سبک زندگی

سایت یک مدل دستمال مرطوب کننده خانگی بدون مواد شیمیایی

خرید فالوور از سایت اینبو

به گزارش سرگرمی روز این روزها برندهای آرایشی مختلفی اقدام به تولید دستمال مرطوب نموده اند. اما از آنجایی که ممکن است این محصولات حاوی ترکیبات شیمیایی مضر و آسیب رسان به پوست اعم از انواع نگهدارنده ها باشند، شما می توانید با استفاده از مواد طبیعی و بی ضرر اقدام به ساخت دستمال مرطوب خانگی نمایید. در ادامه با آموزش ساخت دستمال مرطوب خانگی با سرگرمی روز همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه دستمال مرطوب

حوله کاغذی: 15 عدد

آب مقطر: دو فنجان

روغن زیتون یا روغن نارگیل: 1 تا 3 قاشق غذاخوری

عصاره فندق جادوگر: یک قاشق غذاخوری

اسانس انتخابی مانند روغن اسطوخودوس یا روغن درخت چای: 25 قطره

دستمال

طرز تهیه دستمال مرطوب خانگی

15 عدد حوله کاغذی را از وسط نصف کنید، هر تکه را به شکل مربع های کوچک تا کنید و آنها را درون یک ظرف شیشه ای بزرگ و تمیز بچینید. سعی کنید از یک ظرف شیشه ای متناسب با تعداد دستمال ها استفاده کنید، به طوری که تمام فضای داخل شیشه با دستمال پر شود. سپس آب مقطر، روغن زیتون، عصاره فندق جادوگر و اسانس انتخابی را بخوبی با یکدیگر ترکیب کنید. از یک چنگال برای این کار استفاده کنید تا آب و روغن بخوبی با یکدیگر مخلوط شوند. اکنون مخلوط را روی حوله های کاغذی بریزید و درب شیشه را محکم ببندید. سپس شیشه را تکان دهید تا تمام دستمال ها خیس شوند. این دستمال مرطوب خانگی را می توانید به مدت یک ماه نگهداری کنید.

دستمال

اسانس اسطوخودوس حاوی خواص ضد باکتریایی بوده و می تواند باکتری های مولد آکنه پوست را از بین ببرد. این ماده همچنین حاوی خاصیت ضد التهابی بوده و موجب کاهش قرمزی و تحریک پوست خواهد شد.

اسانس درخت چای نیز حاوی خاصیت ضد عفونی کنندگی بوده و بر روی پوست های چرب بسیار عالی عمل می کند. این ماده نیز به دلیل برخورداری از خاصیت ضد التهابی به کاهش تحریک و خارش پوست کمک می کند.

از جمله دیگر اسانس های مفید برای تهیه دستمال مرطوب خانگی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

اسانس کندر: ضد پیری و چین و چروک

اسانس شمعدانی: کاهش آکنه و از بین برنده جای زخم

اسانس نعناع: مبارزه با جوش های سر سیاه

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا