سبک زندگی

سردرد‌های شدید یا مکرر را جدی بگیرید

خرید فالوور از سایت اینبو

می توان گفت هیچ فردی نیست که سال ها زندگی کرده باشد و طعم تلخ سردرد را حس نکرده باشد. این بیماری یکی از شایع ترین بیماری هاست. در بسیاری از موارد نیز خوش خیم است و نیاز به درمان خاصی ندارد. برای کاهش شدت آن می توانید کمی صبور باشید یا با نظر پزشک دارو مصرف کنید و از شر آن خلاص شوید.

به گزارش ایرنا، اما در برخی موارد سردرد بسیار شدید است و امان صاحب درد را تحمل می کند. این نوع سردردها نیاز به بررسی بیشتر دارند، زیرا ممکن است نشان دهنده وجود بیماری هایی مانند میگرن یا تومور مغزی باشند. در هر صورت درمان سردرد بسته به علت آن متفاوت است.

به گفته متخصصان سردرد به دو گروه اصلی و فرعی تقسیم می شود. اولین آنها میگرن، سردرد خوشه ای و سردرد مزمن روزانه است. ثانویه نیز علل مختلفی دارند. بیشتر سردردها نیز عصبی هستند. می توان گفت 98 درصد سردردها قابل درمان و به عبارتی خوش خیم هستند. بقیه به دلایلی مانند تومور مغزی یا ضایعه مغزی رخ می دهد.

سردردهای مزمن و شدید را باید جدی گرفت و از خوددرمانی پرهیز کرد.

مونا حقیقی، پزشک و متخصص پزشکی ایرانی درباره سردرد می گوید: سردرد شایع ترین بیماری مغز و اعصاب است و معمولا به دو دسته اولیه و ثانویه تقسیم می شود.

وی می افزاید: سردردهای اولیه به دلیل مشکلاتی در بافت مغز ایجاد می شود، در حالی که سردردهای ثانویه پس از مشکلاتی مانند ضربه، تومور، عفونت یا مشکلات عروقی ایجاد می شود.

حاجی تاکید می کند: در صورت سردرد شدید یا طولانی مدت مراجعه به پزشک ضروری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا