آشپزی

راز خوشمزگی کیک قهوه + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی کیک قهوه را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز کیک قهوه خوشمزه

راز کیک قهوه خوشمزه و نکاتی برای تهیه کیک قهوه خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

کیک قهوه اغلب یک کیک اسفنجی است که با اسانس قهوه یا طعم دهنده درست می شود، یا ممکن است همراه با قهوه به عنوان بخشی از صبحانه سرو شود. این کیک لزوماً حاوی قهوه نیست، اما ممکن است به دلیل ترکیب آن با قهوه، این کیک را به این نام بخوانند.

عناصر

3 قاشق غذاخوری پودر قهوه

1 قاشق غذاخوری آب جوش

125 گرم کره نرم شده

½ قاشق چایخوری وانیل

115 گرم شکر قهوه ای

2 عدد تخم مرغ

175 گرم آرد

1 قاشق چایخوری بیکینگ پودر

¼ فنجان خامه پودر

115 میلی لیتر شیر

خامه فرم گرفته به میزان لازم

طرز تهیه کیک قهوه

ابتدا کره و شکر قهوه را در ظرف مناسبی مخلوط کنید. پودر قهوه را در آب جوش حل کنید. با همزن برقی کره و شکر قهوه ای را خوب مخلوط کنید. وانیل و یک عدد تخم مرغ را به مخلوط اضافه کنید و ۱ تا ۲ دقیقه هم بزنید. سپس تخم مرغ دوم را اضافه کنید و 2 دقیقه دیگر هم بزنید. قهوه حل شده در آب جوش را به مخلوط اضافه کنید و دوباره مخلوط کنید. در ظرفی جداگانه آرد، خامه پودر و بکینگ پودر را با هم مخلوط کنید.

مواد خشک و شیر را کم کم به خمیر اضافه کنید و با همزن سیلیکونی هم بزنید تا خمیر یکدست شود. بعد از اینکه همه مواد خشک و شیر را اضافه کردید، مایه کیک را در قالبی که از قبل چرب کرده اید یا با کاغذ روغنی پوشانده اید، بریزید. برای پخت این کیک از قالب گرد به قطر 20 سانتی متر استفاده کنید. قالب را در فر از قبل گرم شده با دمای 175 درجه به مدت 15 دقیقه قرار دهید. پخت کیک 40 تا 50 دقیقه طول می کشد. بعد از پخت کیک را از فر خارج کنید و بگذارید خنک شود و سپس روی آن را با خامه فرم گرفته تزئین کنید.

راز کیک قهوه خوشمزه

استفاده از پودر قهوه فوری برای تهیه این کیک توصیه می شود. کره ای که برای تهیه کیک قهوه استفاده می کنید باید از قبل در دمای اتاق نرم شده باشد. هنگام حل کردن پودر قهوه، از آب کم استفاده کنید تا خمیر کیک شما شل نشود. زمان لازم برای تهیه این کیک بین 40 تا 50 دقیقه است و دمای فر را باید روی 175 درجه سانتیگراد تنظیم کنید.

تزیین کیک قهوه

خامه فرم گرفته یک گزینه عالی برای تزیین کیک قهوه است، اما باترکرم قهوه نیز یک انتخاب عالی برای تزیین این کیک است. برای تهیه باترکرم قهوه ابتدا 4 قاشق غذاخوری پودر قهوه را در 4 قاشق غذاخوری آب جوش حل کنید. در یک کاسه بزرگ، 100 گرم کره نرم شده و 1/4 قاشق چایخوری وانیل را با سرعت کم بزنید تا خوب مخلوط شوند. سپس 200 گرم پودر قند را اضافه کرده و مخلوط کنید. مخلوط قهوه را کم کم به مخلوط کره و پودر قند اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید. یک لایه از خامه آماده شده را روی کیک بمالید و بقیه را در قیف بریزید و با رول گلی تزئین کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا