فناوری و تکنولوژی

سازندگان «همستر کامبت»؛ نابغه‌های بازاریابی یا طنزپرداز؟

خرید فالوور از سایت اینبو

محبوبیت “همستر کامبت” به طور انفجاری رشد کرد و بیش از 200 میلیون کاربر را به خود جذب کرد. سرعتی که «همستر کامبت» توانست کاربران را به خود جلب کند شگفت انگیز بود. این بازی تلگرامی پس از انتشار توانست در مدت ۷۷ روز روزانه حدود ۱.۸ میلیون کاربر داشته باشد و نرم افزار درون بازی آن باعث شد کانال های یوتیوب و شبکه های اجتماعی این بازی رکورد شکنی کنند.

چرا مردم مبارزه با همستر بازی می کنند؟

به گزارش سرگرمی روز، «همستر کامبت» یک بازی ساده و در دسترس است که نیازی به مهارت ندارد. این بازی ها برای سرگرمی هستند. در مبارزه با همستر، می‌توانید با کلیک روی آواتار همستر، سکه‌ها را جمع‌آوری کنید.

اگر 100 میلیون کاربر این بازی روزی 20 دقیقه وقت بگذارند، تا 1 ژوئن 2024 در مجموع 2 میلیارد دقیقه برای همستر کامبت صرف شده است. در کمتر از 30 روز تعداد کاربران این بازی دو برابر شد و به 200 میلیون نفر رسید.

به نظر می رسد کسب درآمد آسان انگیزه اصلی کاربران Hamster Combat باشد، زیرا مردم امیدوارند که این سکه های دیجیتال روزی به پول واقعی تبدیل شوند. با توجه به پروژه های مشابهی مانند NatCoin که در ژانویه 2024 به صورت یک بازی کلیکی در تلگرام راه اندازی شد و اکنون یک ارز دیجیتال را راه اندازی کرده است، کاربران “همستر کمبت” چنین امیدی را بی دلیل بسته نکرده اند.

نابغه های بازاریابی و شبکه های اجتماعی

مغزهای پشت همستر کامبت نابغه های بازاریابی بودند. آنها یک ارز مجازی برای پرداخت هزینه اشتراک در شبکه های اجتماعی، تماشای ویدیو و جذب کاربران جدید طراحی کردند. این ارز مجازی است، اما فالوورهای شبکه های اجتماعی واقعی هستند. نتیجه 47.4 میلیون مشترک تلگرام، 30 میلیون کاربر یوتیوب و 10.8 میلیون کاربر توییتر در کمتر از سه ماه بود. علاوه بر این، کانال یوتیوب “همستر کمبت” رکورددار سریعترین رشد تعداد کاربران در سراسر جهان شد و در رکوردهای جهانی گینس ثبت خواهد شد.

از همه مهمتر، سازندگان این بازی از کاربران درخواست سرمایه گذاری نمی کنند. بلکه تنها چیزی که از کاربران می خواهند زمان و تعامل آنها در فعالیت هاست. بنابراین، به سختی می توان سازندگان این بازی را به تقلب متهم کرد. شاید تا حد زیادی به این دلیل که مردم احساس امنیت می کنند و تا حد زیادی جذب این بازی می شوند.

از طرفی آیا کاری که آنها انجام می دهند اشکالی دارد؟ آنها در واقع افرادی را که می خواهند با هم قرار ملاقات بگذارند جذب می کنند و با امکان کسب درآمد در آینده این فرصت را به آنها می دهند.

اما بیایید یک قدم به عقب برگردیم و به مفهوم تجارت زمان افراد برای درآمد بالقوه فکر کنیم.

پروفسور جفری هینتون در مصاحبه ای نسبت به آینده ای ابراز نگرانی کرد که در آن هوش مصنوعی بسیاری از مشاغل جهان را حذف می کند و هشدار داد که در حالی که هوش مصنوعی بهره وری و ثروت را افزایش می دهد، پول به دست ثروتمندان خواهد رفت نه افرادی که شغل دارند ناپدید می شوند. و این برای جامعه بسیار بد خواهد بود.

بیایید این را تجزیه کنیم. تنها در چند ماه، Hamster Combat مخاطبان زیادی را با پتانسیل درآمدزایی بسیار جذب کرده است. ساده ترین روش ها شامل تبلیغات و انجام نظرسنجی است. اگر طرف‌های علاقه‌مند مایل به پرداخت باشند، این پیشنهاد واقعاً می‌تواند اتفاق بیفتد. با افزایش آگاهی هامستر کامبت و سکه های درون بازی آن، آیا امکان تکرار موفقیت NatCoin وجود دارد یا شاید در آینده شاهد همستر کامبت مجهز به هوش مصنوعی باشیم و دنیایی از همسترها را برای کاربران بسازیم؟

اما بیایید روی زمان حال تمرکز کنیم. سازندگان بازی مطمئناً در حال کسب درآمد هستند، اما در مورد شرکت کنندگان چطور؟ این هنوز مشخص نیست. با این حال، اگر چنین پروژه‌هایی شکل بگیرند و درآمد بالقوه داشته باشند، این مکانیسم ارزش بررسی دقیق‌تری را دارد.

چرا مثل همستر بازی می کنیم؟

بیایید ملاحظات فعلی را کنار بگذاریم و شجاعت توسعه دهندگان بازی را تحسین کنیم. رشد شبکه اجتماعی Hamster Combat و کانال های یوتیوب را می توان به نبوغ بازاریابی نسبت داد. با این حال، مغزهای پشت همستر کمبت فقط بازاریاب نیستند و ایده جسورانه قرار دادن یک همستر به عنوان شخصیت اصلی بازی را دارند. تا به حال فکر کرده اید که چرا “همستر” را انتخاب کردند؟

انتخاب یک همستر به‌عنوان شخصیت اصلی در مبارزه با همستر فراتر از یک جونده بامزه است که روی چرخ‌ها می‌دود. این انتخاب در واقع اشاره ای هوشمندانه به یک رفتار در بازی مالی است که به «لمینگ» معروف است.

از منظر مالی، “لمینگ” به سرمایه گذارانی اطلاق می شود که تصمیماتی می گیرند که تحت تاثیر حرکات غیر منطقی بازار است. جالب است که لمینگ ها و همسترها پسرعموهای دور هستند، اما آیا این یک تصادف است؟

در مبارزه با همستر، کاربران به عنوان متخصص با تراشیدن همستر شروع به کار می کنند. این آغاز یک استعاره از رفتار در دنیای مالی است. در محافل مالی، اصلاح «همستر» یا «لمینگ» به سرمایه‌گذاران فصلی اطلاق می‌شود که از ذهنیت گله‌ای تازه واردان سوء استفاده می‌کنند که کاملاً شبیه به طنزی است که سازندگان «همستر کامبت» برای کاربران خود استفاده می‌کنند.

بر اساس گزارش کوین تلگراف، فرضیه دیگری درباره نقش «همستر» در این بازی وجود دارد. ظاهرا سازندگان یک همستر حیوان خانگی به نام مدیرعامل داشته اند که برایشان عزیز بوده و خاطره این همراه فوق العاده با همستر مدیرعامل در این بازی جاودانه شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا