سبک زندگی

سرنخی از ایران در گنجینه وایکینگ‌ها!

خرید فالوور از سایت اینبو

نتایج تحقیقات جدید نشان داده است که یک کانتینر گردنی که گمان می رود گل سرسبد یک گنج اسکاتلندی باشد از نقره ساخته شده است که از معدنی واقع در ایران به دست آمده است.

به گزارش سرگرمی روز، این ظرف نقره ای ستاره گنج گالووی است. این گنجینه غنی‌ترین مجموعه از آثار باستانی عصر وایکینگ‌ها است که تاکنون در بریتانیا و ایرلند یافت شده است و در واقع در سال 900 پس از میلاد دفن شده است. و در مکانی در اسکاتلند کشف شد. اکنون نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد که منشاء این ظرف نقره ای به غرب آسیا برمی گردد و حدود 1000 سال پیش برای رسیدن به اسکاتلند نیمی از جهان را طی کرده است.

این کالا یک دهه پیش از یک قطعه زمین واقع در اسکاتلند در حالی که دور یک پارچه باستانی پیچیده شده بود، پیدا شد، که همچنان یک مسئله بسیار نادر است. سطح این جسم تنها با اسکن اشعه ایکس قابل مشاهده بود. از آن زمان این پارچه تا حدی از ظرف جدا شده و در جای دیگری ذخیره شده است، و ظرف نیز برای از بین بردن خوردگی سبز روی بیشتر سطح نقره ای آن با لیزر تمیز شده و به صورت علمی مورد بررسی قرار گرفته است.

کاوش های بیشتر جزئیات طرح های تاج شکل، محراب های آتشین و موجوداتی از جمله پلنگ و ببر را برای اولین بار نشان داد.

تصاویر روی این ظرف به مفاهیم مربوط به «مزدیسنا»، آیینی از دوران امپراتوری ساسانی اشاره دارد. همچنین نتایج تحقیقات علمی نشان می دهد که نقره به کار رفته در این غذا از معدنی واقع در ایران استخراج شده است.

این مجموعه از اقلام تاریخی در سال 2014 با استفاده از فلزیاب در اسکاتلند کشف شد. این انبار که یکی از مهم ترین یافته های باستان شناسی بریتانیا به شمار می رود، از بیش از 5 کیلوگرم نقره، طلا و مواد دیگر تشکیل شده و شامل اقلامی از صلیب گرفته تا سنجاق می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا