آشپزی

راز خوشمزگی گراتن گوشت + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی گراتن گوشت را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز گوشت کباب خوشمزه

گوشت و بادمجان کبابی گوشت و ماکارونی کبابی سیب زمینی کبابی و چرخ کرده بدون فر گوشت و سیب زمینی کبابی سوفله فیلم گوشت کبابی سیب زمینی و گوشت کبابی بادمجان و سیب زمینی و قارچ گراتین بادمجان و قارچ

راز طعم کباب و پای و طرفدار گوشت کباب خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله برای شما عزیزان جالب باشد.

گراتن گوشت یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین غذاها در کل دنیاست و از جمله غذاهایی است که مخاطبان زیادی دارد. تهیه این غذا در منزل بسیار آسان است و می توانید از مواد معمول موجود در آشپزخانه استفاده کنید. گوشت پخته گزینه بسیار خوبی برای یک شام سریع و خوشمزه است و برای مهمانان نیز مناسب است. با ما همراه باشید تا با طرز تهیه گوشت پخته با سس بشامل آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه گوشت

300 گرم گوشت چرخ کرده

دو عدد سیب زمینی

1 عدد پیاز بزرگ

نیم کیلو سیر له شده

5-6 قارچ

2 عدد بادمجان

فلفل سیاه 1 عدد

غلام 2 ق

پنیر پیتزا به میزان لازم

مواد لازم برای تهیه سس شامل

25 گرم کره

آرد 2 قاشق غذاخوری

شیر 1 لیوان

خامه صبحانه 25 گرم

ادویه های نمک، زردچوبه، فلفل سیاه، جوز هندی، پاپریکا و آویشن به میزان لازم

طرز تهیه سس

برای تهیه سس، شیر را در تابه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید، مراقب باشید شیر نجوشد. هدف فقط گرم کردن شیر است.
در مرحله بعد تابه ای را روی حرارت ملایم قرار دهید و کره را در آن قرار دهید تا کاملا آب شود. پس از آب شدن کره، آرد را اضافه کرده و خوب تفت دهید تا بوی خامی آرد از بین برود. توجه داشته باشید که آرد نباید تغییر رنگ دهد.
بعد از چند دقیقه شیر گرم را به آرامی به مخلوط آرد اضافه کنید و سریع هم بزنید تا گلوله های آرد شکل نگیرد. در این مرحله لازم است سس را مدام هم بزنید.

سپس نمک و فلفل را به سس اضافه کنید و هم بزنید تا سس به غلظت دلخواه برسد. مقداری جوز هندی را روی سس رنده کرده و به مخلوط اضافه کنید.
وقتی سس به غلظت دلخواه رسید، قابلمه را از روی حرارت بردارید و خامه صبحانه را به آن اضافه کنید و سریع هم بزنید تا سس یکدست و یکدست شود.
توجه داشته باشید که این سس بعد از سرد شدن غلیظ تر می شود. این سس اصلی را می توان در انواع دستور پخت ها مانند پیتزا، لازانیا و هر سوفله استفاده کرد و طعم خوبی به غذا می بخشد.

طرز تهیه گوشت کباب

پیاز و سیر را همراه با زردچوبه تفت دهید سپس گوشت چرخ کرده را به این مخلوط اضافه کنید سپس نمک، فلفل، آویشن و پاپریکا را اضافه کنید تا طعم آن بهتر شود و اجازه دهید گوشت کمی بپزد.
قارچ و فلفل قرمز را خرد کرده و جداگانه تفت دهید.
سپس دو قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را به گوشت اضافه کنید و کمی تفت دهید تا طعم ها با هم مخلوط شوند سپس همه مواد را با هم مخلوط کنید.
نصف پیمانه آب جوش به مخلوط اضافه کنید و درب قابلمه را ببندید تا مواد خوب بپزند و آب اضافی آن کم شود سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید.
سیب زمینی ها و بادمجان ها را به صورت خلال های نازک برش دهید و سپس سرخ کنید. (استفاده از بادمجان اختیاری است)

لایه ها را به ترتیب زیر در ظرف بچینید: ابتدا سس بشامل، سپس سیب زمینی خلال شده، بادمجان، مخلوط گوشت، دوباره سس بشامل و در آخر پنیر پیتزا را اضافه کنید و به همین ترتیب ادامه دهید تا مواد تمام شود. . لایه رویی را با پنیر پیتزا بپوشانید و کمی آویشن بپاشید.
سپس ظرف را به مدت 40 دقیقه در فر 180 درجه قرار دهید. 15 دقیقه قبل از گذاشتن ظرف فر را روشن کنید تا کاملا گرم شود.
بعد از پخت، ظرف را از فر خارج کنید و از غذا لذت ببرید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا