکائو شل بود، آرد سوخاری را به تدریج اضافه کنید.

در آخر کاکائو عدس را سرخ کنید. در تابه ای با مقدار لازم روغن، خمیر کاکائو را به شکل دلخواه (مثلثی، دایره ای یا بیضی) درست کنید و در روغن قرار دهید. حرارت را کم می گذاریم تا نارگیل کاملا بپزد و داخل آن خام نباشد.

راز خوشمزه شدن عدس نارگیل

کاکائو عدس یک غذای سالم رژیمی است. توصیه می شود این کوکو را با حداقل مقدار کره بپزید و برای خارج شدن روغن اضافی آن، پس از پخت، کوکو را روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود.

پیشنهاد می شود کاکائو عدس را گرم سرو کنید تا بهترین طعم را داشته باشید.

در دستور تهیه کاکائو عدس می توانید از پودر تخم گشنیز استفاده کنید که طعم خوبی به کاکائو می دهد.

هنگام پختن عدس دقت کنید که عدس پخته شود تا پوست آن جدا نشود پس در زمان مناسب عدس را از روی حرارت بردارید.

در صورت تمایل از سبزیجات معطر در مخلوط کاکائو استفاده کنید تا طعم و عطر آن بیشتر شود.

می توانید عدس نارگیل را با سبزیجاتی مانند کاهو و چاشنی هایی مانند ترشی و با نان سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا