سبک زندگی

روش موثر برای درمان سردرد

خرید فالوور از سایت اینبو

محققان انگلیسی دریافتند؛ داروی میگرن می تواند سردردهای مکرر را متوقف کند.

به گزارش مهر، مبتلایان به میگرن مزمن که در مصرف بیش از حد مسکن ها گاهی دچار سردردهای مکرر می شوند.

اما تحقیقات جدید نشان می دهد که دارویی که معمولا برای پیشگیری از میگرن استفاده می شود ممکن است به جلوگیری از سردردهای مکرر نیز کمک کند.

مطالعه ای بر روی 755 فرد مبتلا به میگرن مزمن – یعنی. کسانی که 15 روز یا بیشتر در ماه سردرد داشتند و 8 روز یا بیشتر میگرن داشتند – متوجه شدند کسانی که بیش از حد از مسکن ها استفاده می کردند، روزهای سردرد کمتری را هنگام مصرف دارو داشتند. آنها Etogepant (Quilipta) برای جلوگیری از میگرن مصرف کردند.

دکتر پیتر گوادزبی، نویسنده این مطالعه، از کینگز کالج لندن، توضیح می‌دهد: «شیوع استفاده بیش از حد از مسکن‌ها در میان افراد مبتلا به میگرن وجود دارد، زیرا سعی می‌کنند با علائم اغلب ناتوان‌کننده کنار بیایند. با این حال، مصرف بیش از حد می تواند منجر به سردردهای بیشتری شود که به عنوان سردرد برگشتی شناخته می شود، بنابراین درمان های پیشگیرانه بیشتری مورد نیاز است.

دو سوم از شرکت کنندگانی که سابقه سردرد را گزارش کردند، معیارهای مصرف بیش از حد دارو را داشتند.

این بدان معناست که آنها 15 روز یا بیشتر در ماه از مسکن هایی مانند آسپرین، استامینوفن یا داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAIDs) استفاده می کنند. داروهای میگرن به نام تریپتان یا ارگوت به مدت 10 روز یا بیشتر. یا هر ترکیبی برای 10 روز یا بیشتر.

به طور متوسط، شرکت کنندگان 18 تا 19 روز در ماه میگرن داشتند و گزارش کردند که در 15 تا 16 روز از مسکن استفاده می کردند.

به مدت 12 هفته، 30 میلی گرم اتوزپانت دو بار در روز. 60 میلی گرم Etogepant یک بار در روز؛ یا به آنها دارونما داده شد. Atogepant یک آنتاگونیست گیرنده پپتیدی مرتبط با ژن کلسیتونین یا مهارکننده CGRP است. CGRP پروتئینی است که در تحریک میگرن نقش دارد.

شرکت‌کنندگانی که بیش از حد دارو دو بار در روز اتوجپانت مصرف می‌کردند، به‌طور متوسط ​​سه روز کمتر میگرنی و سه روز سردرد کمتر در ماه نسبت به شرکت‌کنندگانی که دارونما مصرف می‌کردند، داشتند.

آنهایی که یک بار در روز اتوزپانت مصرف می کردند، دو روز کمتر در ماه میگرن و دو روز سردرد کمتر از گروه دارونما داشتند.

این مطالعه نشان داد که در میان شرکت‌کنندگانی که بیش از حد دارو مصرف می‌کردند، 45 درصد از کسانی که دو بار در روز اتوژپانت مصرف کردند و 42 درصد از کسانی که آن را یک بار در روز مصرف کردند، حداقل 50 درصد کمتر از روزهای میگرنی در ماه داشتند در مقایسه با آنها که 25 درصد کاهش را در بین افرادی که یک بار در روز مصرف می‌کردند، داشتند. تسکین دهنده.

گودزبی در این خبر گفت: «بر اساس یافته‌های ما، درمان با اتوپانت ممکن است به طور بالقوه خطر سردرد مکرر را با کاهش استفاده از داروهای مسکن کاهش دهد. این می تواند منجر به بهبود کیفیت زندگی کسانی شود که از میگرن رنج می برند.”

تحقیقات بیشتری برای ارزیابی اثربخشی و ایمنی طولانی مدت دارو مورد نیاز است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا