سبک زندگی

راز پیرترین فرد جهان که در سن ۱۱۷ سالگی درگذشت

خرید فالوور از سایت اینبو

بعدی- ماریا برانیاس موررا، اسپانیایی-آمریکایی که به عنوان مسن ترین فرد جهان شناخته می شد، در خواب درگذشت.

بر اساس گزارش واشنگتن پست، ماریا برانیاس موررا به عنوان مسن ترین فرد جهان شناخته می شد. اوایل امسال او تولد 117 سالگی خود را با یک کیک کوچک جشن گرفت و دوری از افراد منفی را یکی از دلایل عمر طولانی خود عنوان کرد. ماریا برانیاس موررا این هفته در خواب درگذشت، خانواده او در بیانیه ای در رسانه های اجتماعی فاش کردند که اوبا 117 سال و 168 روز سن داشت و او را هشتمین فرد مسن ترین فرد در تاریخ کرد. علت مرگ او علنی نشده است. به گفته گینس، او به غیر از مشکلات شنوایی و حرکتی، هیچ بیماری دیگری نداشت. مرگ او همچنین توسط گروه تحقیقاتی پیری، یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در ایالات متحده که به مطالعه و نظارت بر صدساله ها می پردازد، تأیید شد.

خانواده برانیاس در روزهای اخیر گفته اند که او در مورد احساس نزدیکی به مرگ و از دست دادن فعالیت های روزانه مانند نوشیدن قهوه، خوردن ماست و دیدن حیوان خانگی خود صحبت کرده است. به گفته خانواده برانیاس، او پیش از مرگش گفته بود: «من فقط خاطراتم را می بینم و دیگر در این بدن نیستم. نمی دانم کی، اما به زودی این سفر طولانی به پایان می رسد. “مرگ مرا خسته و خسته از زندگی خواهد یافت، اما می خواهم با لبخند، احساس آزادی و رضایت با آن دیدار کنم.”

به گفته گینس، برانیاس طول عمر خود را به شانس و ژنتیک خوب نسبت می دهد. او همچنین نظم، آرامش، ارتباط خوب با خانواده و دوستان، گذراندن وقت در طبیعت، ثبات عاطفی، دوری از نگرانی و پشیمانی، مثبت اندیشی و دوری از افراد منفی را از عوامل موثر در پیری و سلامتی خود می داند.

برانیاس در 4 مارس 1907 در سانفرانسیسکو به دنیا آمد و در سن 7 سالگی به اسپانیا مهاجرت کرد. او در طول زندگی خود دو جنگ جهانی، جنگ داخلی اسپانیا و دو بیماری همه گیر، آنفولانزای 1918 و ویروس کرونا را پشت سر گذاشت. به گفته گینس، او در سال 2020 در سن 113 سالگی به کووید-19 مبتلا شد، اما پس از تجربه علائم خفیف به سرعت بهبود یافت. برانیاس در طول جنگ داخلی اسپانیا در کنار همسرش برای درمان سربازان مجروح کار می کرد و چند سال بعد به عنوان دستیار شوهرش مشغول به کار شد. این زوج دارای سه فرزند، 11 نوه و دستاوردهای بسیاری هستند. برانیاس در طول زندگی خود به مصر، ایتالیا، هلند و بریتانیا سفر کرد و از خیاطی، آواز و موسیقی لذت برد. او در 110 سالگی همچنان هر روز روزنامه می خواند.

به گزارش گینس، برانیاس در ژانویه 2023 پس از مرگ راهبه فرانسوی لوسیل راندون معروف به خواهر آندره که در سن 118 سالگی درگذشت، مسن ترین فرد جهان شد. مسن ترین فرد زنده جهان در حال حاضر 116 سال سن دارد. این مرد به نام تومیکو ایتوکای اهل ژاپن و متولد سال 1908 است. الیزابت فرانسیس 115 ساله در آمریکا مسن ترین زن آمریکایی زنده دنیاست.

برانیاس در اوایل سال جاری در مصاحبه ای با یک روزنامه اسپانیایی گفت: “من برای رسیدن به این سن کار خاصی انجام ندادم.” رئیس بخش تحقیقات بخش پیری، برانیاس را مردی با طول عمر استثنایی معرفی کرد. این محقق تلفنی به واشنگتن پست گفت: «او نه تنها در دوران پیری حواس خود را حفظ می کرد، بلکه توانایی های بدنی بالایی نیز داشت. او حتی بعد از 110 سالگی هم می توانست راه برود و حتی از همه گیری کووید جان سالم به در برد.”

Vaclav Jan Krucek، سرپرست تحقیقات دپارتمان پیری شناسی، خاطرنشان کرد که علاوه بر داشتن ژن های خوب و سبک زندگی و رژیم غذایی سالم، بسیاری از صدساله ها دیدگاه بسیار مثبتی به زندگی دارند. کروچک همچنین افزود: استرس قاتل شماست، پیری را تسریع می کند و باعث مرگ زودرس می شود. پست با 14 نفر بالای 100 سال در مورد آنچه برای داشتن یک زندگی سالم و شاد لازم است مصاحبه کرد. بسیاری از این افراد طول عمر خود را مدیون مثبت اندیشی، ارزش نهادن به دوستی و مهربانی هستند.

دیوید جیمز، استاد بیوجرونتولوژی در دانشگاه کالج لندن می گوید: «جنسیت یک فرد نیز عامل مهمی در طول عمر است. زنان بیشتر از مردان عمر می کنند و دیرتر پیر می شوند. از نظر ژنتیکی، جدای از تفاوت های جنسیتی، مطمئناً طول عمر به خانواده مربوط می شود، اما اساساً طول عمر هر فردی یک امر شانسی است!»

بر اساس برآوردهای سازمان ملل، در سال 2022، 593000 صد ساله در سراسر جهان وجود خواهد داشت. این گروه سنی به سرعت در حال رشد است. تحقیقات سازمان ملل تخمین می زند که تعداد صد ساله ها تا سال 2050 به 3.7 میلیون نفر خواهد رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا