آشپزی

راز خوشمزگی کیک توت فرنگی + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی کیک توت فرنگی را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز خوشمزه کیک توت فرنگی

راز کیک توت فرنگی خوشمزه و نکاتی برای یک کیک توت فرنگی خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله برای شما عزیزان جالب باشد.

کیک توت فرنگی با شربت توت فرنگی یک دسر خوشمزه با مواد ساده تخم مرغ، شکر، آرد، وانیل، روغن، خامه، بکینگ پودر و نمک است. برای این کیک فقط به 900 گرم توت فرنگی نیاز دارید که داخل کیک پهن کنید و سپس با شربت توت فرنگی تزئین کنید. اگر می خواهید محتوای پروتئین را افزایش دهید، خامه ترش را با ماست یونانی جایگزین کنید.

این کیک دارای کالری دقیق و محتوای مواد مغذی در هر وعده است: حدود 368 کالری، 16 گرم چربی، 51 گرم کربوهیدرات و 4 گرم پروتئین.

عناصر

2 تخم مرغ بزرگ، به دمای اتاق رسیده است

شکر گرانول 1 فنجان

1 فنجان خامه ترش

1/2 فنجان روغن زیتون سبک یا روغن

1 قاشق غذاخوری عصاره وانیل

2 فنجان آرد همه منظوره (با اندازه گیری صحیح)

2 قاشق غذاخوری بیکینگ پودر

1/4 قاشق غذاخوری نمک

توت فرنگی 340 گرم

1 قاشق غذاخوری پودر قند یا پودر قند در صورت تمایل

مواد لازم برای شربت توت فرنگی

450 گرم توت فرنگی ورقه شده

1/4 فنجان شکر دانه ریز

شربت توت فرنگی فقط 2 ماده دارد (توت فرنگی و شکر) و سریع در غذاساز یا مخلوط کن درست می شود.

طرز تهیه کیک توت فرنگی

برای پخت کیک توت فرنگی ابتدا قالب را با کره یا روغن چرب کنید و کف آن را کاغذ پخت قرار دهید. قبل از شروع فر را با دمای 375 درجه فارنهایت گرم کنید.

تهیه 340 گرم توت فرنگی: نیمی از میوه را مکعبی برش دهید و نصف دیگر را نصف کنید.

در یک کاسه بزرگ با همزن دستی یا برقی 2 تخم مرغ و 1 پیمانه شکر را به مدت 5 دقیقه بزنید تا کرم رنگ و سبک شود.

1 فنجان خامه ترش، 1/2 فنجان روغن و 1 قاشق غذاخوری وانیل را اضافه کنید و با سرعت کم مخلوط کنید تا یکدست شود.

در یک کاسه کوچک، 2 فنجان آرد، 2 قاشق چایخوری بیکینگ پودر و 1/4 قاشق غذاخوری نمک را مخلوط کنید. سپس این مخلوط آرد را با سرعت متوسط ​​به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود.

نیمی از خمیر را در سینی فر بریزید و توت فرنگی های خرد شده را اضافه کنید و سپس بقیه خمیر را روی آن بمالید. توت فرنگی های نصف شده را به سمت پایین برش داده روی خمیر قرار دهید و کمی فشار دهید. کیک را در فر از قبل گرم شده به مدت 45-55 دقیقه بپزید تا زمانی که خلال دندان تمیز بیرون بیاید. بعد از پخت، اجازه دهید کیک به مدت 15 تا 20 دقیقه در قالب بماند، سپس آن را از قالب خارج کرده و بگذارید تا دمای محیط خنک شود.

با استفاده از یک کاردک نازک کیک را از کناره های تابه شل کنید و سپس آن را به ظرف کیک منتقل کنید. در صورت تمایل روی کیک را با کمی پودر قند بپاشید و سرو کنید و روی کیک را با شربت توت فرنگی بپاشید.

همزمان با پخت کیک، شربت توت فرنگی را آماده کنید: 450 گرم توت فرنگی و 1/4 پیمانه شکر را در مخلوط کن یا غذاساز مخلوط کرده و پوره کنید.

راز خوشمزه کیک توت فرنگی

استفاده از تخم مرغ های دمای اتاق: برای خنک شدن تخم مرغ ها به دمای اتاق، آنها را به مدت 5 تا 7 دقیقه در یک کاسه آب گرم قرار دهید. بعد از این مدت آنها را با احتیاط خشک کنید تا آماده استفاده در دستور پخت شوند.

خمیر را زیاد مخلوط نکنید: به محض اینکه آرد به خوبی با بقیه مواد مخلوط شد، مخلوط را متوقف کنید. مخلوط کردن بیش از حد خمیر می تواند کیک را سفت و متراکم کند.

در اندازه گیری آرد دقت کنید: هنگام اندازه گیری آرد آن را به آرامی در یک پیمانه خشک بریزید و از یک لبه صاف برای صاف کردن سطح لیوان استفاده کنید. به یاد داشته باشید که به پیمانه فشار وارد نکنید زیرا فشار دادن آرد را فشرده می کند و در نتیجه حجم آرد را 25 درصد افزایش می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا