فناوری و تکنولوژی

ریسک سکته مغزی در شب‌های گرم بالاتر است

خرید فالوور از سایت اینبو

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که خطر سکته مغزی در شب که درجه حرارت بالاتر است افزایش می یابد. این یافته ها نگرانی هایی را در مورد گرم شدن کره زمین افزایش می دهد.

به گزارش دیجیاتو، یک تیم تحقیقاتی از مرکز هلمهولتز در مونیخ رابطه بین تعداد سکته های مغزی در شهر آگسبورگ و دمای شبانه را در 15 سال گذشته بررسی کردند. آنها دریافتند که خطر سکته مغزی در شب هایی با دمای بسیار بالا به طور قابل توجهی بیشتر است. زنان و افراد مسن در معرض خطر بیشتری هستند.

محققان در مجموع 11037 مورد سکته مغزی را از سال 2006 تا 2020 تجزیه و تحلیل کردند. به طور کلی، خطر سکته مغزی در شب هایی که “گرمسیری” در نظر گرفته می شد، 7 درصد بیشتر بود.

در این مطالعه، شب هایی که دمای آن بالاتر از 14.6 درجه سانتیگراد است در زمره مناطق گرمسیری طبقه بندی می شوند. پنج درصد از اقامت های شبانه برای کل دوره مطالعه در این دسته بودند.

نتایج نشان داد که تعداد سکته های مغزی در سال های آخر مطالعه افزایش یافته است. از سال 2006 تا 2012، شب های گرم با دو سکته اضافی در سال همراه بود، در حالی که از سال 2013 تا 2020، تعداد سکته های اضافی در شب های گرم به 33 افزایش یافت.

محققان نتایج این مطالعه را در مجله European Heart منتشر کردند. آنها می گویند اهمیت این یافته ها در این واقعیت نهفته است که تغییرات آب و هوایی باعث می شود دمای شبانه سریعتر از دمای روز افزایش یابد.

محققان می گویند زنان و افراد مسن بیشتر در معرض خطر هستند

چرا شب های گرم خطر سکته را افزایش می دهد؟

محققان می گویند عوامل زیادی ممکن است در این آمار دخیل باشند. یکی از دلایل اصلی کمبود آب در بدن است که مطالعات قبلی نشان داده است که می تواند خطر سکته مغزی را افزایش دهد. دسترسی محدود به فناوری آب و هوا نیز می تواند دلیل دیگری باشد.

به طور کلی، تغییرات آب و هوایی و شرایط اجتماعی-اقتصادی ممکن است عوامل خطر را تشدید کند و افراد را در برابر سکته های شبانه ناشی از گرما آسیب پذیرتر کند.

تیم تحقیقاتی امیدوار است که نتایج این مطالعه بتواند در اتخاذ راهبردهای پیشگیرانه کمک کند. بیمارستان ها می توانند کارکنان بیشتری را در شب های گرم استخدام کنند. علاوه بر این، گروه‌های آسیب‌پذیر بیشتری از جمعیت می‌توانند از این خطر مطلع شوند.

تحقیقات همچنین نشان می دهد که شهرها در شب به جزایر گرمایی تبدیل می شوند. یعنی دمای آنها بیشتر از مناطق حومه ای اطراف است. راه حل های زیادی برای مقابله با این گرما پیشنهاد شده است. از جمله کاشت هدفمند درخت. استفاده از این روش ها برای کاهش دمای شهرها در شب نیز می تواند راه حلی پیشگیرانه باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا