آشپزی

راز خوشمزگی کیک خرما + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی کیک خرما را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز کیک خرمایی خوشمزه

راز کیک خرمایی خوشمزه و هنر کیک خرمایی خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله برای شما عزیزان جالب باشد.

کیک خرما یک دسر بین المللی بسیار خوشمزه و مقوی است که با مواد مختلفی تهیه می شود. این شیرینی با بافت سفت و مغذی خود به عنوان یک غذای میانی کامل شناخته می شود و در عین حال به دلیل ارزش غذایی بالا گزینه مناسبی برای رژیم ها محسوب می شود. برای افزودن طعم و بافت، می توانید گردوی خرد شده را به کیک اضافه کنید. این کیک را می توانید با هر نوع خرمایی که دوست دارید درست کنید. در زیر دستور کامل تهیه کیک خرمایی را توضیح می دهیم.

مواد لازم برای تهیه کیک با خرما به روش اول

آرد گندم: 2 و 1/2 فنجان فرانسوی

تخم مرغ: 3 عدد

شکر: 1 فنجان فرانسوی

کره مایع: 1/2 فنجان فرانسوی

خرما له شده: 1 فنجان فرانسه

جوش شیرین: 1/2 قاشق چایخوری

آب جوش: 1 فنجان با دسته فرانسوی

پودر کاکائو: 1 قاشق غذاخوری

وانیل: 1 قاشق چایخوری

پودر دارچین: 1 قاشق چایخوری

گردوی خرد شده: 3 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک خرمایی

در ابتدای دستور کیک خرما، پوست خرماها را جدا کنید. برای این کار خرماها را در ظرفی بریزید و دانه های آن را جدا کنید سپس روی آنها آب جوش بریزید و 15 دقیقه صبر کنید تا نرم شوند. سپس خرماها را پوست گرفته و پوره کنید.

در ظرفی دیگر تخم مرغ ها را هم زده و وانیل را اضافه می کنیم و با همزن خوب هم می زنیم تا تخم مرغ ها کاملا با هم مخلوط شوند. شکر را کم کم اضافه کنید و هر بار خوب هم بزنید تا یکدست شود.

وقتی مخلوط تخم مرغ و شکر خوب با هم ترکیب شدند و سبک شدند، کره مایع را به آرامی در حین هم زدن اضافه کنید و ادامه دهید تا همه چیز خوب ترکیب شود.

حالا خرمای پوره شده را به مخلوط آماده شده اضافه کنید و مواد را با سرعت بالا به مدت ۱ تا ۲ دقیقه مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود.

مواد خشک شامل نمک، آرد، دارچین، کاکائو و جوش شیرین را در ظرفی جداگانه با هم مخلوط کرده و در سه مرحله به مخلوط خرما اضافه کنید و با لیسک به آرامی هم بزنید تا خمیر یکدستی به دست آید.

فر را با دمای 180 درجه گرم کنید و قالب کیک را چرب کنید و در صورت تمایل کمی آرد کنجد به آن اضافه کنید. گردوها را خرد کرده و به مایه کیک اضافه کنید و به آرامی مخلوط کنید.

مایه کیک را داخل قالب بریزید و چند ضربه بزنید تا حباب ها گرفته شود سپس در فر قرار دهید و به مدت 45 تا 50 دقیقه بپزید. بعد از پخت کیک را از قالب خارج کنید.

بعد از خنک شدن کیک روی آن را با کیک یا گاناش شکلاتی تزئین کنید و برای زیبایی بیشتر از پودر آجیل یا خرمای واقعی استفاده کنید.

طرز تهیه کیک با خرما بدون فر

برای تهیه کیک خرمایی بدون استفاده از فر و داخل ظرف، ابتدا مایه کیک را طبق دستور قبلی آماده کنید. سپس یک قابلمه را روی آتش بگذارید و درب آن را ببندید تا مانند وسط فر گرم شود. یک توری فلزی در ته قابلمه قرار دهید و خمیر را به شکل دلخواه بریزید.

قالب را روی پایه داخل قابلمه قرار دهید و دور درب قابلمه بپیچید و درب قابلمه را محکم ببندید. حرارت را تا حد امکان کم کنید و در صورت امکان از شعله پخش کن استفاده کنید. کیک را به مدت 50 دقیقه تا یک ساعت بپزید و تا 40 دقیقه اول درب ظرف را باز نکنید.

وقتی از پخت کیک مطمئن شدید، قالب را از قالب خارج کنید و بگذارید کیک خنک شود. سپس با استفاده از یک چاقوی تیز، کیک را برش دهید. برای تزیین می توانید از سس گاناش یا پودر قند استفاده کنید و کیک را در ظرف مناسب سرو کنید.

راز کیک خرمایی خوشمزه

در دستور پخت کیک خرمایی بدون شکر می توانید به جای آن از عسل، شیره خرما یا شیره انگور استفاده کنید. اگر می خواهید شیرینی کیک کمتر باشد، شیرین کننده ها را از دستور حذف کنید.

اگر به غذاساز دسترسی ندارید، می توانید خرما را با چرخ گوشت خرد کنید.

در حین هم زدن مخلوط با همزن، کناره های کاسه را مرتب با کاردک تمیز کنید تا همه مواد خوب با هم مخلوط شوند و خمیر کیک یکدستی به دست آید.

برای تهیه کیک خرمایی در توستر یا فر برقی دمای فر را 20 درجه کمتر از دمای معمولی تنظیم کنید.

برای اینکه گردوها به خمیر کیک نچسبند، قبل از اضافه کردن آنها، آنها را در آرد بغلتانید و سپس الک کنید. پس از پخته شدن، گردوها را به مخلوط کیک اضافه کنید و مخلوط کنید.

برای تهیه کیک رژیمی یا کم کالری با خرما می توانید شکر سفید را با شکر قهوه ای جایگزین کنید. این تغییر به خمیر شدن کیک کمک می کند.

مهم است که قالب کیک مناسب را انتخاب کنید. استفاده از تابه ای که بعد از ریختن خمیر تقریباً 1/3 خالی است باعث می شود کیک بافتی توخالی و هوا داشته باشد.

برای حفظ پف کیک تا 30 دقیقه بعد از گذاشتن کیک در فر در فر را باز نکنید. اگر کیک را در قابلمه می پزید، 40 دقیقه بخارپز را خارج نکنید.

برای تزیین کیک خرما سس کارامل را با کره و شکر روی حرارت ملایم آماده کرده و خامه را اضافه کرده و در صورت نیاز کمی شیر رقیق کنید. وقتی سس یکدست شد، آن را روی کیک بریزید و سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا