فناوری و تکنولوژی

روایت اولین بیمار نورالینک؛ اگر تراشه هک شود، چه اتفاقی می‌افتد؟

خرید فالوور از سایت اینبو

اولین بیمار انسانی Neuralink اخیراً در یک پادکست در مورد قابلیت هک شدن تراشه مغز Neuralink صحبت کرد. نولاند آرباگ می‌گوید هکرها می‌توانند به این تراشه دسترسی پیدا کنند تا اطلاعات مغز او را ببینند یا حتی مکان‌نمای رایانه‌اش را کنترل کنند. با این حال، آرباگ خیلی نگران هک شدن نیست.

به گزارش دیجیاتو، Noland Arbaugh در پادکست Joe Rogan ظاهر شد و پرسید که آیا امکان هک این تراشه وجود دارد یا خیر. جواب داد. پاسخ کوتاه این است: “بله” این تراشه قابل هک است. با این حال، به گفته وی، هک کردن ایمپلنت مغزی او در این مرحله اطلاعات و عملکرد زیادی به هکر نمی دهد.

آربو می‌گوید با هک کردن تراشه، ممکن است بتوانید برخی از سیگنال‌های مغزی آن را ببینید و احتمالاً به برخی از داده‌هایی که Neuralink جمع‌آوری می‌کند دسترسی داشته باشید.

هک ایمپلنت تراشه مغز Neuralink

نولاند آرباگ مردی 29 ساله است که از گردن به پایین فلج است. او قبلاً گفته بود که تراشه مغزی Neuralink به او استقلال بیشتری می‌دهد و به او کمک می‌کند تا ارتباط اجتماعی دوباره برقرار کند. این تراشه به او اجازه می دهد تنها با استفاده از مغز خود مکان نما را روی صفحه کامپیوتر خود کنترل کند.

او قبلاً گفته بود که از تراشه Noralink برای ارسال پیام، استفاده از اینستاگرام، پاسخ دادن به ایمیل ها، خواندن کمیک های آنلاین و دسترسی به وب سایت ها استفاده می کند. آرباگ در پادکست روگان گفت که اگر هکر به کامپیوترش متصل باشد، هکر می تواند نشانگر ماوس را کنترل کند. آرباگ همچنین گفت که هکر با ورود به رایانه خود به پیام‌ها و ایمیل‌های او دسترسی پیدا کرده است.

اولین بیمار Neuralink توضیح داد: اگر تراشه مغز هک شود چه اتفاقی می افتد؟

از سوی دیگر، مشخص نیست که اطلاعات مغزی هنگام هک این تراشه چه خواهد بود. تراشه Neuralink که به اندازه یک سکه است دارای هزاران الکترود است که فعالیت مغز را کنترل و تحریک می کند. سپس اطلاعات به دست آمده به صورت دیجیتالی به محققین منتقل می شود.

با این حال، آرباگ گفت که قبل از شروع آزمایش به او هشدار داده شده بود و نگران هک شدن نیست. مدتی پیش، نولاند آرباگ در مورد تجربه زندگی خود با تراشه Neuralink صحبت کرد که چگونه این فناوری به او در انجام وظایف مختلف کمک می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا