فناوری و تکنولوژی

رکوردشکنی ژاپنی‌ها در انتقال داده با سرعتی حیرت‌انگیز

خرید فالوور از سایت اینبو

NICT و شرکای آن سیستمی با پهنای باند 37 هرتز، متشکل از 1505 کانال در طول 50 کیلومتر کابل نوری توسعه داده اند. آنها از شش نوع تقویت کننده و یک اکولایزر نوری برای دستیابی به سرعت بی سابقه 402 ترابیت (معادل 402000 گیگابیت در ثانیه یا 402 میلیون مگابیت در ثانیه) استفاده کردند.

به گزارش دیجیاتو، اگرچه راه زیادی برای رساندن اینترنت پرسرعت ترابیت به کاربران وجود دارد، اما نکته ای که دستاورد دانشمندان ژاپنی را چشمگیرتر می کند این است که با فناوری نوری موجود در جهان به دست آمده است.

دستاورد محققان ژاپنی بیش از 25 درصد سریعتر از رکورد قبلی (321 ترابیت بر ثانیه) بوده و همچنین پهنای باند قابل استفاده انتقال در این روش 35 درصد افزایش یافته است.

رکورد خیره کننده ژاپنی / سرعت انتقال داده 402 ترابیت در ثانیه

محققان معتقدند رویکرد آنها می تواند وعده ارائه خدمات پرسرعت “فراتر از 5G” را محقق کند. در واقع، با استفاده از این تکنیک جدید در شبکه های نوری مستقر، ISP ها می توانند سرعت انتقال داده و طول عمر زیرساخت خود را افزایش دهند.

البته می توان انتظار داشت که اجرای این تکنیک در سرویس های موجود هزینه های زیادی را در بر داشته باشد، اما نتایج این تحقیق پتانسیل کامل فیبرهای نوری را نشان می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا