سبک زندگی

روش سریع و فوری باز کردن یخ مرغ

خرید فالوور از سایت اینبو

اگر می خواهید مرغ بپزید و برای طبخ آن عجله دارید راهی وجود دارد که بدون مایکروفر این کار را انجام دهید، روشی که سال هاست خانم های خانه دار از آن استفاده می کنند و خطرات ناشی از روش یخ زدایی مرغ را ندارد. در مایکروفر و فقط با کمی آب البته نیاز به سرما دارد.

آب کردن مرغ منجمد در یک کاسه آب

به گزارش سرگرمی روز، این روش سریع که در اکثر آشپزخانه های حرفه ای استفاده می شود، بهترین روش است و 20 تا 30 دقیقه زمان می برد تا مرغ منجمد آب شود.

یک کاسه یا ظرف بزرگ را با آب سرد (یک ظرف سالاد) پر کنید تا مرغ کاملاً در آب فرو برود. آب را مرتباً با آب سرد تازه عوض کنید. اگر در حال حاضر خیلی سرتان شلوغ است، اجازه دهید یک قطره آب سرد از بالای سرتان جاری شود.

از آب داغ استفاده نکنید، زیرا این خطر را افزایش می دهد در حالی که داخل هنوز یخ زده است و خارج از آن (منطقه خطر) 41 تا 135 درجه فارنهایت است، دمایی که در آن باکتری ها بهترین رشد را دارند و غذا را به خطر می اندازند.

هنگامی که تکه های مرغ به اندازه کافی ذوب شدند تا جدا شوند، بقیه سریعتر آب می شوند. این کار را تا زمانی که گوشت منجمد کاملاً آب شود ادامه دهید. اگر یک مرغ کامل دارید، مطمئن شوید که آب سرد داخل آن می رود و داخل و خارج آن ذوب می شود. بنابراین هنگامی که از آب آشامیدنی خنک در حمام استفاده می‌کنید و می‌شویید، مرغ به سرعت آب شده (و به طور کلی هر گوشت دیگری) زیر آب جاری کاملاً آب می‌شود.

نکته: برای جلوگیری از رشد باکتری ها، مرغ را بلافاصله پس از آب شدن بپزید و هرگز غذای آب شده را فریز نکنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا