آشپزی

راز خوشمزگی کیک در توستر + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی کیک در توستر را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز یک کیک خوشمزه در توستر

راز طعم کیک در توستر نکاتی برای پخت کیک در فر توستر خانه در سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

می خواهم توجه داشته باشم که هر کیکی که در فر پخته شود را می توان در توستر نیز درست کرد. با این حال، برای انجام این کار، باید روش ها و تکنیک های مناسب را بدانید. اگر قصد دارید کیک را با استفاده از توستر درست کنید، می توانید با رعایت نکات زیر به نتایج بهتری برسید و از سوختن یا کم پختن آن جلوگیری کنید:

استفاده از قالب کیک مناسب: قبل از شروع پخت کیک در توستر، مطمئن شوید که اندازه و ارتفاع قالب کیک با توستر شما سازگار است. انتخاب یک تابه کوچکتر می تواند به پخت بهتر کیک در توستر کمک کند.

تنظیم دمای صحیح: مطمئن شوید که دمای توستر را برای پخت کیک به درستی تنظیم کرده اید. درجه حرارت بالا ممکن است باعث سوختن شود و دمای پایین ممکن است منجر به پختن کم شود. با تجربه تدریجی، دمای مناسب برای توستر خود را پیدا کنید.

زمان پخت صحیح: زمان پخت کیک در توستر معمولا کمتر از زمان پخت در فر است. بنابراین زمان پخت کوتاه تری را انتخاب کنید و اطراف کیک را بررسی کنید تا مطمئن شوید که کاملاً پخته شده است.

استفاده از قالب: برای اینکه خمیر به کناره های توستر نچسبد، روی قالب کیک را با کاغذ روغنی یا روغن بپوشانید.

روی کیک را بپوشانید: برای جلوگیری از سوختن دور کیک می توانید از فویل آلومینیومی یا کاغذ پخت استفاده کنید و روی قالب کیک را بپوشانید.

استفاده از سنجاق یا خلال دندان: اگر سنجاق خشک شد، مطمئن شوید که کیک کاملاً پخته شده است، با قرار دادن سنجاق یا خلال دندان در مرکز کیک.

باز کردن توستر در حین پخت: تا حد امکان از بازکردن توستر در حین پخت خودداری کنید زیرا باعث از دست رفتن حرارت و نیمه پخت می شود.

با رعایت این نکات و با تلاش های متعدد، می توانید مهارت های پخت کیک توستر خود را بهبود بخشید و از نتایج آن لذت ببرید. به یاد داشته باشید که هر توستری می تواند ویژگی های متفاوتی داشته باشد، بنابراین همیشه تست ها و آزمایش های خود را روی توستر خاص خود انجام دهید.

انواع توستر و نحوه کار آنها

دو نوع اصلی توستر وجود دارد: اول، توستر معمولی که معمولاً برای گرم کردن نان استفاده می شود. دوم، توستر فرها که به عنوان مینی فر نیز شناخته می شوند و در بسیاری از انواع آشپزی قابل استفاده هستند. از جمله گرم کردن مجدد نان، پخت نان، پخت شیرینی، پیتزا و حتی بریان کردن مرغ.

توسترهای داخل فر دارای درجات مختلفی هستند که به ما امکان تنظیم دمای پخت، نوع پخت و زمان مورد نیاز را می دهد. اکثر این توسترها دارای چهار عنصر گرمایش در بالا و پایین هستند و برخی از آنها عملکرد تهویه اضافی دارند.

اطلاعاتی در مورد طرز تهیه کیک اسفنجی در توستر

طبق یکی از دستورهای بالا یا با توجه به تفاوت هایی که خودتان درست کرده اید، شروع به تهیه خمیر کیک می کنید.

ده دقیقه قبل از گذاشتن کیک در توستر توستر را روشن کنید تا به دمای لازم برسد. همچنین در مرحله تهیه مواد کیک بهتر است توستر را روشن نگه دارید تا به محض به دست آمدن خمیر کیک بتوان آن را در توستر قرار داد و کیک را بلافاصله پخت.

مواد کیک را در قالب توستر کوچک و مخصوص (که قبلا با روغن آماده کرده اید یا با کاغذ روغنی پوشانده اید) بریزید و بچینید.

دمای لازم برای پخت کیک را روی همان دمایی که برای فر در نظر گرفته شده تنظیم کنید و کیک را به مدت 45 تا 1 ساعت در توستر بپزید.

در طی مراحل پخت کیک بهتر است تا زمانی که پف کیک تمام نشده، توستر را باز نکنید. مخصوصاً در 40 تا 30 دقیقه اول اصلاً توستر را باز نکنید.

همچنین دستورالعمل های زیر مربوط به عملکرد قطعات داخلی توستر را حتما مطالعه کرده و به درستی رعایت کنید.

همه چیز در مورد پخت کیک در توستر

البته اکثر دستور پخت کیک هایی که معمولا در فر استفاده می شوند را می توان به راحتی در توستر نیز درست کرد. حتی با مواد آماده کیک هم می توانید کیک های خوشمزه ای را در توستر تهیه کنید.

اصول اصلی هنگام پخت کیک در توستر این است که از پخت کامل و یکنواخت کیک بدون سوختن اطمینان حاصل کنید. اگر این مشکل در نظر گرفته شود، بسته به دستور پخت و روش شما، سایر جزئیات پخت کیک مشخص می شود. بنابراین، برای پخت کیک در توستر، هر آنچه که می خواهید، حتما این نکات را رعایت کنید:

قالب کیک را تا حد امکان از عناصر داخلی توستر دور نگه دارید. محل مناسب برای قرار دادن قالب کیک در توستر فضایی با فاصله بالا و پایین برای جلوگیری از تماس مستقیم با عناصر داغ است.

توجه داشته باشید که فضای داخلی توستر معمولا محدود است و برای پخت کیک های بزرگ و حجیم مناسب نیست. اگر باید یک کیک بزرگ بپزید، بهتر است آن را به چند دسته تقسیم کنید و در چند مرحله بپزید و در آخر آنها را ادغام کنید، کیک بزرگتری به دست می آید.

از تابه های با قطر زیاد در توستر استفاده نکنید. زیرا بعد از پف کردن کیک، کیک به عناصر داغ نزدیک می شود و می تواند بسوزد. همچنین ارتفاع قالب کیک نباید از نصف ارتفاع داخل توستر بیشتر باشد.

هنگام آماده كردن قالب كيك، آن را نصف و حتي دو سوم پر كنيد تا هنگام پاك كردن جاي پخت داشته باشد و كيك از طرف ديگر نسوزد.

دمای مناسب برای پخت کیک در اجاق توستر

دستور پخت شیرینی عمدتاً به پخت در فر اشاره دارد و بیشتر دماها به عنوان دمای فر اعلام می شود. همچنین در زیر دلیلی که منجر به فرورفتگی و فرورفتگی در وسط کیک می شود توضیح داده شده است:

برای پخت کیک در توستر، باید همین کار را انجام دهید و توجه داشته باشید که دمای واقعی برای هر نوع توستر ممکن است متفاوت باشد. بنابراین، برای یافتن بهترین دما برای پخت کیک در توستر، یک قانون کلی را معرفی می کنم:

اگر برای اولین بار قصد پخت کیک در توستر را دارید و دمای دستور پخت را می دانید، دمای توستر را روی همان دمایی که در دستور است تنظیم کنید. به عنوان مثال، اگر دمای فر را روی 185 درجه سانتیگراد یا 365 درجه فارنهایت تنظیم کرده اید، توستر را روی همان دما تنظیم کنید.

زمان معمول پخت کیک در توستر بین 45 تا یک ساعت است تا کیک کاملاً پخته شود و به درستی بلند شود. اگر بعد از این مدت کیک شما کاملاً پخته نشد یا وسط آن حفره داشت، به این معنی است که توستر شما در دمای مناسبی قرار دارد.

اگر کیک خیلی سریع پخت (مثلاً بعد از 30 دقیقه)، دمای توستر را 15 درجه سانتیگراد یا 24 درجه فارنهایت کاهش دهید. برای مثال اگر دمای توستر را روی 185 درجه تنظیم کرده اید، آن را به 170 درجه تغییر دهید و زمان پخت را 10 دقیقه افزایش دهید. این تغییرات باعث می شود کیک شما به جای 30 دقیقه در 40 یا 45 دقیقه پخته شود.

اگر پخت کیک خیلی بیشتر از حد معمول طول می کشد (بیش از یک ساعت)، دمای توستر را 15 درجه سانتی گراد یا 24 درجه فارنهایت افزایش دهید. به عنوان مثال اگر دمای توستر را روی 185 درجه تنظیم کرده اید، آن را به 200 درجه تغییر دهید و زمان پخت را 10 دقیقه کاهش دهید.

اگر دماسنج فر ندارید، با چندین بار تست و پخت کیک در توستر، بهترین ترکیب دما و زمان پخت کیک را در توستر خود تعیین خواهید کرد. دمای واقعی توستر شما ممکن است با مقادیر نشان داده شده در تنظیمات دمای آن متفاوت باشد.

اطلاعات مهم

وقتی کیک کاملاً بلند شد و سطح آن سفت شد، می توانید به سرعت آن را 180 درجه بچرخانید و پخت را ادامه دهید تا از پخت یکنواخت کل کیک اطمینان حاصل کنید. این روش به شما کمک می کند کیک را به طور یکنواخت بپزید، زیرا قسمت های مختلف توستر می تواند دمای متفاوتی داشته باشد. این مراقبت به یاد می آورد که اطراف کیک بیشتر از قسمت بالا و پایین کیک گرم می شود و در نتیجه اگر کیک را ورق ندهید ممکن است یک طرف آن بسوزد. اما فراموش نکنید که این کار را زمانی انجام دهید که کیک کاملاً بالا آمده و سطح آن سفت شده است. در غیر این صورت ممکن است این عمل به شیرینی پفکی آسیب برساند.

قبل از قرار دادن کیک در توستر، توستر را حداقل به مدت 10 دقیقه روشن کنید تا دما به مقدار صحیح برسد و دستگاه گرم شود. این کار باعث می شود کیک به سرعت در دمای مطلوب بپزد و بهترین نتیجه را بدهد.

نحوه تنظیم عناصر بالا و پایین توستر هنگام پخت شیرینی

قبل از قرار دادن کیک در توستر، اطمینان حاصل کنید که عناصر بالا و پایین توستر در 20 دقیقه اول که کیک در دستگاه قرار می گیرد، روشن باشد.

اگر توستر شما این گزینه را دارد، بعد از حدود 20 تا 30 دقیقه از زمان پخت، عنصر بالایی را خاموش کنید. وقتی کیک کاملا پف کرد و سطح آن پخت، اگر می خواهید یک لایه طلایی روی کیک بیشتر شود، می توانید دوباره المنت رویی را به مدت 5 دقیقه دیگر روشن کنید.

اگر نمی توانید عنصر رویی توستر را خاموش کنید و احتمال سوختن کیک روی آن وجود دارد که کیک کاملاً بالا آمد و سطح آن پخته شد، بلافاصله کیک را از دستگاه خارج کرده و روی قالب کیک قرار دهید. یک طرف کیک را چرب کرده اید، بگذارید تمام سطح کیک از آن جدا شود.

توجه داشته باشید که نیازی به چسباندن فویل به سطح کیک نیست. به سادگی فویل را روی کیک قرار دهید تا هوا به داخل کیک نفوذ کند. این ترفند به جلوگیری از سوختن سطح کیک کمک می کند. این کار را زمانی انجام دهید که مطمئن شدید مواد کیک داخل آن کاملا پخته شده و کیک کاملاً ور آمده است.

وقتی کیک به دو سوم توستر رسید، با یک خلال دندان مرکز کیک را بررسی کنید تا مطمئن شوید که کاملاً پخته شده است. اگر کیک کاملا پخته شد خلال دندان بدون مشکل داخل کیک می شود.

درست کردن کیک در توستر، تنظیم فر برقی برای پخت کیک، کیک در فر، طرز تهیه کیک ساده، دلیل خوابیدن کیک پفکی در فر، برای پخت کیک با المنت بالاست. یا یک عنصر پایین، کیک اسفنجی، دستور تهیه یک کیک فوق العاده خوشمزه

معمولا زمان پخت کیک در توستر با دمای 200 درجه سانتیگراد حدود 40 دقیقه طول می کشد. اگر هنوز کیک کاملا پخته نشده است، زمان پخت را افزایش دهید و هر ده تا پنج دقیقه کیک را با خلال دندان چک کنید.

بعد از اینکه کیک به مدت 30 تا 40 دقیقه در توستر ماند، بهتر است درب دستگاه را باز نکنید تا پف کیک به هم نخورد. اگر دیدید که اطراف کیک در دستگاه خشک می شود، می توانید یک کاسه کوچک آب جوش در ته دستگاه قرار دهید.

نکته: برای پخت کیک به هر شکلی، ایده ای از انواع وسایل مانند فر، توستر و حتی قابلمه دارید. هر دستگاه نکات خاص خود را دارد و باید دستورالعمل های آن را دنبال کنید. همچنین مطمئن شوید بیکینگ پودری که استفاده می کنید تازه و موثر باشد.

بهترین شکل برای پخت کیک در توستر

هنگام تهیه کیک با توستر از قالب های کوچک با ارتفاع کم استفاده کنید. قالب های کیک توستر انواع مختلفی دارند که شامل آلومینیوم، نچسب، سرامیکی و غیره می شود.

برای خرید کیک توستر مناسب مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا ارتفاع داخل توستر را اندازه بگیرید و مطمئن شوید که ارتفاع قالب کیکی که انتخاب می کنید از یک سوم ارتفاع توستر بیشتر نباشد و از نصف آن بیشتر نباشد.

همچنین عرض و طول سینی توستر را اندازه بگیرید و اشکال مربع یا مستطیل مورد نظر خود را انتخاب کنید تا عرض و طول آنها حدود دو تا یک سانتی متر از عرض و طول سینی توستر کوچکتر باشد. اگر از تابه گرد استفاده می شود، عرض آن باید حدود یک سانتی متر کمتر از قطر تابه باشد.

توجه: هنگام خرید قالب کیک مخصوصاً در فروشگاه های اینترنتی به امکان دسته بندی تابه ها توجه کنید. برخی از قالب ها دسته هایی دارند که طول کلی آنها را افزایش می دهد. بنابراین این طول را در محاسبات خود در نظر بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا