سبک زندگی

راهکار‌هایی برای رفع سنگینی و هضم سریع غذا بعد از پرخوری

خرید فالوور از سایت اینبو

همه ما گاهی اوقات وسوسه می شویم که از یک رژیم غذایی سالم بگذریم و پرخوری کنیم و بعد از پرخوری به سرعت احساس پشیمانی و اضطراب می کنیم. بهتر است استرس نداشته باشید و روی راه های موثر سم زدایی بدن تمرکز کنید تا از طریق جذب بهتر مواد خورده شده، اثرات پرخوری را از بین ببرید.

به گزارش سرگرمی روز، در این مقاله راه های طبیعی مفیدی برای حل این مشکل به شما ارائه می شود.

هیدراته بمانید:

نوشیدن آب زیاد به هضم غذا کمک می کند، مواد زائد را دفع می کند و متابولیسم بدن را افزایش می دهد. می توانید با نوشیدن چای زنجبیل بعد از یک وعده غذایی بزرگ، گوارش را بهبود ببخشید.

هزینه ها:

فعالیت نه تنها هضم را بهبود می بخشد، بلکه می تواند چربی ذخیره شده در بدن را نیز بسوزاند. پیاده روی به کاهش غلظت تری گلیسیرید در غذا کمک می کند که نوعی چربی ذخیره شده در بدن برای سوزاندن انرژی است.

یوگا کار کن:

مطالعات نشان می دهد که تمرین یوگا پاسخ سروتونین و اکسی کانتین را افزایش می دهد و باعث می شود احساس انرژی بیشتری داشته باشید، به علاوه یوگا به کاهش فشار خون و ضربان قلب کمک می کند.

غذاهای سرد نخورید:

خوردن غذاهای سرد و غذاهای سرد مزاج در این شرایط شرایط را بدتر می کند زیرا مشکلاتی مانند نفخ و سوء هاضمه را به دنبال خواهد داشت.

ورزش:

ورزش کالری زیادی می سوزاند و متابولیسم بدن را حدود 12 تا 24 ساعت پس از ورزش در حالت فعال نگه می دارد.

آب گرم و لیمو بنوشید:

نوشیدن یک لیوان آب ولرم با لیمو، سیستم ایمنی بدن و دستگاه گوارش را تقویت می کند، سطح PH بدن را تنظیم می کند و به دفع سموم از بدن کمک می کند. بنابراین توصیه می شود برای جلوگیری از گرسنگی مفرط در طول روز، صبح ها بعد از صبحانه، ترکیبی از آب و آبلیمو بنوشید.

یک اسموتی سبز بنوشید:

نوشیدن اسموتی های سبز به طور قابل توجهی به هضم غذا و دفع سموم از بدن پس از مصرف یک وعده غذایی سنگین کمک می کند.

فیبر بیشتری بخورید:

پس از خوردن یک وعده غذایی سنگین، ممکن است روزه گرفتن برای متعادل کردن کالری دریافتی مناسب باشد، اما گاهی اوقات نتیجه معکوس دارد، بنابراین با خوردن غذاهای سالم و پرفیبر، می توانید از عملکرد کلیه و کبد حمایت کنید تا مواد زائد از بدن خارج شوند بهتر.

غذاهای غنی از فیبر از رشد باکتری های خوب روده حمایت می کنند.

بعد از خوردن یک وعده غذایی سنگین نخوابید:

خوابیدن بعد از پر شدن معده به هیچ وجه توصیه نمی شود، به خصوص اگر غذایی که مصرف کرده اید چرب و سنگین باشد.

غذاهای خام و تخمیری را در رژیم غذایی خود بگنجانید:

مصرف غذاهای تخمیر شده برای سم زدایی بدن مفید است. غذاهای تخمیر شده هضم و فرآیند سم زدایی بدن را بهبود می بخشد زیرا این غذاها باعث تشکیل باکتری های خوب و سلامت روده می شوند.

استرس نداشته باشید:

پس از یک وعده غذایی زیاد استرس نداشته باشید، به خصوص اگر یک بار این اتفاق افتاده باشد، زیرا استرس پس از پرخوری می تواند منجر به پرخوری شود.

پروبیوتیک مصرف کنید:

پروبیوتیک ها میکروارگانیسم هایی هستند که در ماست و سایر غذاها یافت می شوند و می توانند به بهبود هضم و جذب کمک کنند.

برای وعده غذایی بعدی خود برنامه ریزی کنید:

همیشه برای بقیه روز برنامه داشته باشید تا در وعده غذایی بعدی از پرخوری خودداری کنید. یک رژیم غذایی متعادل شامل پروتئین های بدون چربی، میوه ها و سبزیجات است.

رفتن به سونا:

اگر بعد از چند ساعت خوردن غذای سنگین هنوز به وزن سبک نرسیده اید، می توانید حمام کنید. سونا که معمولا با دوش آب خنک همراه است می تواند به دفع بیشتر سموم از بدن، بهبود گردش خون و همچنین آرامش عضلات و کاهش استرس کمک کند، به یاد داشته باشید که حمام کردن و سونا باید چند ساعت بعد از غذا انجام شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا