آشپزی

راز خوشمزگی کیک عسلی + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی کیک عسلی را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز خوشمزه کیک عسلی

راز طعم کیک عسلی و هنر کیک عسلی خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله برای شما عزیزان جالب باشد.

آیا با مدوویکا یا عسلک روسی ملاقات کرده اید؟ این کیک خوشمزه که ریشه در منطقه آذربایجان دارد، انتخابی فوق العاده برای جشن ها و مهمانی های شماست. کیک عسلی روسی از پوسته های بیسکویت ترد با خامه بین پوسته ها تهیه می شود.

مدویک روسی که به آن مدویک نیز می گویند، شیرینی بسیار خوشمزه با ویژگی ها و طعمی منحصر به فرد است. این کیک که در واقع نوعی کیک بیسکویتی است یکی از کیک های پرطرفدار روسیه است و در کشورهای دیگر نیز طرفداران زیادی دارد.

کیک عسلی روسی از لایه های بیسکویتی ترد تشکیل شده است که کرم بین آن ها کیکی نرم و دلپذیر است. این کیک با ظاهری جذاب برای مهمانی های عصرانه و همچنین گزینه ای ایده آل برای کیک تولد و سالگرد ازدواج است.

مواد لازم برای تهیه کیک عسلی

عسل 4 قاشق غذاخوری

شیر 2 قاشق غذاخوری

50 گرم کره

دو عدد تخم مرغ بزرگ

آرد پخت 3 پیمانه

جوش شیرین 1 قاشق غذاخوری

نمک به میزان لازم

آجیل، نصف فنجان

مواد لازم برای خامه و شهد

نصف لیوان آب

شکر نصف فنجان است

یک فنجان پودر قند

250 میلی لیتر خامه فرم گرفته

طرز تهیه کیک عسلی

برای تهیه کیک عسلی روسی، ظرف مناسبی بردارید و شکر، عسل و شیر را در آن حرارت دهید و هم بزنید تا مخلوط یکدستی به دست آید. اجازه دهید این مخلوط به دمای اتاق برسد.

تخم مرغ ها را در مخلوط کن بریزید و با سرعت زیاد بزنید تا رنگ آن روشن شود. سپس مواد گرم شده را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا یکدست شود.

پس از مخلوط شدن کامل مواد، جوش شیرین را اضافه کنید و هم بزنید تا دانه های پودری در مخلوط باقی نماند.

سپس یک کفگیر خشک بردارید و به تدریج یک فنجان آرد به مخلوط اضافه کنید. به آرامی مخلوط کنید و پس از یکدست شدن، یک فنجان دیگر آرد اضافه کنید.

پس از اضافه کردن آرد، خمیر را به آرامی ورز دهید تا خمیر نرم و چسبناکی به دست آید. مراقب باشید از آرد زیاد استفاده نکنید زیرا باعث سفت و خشک شدن خمیر می شود.

فر را با دمای 180 درجه گرم کنید تا کاملا گرم شود. سپس سینی را با کاغذ پخت بپوشانید. سطح کار را با آرد پاشیده و خمیر را به 10 تکه کوچک تقسیم کنید. هر گلوله خمیر را روی سطح آردپاشی شده قرار دهید و با وردنه صاف کنید.

از این خمیرها با قالب یا کاتر دایره های مساوی برش بزنید و در سینی فر بچینید.

خمیر اضافی را نیز ذخیره کنید زیرا در مراحل بعدی استفاده خواهد شد.

بعد از اینکه همه خمیر را برش دادید و ردیف کردید، آن را به فر منتقل کنید و بعد از پخت کنار بگذارید تا خنک شود.

خمیرهای اضافی را در فر قرار دهید و بگذارید 8 دقیقه بپزد.

طرز تهیه کیک خامه ای شهد و عسل

یک قابلمه بردارید و شکر و آب را داخل آن بریزید و روی اجاق بگذارید تا شربت بجوشد. وقتی شکر کاملا حل شد و شربت به غلظت دلخواه رسید، قابلمه را از روی حرارت بردارید و بگذارید خنک شود.

تکه های خمیر پخته شده را همراه با گردو در آسیاب بریزید و صبر کنید تا به پودر یکدست تبدیل شوند.

برای تهیه خامه کیک عسلی روسی خامه را مخلوط کرده و پودر قند و خامه ترش را به آن اضافه کنید. بعد از هم زدن خامه را در یخچال بگذارید تا خنک شود.

ظرف انتخابی را آماده کرده و یک لایه از خمیر پخته شده را در آن قرار دهید. سپس با کاردک مقداری از شربت را روی خمیر پخش کنید. سپس یک لایه نازک کرم بزنید. این روند را ادامه دهید، لایه های خمیر و خامه را به طور متناوب تا زمانی که به انتهای آن برسید.

روی و کناره های کیک عسلی روسی را با خامه باقی مانده بپوشانید.

در آخر تمام سطح کیک را با دست پودر گردو بپاشید تا کاملا به خامه بچسبد.

راز خوشمزه کیک عسلی

برای خنثی کردن بوی نامطبوع تخم‌مرغ در مخلوط‌های پخت، کمی وانیل به مخلوط اضافه کنید تا بوی تخم‌مرغ گرفته شود.

هنگام تهیه شربت، افزودن گلاب می تواند طعم شربت را بهتر کند.

تعداد لایه های کیک مدویک معمولا بین 4 تا 8 لایه است اما می توانید طبق سلیقه خود تعداد لایه ها را کم یا زیاد کنید. تهیه این کیک زمان بر است و حوصله و توجه می خواهد، اما نتیجه نهایی قطعا ارزش وقت گذاشتن را دارد و طعم آن شما را شگفت زده خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا